!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Bovenste motorsteun vervangen
« Gepost op: 23 september 2021, 20:07:33 »
Haai!

Ik heb een vraagje. Ik moet de upper engine mount (motorsteun) vervangen van mijn GTV (zie foto), aangezien de rubbers af zijn. Ik ga de rubbers erin vervangen voor PU bushes. Nu is mijn vraag als ik deze los maak, moet ik het motorblok ook opvangen? Zo ja, waar kan ik een steun zetten of iets? Ik vraag het even voordat er iets vreselijk fout gaat

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bovenste motorsteun vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2021, 21:03:24 »
Dat ziet er uit als een anti-kantelsteun, en niet een motorophanging. Die zou je zonder ondersteuning moeten kunnen weghalen. Maar ik wacht even op reactie van een kenner van dit blok :)
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Bovenste motorsteun vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2021, 09:43:26 »
Het is te doen zonder, maar raad toch aan om een krikje met blokje hout onder de pan te stoppen. Hiermee gaat t stuk makkelijker en behoud je je schroefdraad van de bouten.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bovenste motorsteun vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2022, 20:43:44 »
Lees het nu pas. Had het gedaan zonder en mijn schroefdraad was inderdaad kapot gegaan
Gelukkig heb ik het schroefdraad op kunnen tappen en vervolgens met een vriend die hem dan 'tilde' er weer ingedraaid en toen ging het wel goed

Maar volgende keer dus een krikje met blokje hout
*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bovenste motorsteun vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2022, 20:45:43 »


Het eindresultaat!