Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => GTV / Spider 916 => Topic gestart door: Meele op 21 augustus 2018, 22:41:43
-
Hoi,
Sinds vandaag wat problemen.met mn Spider 1.8 TS.
Wanneer ik hem start slaat ten eerste direct de koelvin aan. Ten tweede injectielampje blijft branden. En ten derde de motor wil niet normaal lopen. Komt niet verder dan 1000 toeten en wanneer je het gas indrukt smoort de motor. Iemand enig idee? Groet Meele
-
Welkom, ik zou zeggen begin met uitlezen.
-
Tja uitlezen. Geprobeerd de obd2 kabel aangesloten op de DLC stekker. Helaas geen communicatie mogelijk. Om te testen een meting verricht op.mn 166 waar de apparatuur goed werkte.
-
Je hebt ook OBD2. Zou dus moeten werken, welke software gebruik je?
-
Ik gebruik multi systeem scanner van ICarsoft.
-
Weinig kans met OBD op een Spider 1.8TS, heb ook al van alles geprobeerd maar zonder success.
De bekabelde en Bluetooth modules die ik gebruikt hebt werken prima op onze oude 147 en huidige Giulietta maar niet op de 916.
Er is een enorm OBD topic op het 916 register, de meeste 916 vanaf 2000/2001 zijn geen probleem om uit te lezen, daarvoor is het een drama.
Gezien je symptomen lijkt je motor in noodloop te staan.
-
Weinig kans met OBD op een Spider 1.8TS, heb ook al van alles geprobeerd maar zonder success.
De bekabelde en Bluetooth modules die ik gebruikt hebt werken prima op onze oude 147 en huidige Giulietta maar niet op de 916.
Er is een enorm OBD topic op het 916 register, de meeste 916 vanaf 2000/2001 zijn geen probleem om uit te lezen, daarvoor is het een drama.
Gezien je symptomen lijkt je motor in noodloop te staan.
Mijn 1.8 uit 98 is prima uit te lezen hoor.
-
Motor in noodloop? Zou een optie kunnen zijn. Vreemde is wel wanneer ik de auto start direct de koelvin aanslaat. Zou dit met elkaar te maken hebben?
-
Weinig kans met OBD op een Spider 1.8TS, heb ook al van alles geprobeerd maar zonder success.
De bekabelde en Bluetooth modules die ik gebruikt hebt werken prima op onze oude 147 en huidige Giulietta maar niet op de 916.
Er is een enorm OBD topic op het 916 register, de meeste 916 vanaf 2000/2001 zijn geen probleem om uit te lezen, daarvoor is het een drama.
Gezien je symptomen lijkt je motor in noodloop te staan.
Mijn 1.8 uit 98 is prima uit te lezen hoor.
Moet OBD of de drie polige connector?
-
Gas indrukken de motor smoort: dat kan een EGR klep zijn.
Maar eerst uitlezen inderdaad.
uit welk jaar is de Spider?
-
Uitlezen wil.helaas niet. Geen communicatie mogelijk zegt uitlezen. Wel raar eigenlijk . Met de zelfde apparatuur mn 166 uitgelezen en dat ging perfect. De Spider is.1998.
-
Gebruik je de verloopstekkers op KKL VAG adapter?
Ik heb een setje zoals op onderstaande link en dan met Multiecuscan kan ik overal bij.
Zoals jezelf al aangeeft, die verloopjes heb ik niet nodig (gehad) voor onze vorige 166 en 147 en huidige Giulietta.
https://www.ebay.nl/itm/NEW-ELM-OBD2-6-x-ADAPTERS-DIAGNOSTIC-CABLE-ALFA-FIAT-JEEP-CHRYSLER-FIATECUSCAN
-
Ik gebruik geen verloopstekkers.
-
Helaas werkt de link niet meer
-
https://www.ebay.nl/itm/6-Adapter-diagnostic-cable-set-fiat-alfa-multi-ecu-scan-FiatEcuScan-MultiEcuScan/302411897881
6 Adapter diagnostic cable set fiat alfa multi ecu scan FiatEcuScan MultiEcuScan
Technical Details
Advised by MultiECUScan / FiatECUScan diagnostic software
Compatible with ELM327 or KKL (VAG COM)
6 x 16 Pin OBD Cable Adapters
See MultiECUScan / FiatEcuScan website for a full list of supported vehicles
Product Description
Introduction:
Six OBD cable adapters to allow additional diagnostic options for Italian cars. These include ENGINE, ABS, POWER STEERING and CAN ECU's.
Specification:
Green Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 1) = Engine, ABS, Power Steering, (usually)
Red Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 2) = Airbag, (usually)
Yellow Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 3) = CAN, (usually)
Purple Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 4) =Hood & newer models, (usually)
Blue Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 5) = Newer models, (usually)
Grey Adapter Lead (MultiECUScan / FiatEcuScan Adapter 6) = Newer models, (usually)
Pin Configurations:
Green Adapter Lead = Female pin 7 to male pins 1,7,9,12.
Red Adapter Lead = Female pin 7 to male pin 3
Yellow Adapter Lead = Female pin 6 to male pin 1 / Female pin 14 to male pin 9 / Female pin 7 to male pin 12
Purple Adapter Lead = Female pin 7 to male pins 7,8,11,13
Blue Adapter Lead = Female pin 6 to male pin 3 / Female pin 14 to male pin 11
Grey Adapter Lead = Female pin 6 to male pin 12 / Female pin 14 to male pin 13
Additional Items Required:
An ELM327 or KKL (VAG COM) diagnostic cable to connect to these adapters.
MultiECUScan / FiatEcuScan software (free or full version).
Supported Vehicles:
Please see the MultiECUScan / FiatEcuScan website for a full list of supported vehicles.
-
Probleem opgelost. Het bleek dat verscheidene bougiedoppen gescheurd en aangetast waren. Nieuwe kabels en bougies en de Spider loopt weer top
-
De Spider loopt weer perfect. Nieuwe bougies en kabels. De oude bougiedoppen waren compleet kapot.
-
:sign0098:
Het blijft heerlijk Spiderweer.