Ondertussen heb ik de GTV bijna een weekje in mijn bezit. Uiteraard vallen je dan ook de nodige zaken op, die je eerder in de proefrit van 10 minuutjes niet hebt gemerkt. Allereerst heb ik de vreemde schroefset eronderuit gehaald omdat die niet correct bevestigd was in de veerpootlagers. Het betreft een schroefset van Madeno, die rechtsvoor ook lek was dus die heb ik meteen vervangen voor een setje mooie Koni's en Eibach veren. Zaterdagochtend even de veerpootlagers vervangen en uitlijnen. Achterzijde nog even origineel gelaten want de Eibachs lagen achter wel erg laag.... dat het in bochten flink aanliep :x nader onderzoek wees uit dat dit komt omdat de onderste rubbers waar de veer in rust in de schotel, is weggelaten om wat voor redenen dan ook....dus voorlopig heb ik het gehouden zoals het origineel zit, kan ook prima en van het voorjaar wil ik toch de gehele achtertrein aanpakken + koni schokbrekers. Ik ga dan gewoon voor de uniballs, dus geen powerflex.
Ook had ik nog een trilling rechtsvoor waarvan Hendrik en ik dachten aan een homokineet. Echter hebben de homokineten totaal geen speling en na het vervangen van de schokbrekers is dit geluid ook helemaal weg. Dat is dan weer een meevaller! Over de koni's niets dan lof. Geweldig dat je ze kunt instellen bovenop de veerpoot. Ze geven een geweldig weggedrag! Benieuwd hoe dit na de uitlijning is.
Verder nog een andere kleine tegenvaller: bij de rem rechtsvoor en achter zaten de klauwen vast. Dwz, de binnenste zuigers werkten niet meer goed, sommige bleven naar buiten staan en anderen kwamen niet meer naar buiten. Dit had prio 1 om opgelost te worden, dus helaas heb ik nog geen nieuwe klepdekselpakkingen en bougies. Nu heeft dat ook niet zoveel haast, de sei cilindri loopt als een zonnetje, maar goed ik vermoed dat de bougies eigenlijk nog nooit zijn vervangen dus het kan t.z.t. geen kwaad. Verder heeft de GTV een gebruikelijke servicebeurt gehad, verse AGIP 10w60, remvloeistof, filtertje links en rechts etc.. verder ook de thermostaat vervangen. Verder ook de fusees ontdaan van de roestkleur en ook de achterzijde van de velg.
NB: Let niet op de schokbreker zonder stofhoes, deze is onderweg ... helemaal niet aan gedacht toen ik de koni's bestelde. Had ook eigenlijk wel van zo'n premium product verwacht dat het erbij zit, maar goed.
NB2: de roze klauwen worden ook een keertje rood gemaakt .....
Verder vorig weekend nog wat foto's gemaakt
.......... (dit was nog zonder de Madeno 4 pijps).