Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => GTV / Spider 916 => Topic gestart door: SteffenGTV op 24 februari 2022, 00:05:10

Titel: Dilemma
Bericht door: SteffenGTV op 24 februari 2022, 00:05:10
Hallo,

Ik vroeg me af of jullie tips hebben om mijn keuze duidelijker te krijgen.

Vorig jaar heb ik mijn zwarte GTV 2.0TS met beige bekleding verkocht. De hoofd reden was dat de staat van de lak niet was zoals ik graag zou willen. Hij verdiende een volledige respray om hem weer mooi te krijgen. Dit zag ik niet zitten. Deze heb ik dus verkocht...

Maar het blijft toch kriebelen. Maar nu weet ik niet waarvoor ik moet gaan. Het betreft puur een hobby auto, niet om technisch/motorisch te sleutelen maar beetje poesten, logootje, interieur, raampjes stellen etc. kleine dingen.

Een phase 1 V6 TB, onverprutst prima onderhouden maar wat hoge kmstand. Gecharmeerd van de Busso (ooit in mijn 166 gehad) maar niet bekend verder met de turbo versie. Maar na een ander gelezen te hebben door de tijd. Lijkt me dit een goede optie. Wellicht ook qua waarde voor de toekomst...

Optie 2/3, phase 2, 2.0TS late versie (2002/2003) met km richting de 2ton origineel NL of een 2.0TS lagere kmstand maar import uit duitsland. De laatste heeft als leuke optie, elektrische stoelen...

De 2.0ts vond ik qua motor voor de GTV prima. Ik heb een Stelvio Q4 met 280pk dus dat is sowieso sneller dan een GTV. Alleen al de rijbeleving voelt zo totaal anders dat t motorvermogen mij niet zo veel uitmaakt. Hoef er niet mee het circuit op, toertocht op zijn tijd is wel leuk.

Kunnen jullie een lichtje schijnen en mening geven over dit dilemma. Hoe meer meningen en ideeën hoe fijner.

Alvast bedankt voor de input.

Groeten
Steffen
Titel: Re: Dilemma
Bericht door: gbinsb op 24 februari 2022, 18:13:58
Als je geen sleutelaar bent, zal ik de V6 turbo laten staan. Het is een schitterende uitvoering (mijn favoriet), maar behoeft extra aandacht in het (met name preventieve) onderhoud. Ik zou dan voor een 2.0TS gaan, phase 2 is naar mijn mening de mooiste. Phase 3 interieur met phase 2 exterieur is ook een mooie optie. Een goed onderhouden TS blok kan prima over de 2 ton, maar dan zou ik toch ook kijken of de drijfstang lagers al niet eens vervangen zijn. Anders dit zeker laten doen.

Suc6!