!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Gepost op: 23 mei 2021, 13:07:47 »
Hooi,

Ik wil mijn injectoren loshalen en laten checken. Ik heb namelijk brandstof bij mijn motorolie. Het is mij op zich wel duidelijk hoe ik ze los kan halen, maar moet ik ook de brandstof wat nog in het systeem zit eerst verbranden of terugvoeren, zo ja hoe? Of is alle brandstof al teruggelopen? Als ik de brandstoftoevoer slang los haal, wil ik niet graag brandstof lekken . En met loshalen neem ik aan dat de druk eraf is, of staat het nog steeds onder druk?
Iemand enig idee?

Resy
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2021, 07:50:07 »
Hoelang (tijd en kilometers) zit je olie er al in dan?
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2021, 11:15:38 »
Soms zit er een ontluchtings nippel op. Maar maak je niet druk.

en zolang de pomp niet aan staat gaat de druk eraf.

Zolang de cilinderkop niet op bedrijfs temperatuur is (~200 C) of de uitlaat warm is. Benader je niet het de zelf ontbrandings temperatuur van 220 C
*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Re: Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2021, 13:12:19 »
Heb de auto eind januari 2021 gekocht met nieuwe olie. Heb er nu zo'n 2000 km mee gereden (staat nu op 173500). Hij begon op een gegeven moment een beetje olie te lekken. Dat komt van de klepdekselpakking links, maar toen viel me ook een injector op die wat los zat en ook viezig vanwege de olie. Toen ben ik gaan ruiken aan mijn olie en ja hoor: de geur van benzine. De auto heeft voor mijn aankoop ook een aantal jaar stil gestaan. Heb laatst m'n ashoezen ook al vervangen, die waren uitgedroogd en toen gescheurd. Gelukkig was ik daar op tijd bij en bij dit probleem gelukkig ook, want de auto loopt verder nog goed.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2021, 21:46:19 »
zekering of relais brandstofpomp losmaken, wagen starten en laten draaien tot hij stilvalt is de officiele manier om de druk uit het brandstofsysteem te halen.  Brandstof blijft als het goed is onder druk staan om vapour lock tegen te gaan.
*

Resy
28

  • Type Alfa: GTV 3.0 V6 24V
  • *
    - Startende Alfist
Re: Brandstofinjectoren 3.0 V6 24V GTV
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2021, 19:53:21 »
@Jetronic Dat las ik idd ook in de manual. Ik heb dat niet gedaan. Ik heb de fuel rail losgehaald en vervolgens de injectoren eruit gehaald. Er liep een beetje benzine uit, maar dat was prima op te vangen.