!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Salvatore
23

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Gepost op: 21 juni 2018, 14:01:18 »
Gezien de bank alleen maar leuke dingen met mijn spaarcenten doet en ik daarvoor niets terug krijg heb ik het besloten!

Ik ga een mooie gerestaureerde Alfa Romeo Guilia GTV 2000 kopen!

Zijn er hier mensen met ervaring en tips?

Ik ga zaterdag kijken naar een mooi exemplaar en was benieuwd of het normaal is dat de vraagprijs is gebaseerd op de taxatie waarde?
En of ik nog op meer zaken moet letten?

Mvg,

Salvatore
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2018, 14:18:53 »
Ja, ikke.
Wat wil je allemaal nog meer weten?
Afgaande op je vraag over taxatiewaarde ga ik er van uit dat je nog geen ervaring helt met klassiekers? Verkoopprijs ligt in principe altijd lager dan (recente) taxatiewaarde.
Bij een laat type 105-serie (Wat een 2000GTV Dus is) is vooral de body ontzettend belangrijk. Techniek is relatief goedkoop en goed aan te komen. Alleen revisie motor en sperdiff kan prijzig zijn, dus let op rookpluimen bij gas los en lakens geluid uit achteras. Zaken als onderstel zijn allemaal simpel en t zelfdd bij alle 105jes  vanaf 1970. Meest voorkomende roestplekken zijn dorpels, voetengedeelte voorzetels en het stukje tussen achterruit en kofferklep. Zaken als chroomwerk, interieurzaken en lampen zijn goed verkrijgbaar.

Wat is je budget eigenlijk? Goede 2000GTVs zijn érg duur. (>€40K is vrij normaal, heb ze al voor véél meer zien gaan)
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2018, 18:30:31 »
Beetje inlezen in de 105 voordat je gaat kijken en kopen is wel verstandig. Er is veel te vinden op internet,  bijv slechte punten zoals Rik hierboven al noemt.
Wel mooi plan,  een GTV Bertone!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Floor
140

  • Type Alfa: Spider 916
  • ***
    - Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2018, 22:05:34 »
Is er een linkje naar de auto?

De punten van Rik goed in het achterhoofd houden als het hart sneller gaat kloppen dan je kan denken  :13:
*

Salvatore
23

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2018, 08:04:20 »
Bedankt voor jullie reacties  :13:

Ik wil voor een 100% restauratie gaan en ga morgen kijken naar deze GTV uit 1972.
Echt alles is vernieuwd en er is dan ook ruim 1 jaar aan gewerkt volgens de eigenaar.

Hij gaat weer weg omdat de eigenaar weer een nieuw project aan wil gaan.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1286724734-alfa-romeo-2000-gtv-bertone-geheel-gerestaureerd-ned-auto.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Ben benieuwd naar jullie mening over deze bellettsa


*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2018, 09:24:18 »
Grove vuistregel is dat verkoopprijs ongeveer 70-80% van taxatiewaarde. Dus als taxatie 35K is, zou ik dat niet zomaar betalen.
Draai het om: €35K taxatie voor een goede gerestaureerde 2000GTV is niet veel. Dan zou ik me afvragen waarom dat het geval is.
Als je een auto wilt kopen als investering, en dat wil je dus begrijp ik, zijn dit soort zaken zeker wel belangrijk.

Daarnaast, als de auto gerestaureerd is vraag dat altijd een fotoverslag waarbij je kunt zien wat er allemaal gedaan is (én hoe!). Je zou zeker niet de eerste zijn die een "gerestaureerde" auto koopt terwijl hij alleen beetje bijgeplamuurd en simpel overgespoten is.
Idem voor de revisie: foto's, verslag en/of rekeningen. Want paar nieuwe bougies en wat olie binden sommige al een revisie.
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2018, 10:00:26 »
Het is wel zo dat de laatste jaren onder druk van de verzekeraars, de taxaties (vervangingswaard) veeldichter bij de werkelijke (verkoopwaarde) zijn komen te liggen.

Maar erg leuk, heb zelf ooit kort een GT junior 1300 gehad en weg gedaan, en best jammer dat ik die niet meer heb.
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2018, 10:05:05 »
Maar erg leuk, heb zelf ooit kort een GT junior 1300 gehad en weg gedaan, en best jammer dat ik die niet meer heb.

Zeker als je ziet hoe de prijzen ge-explodeerd zijn  ;D
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2018, 13:08:26 »
Maar erg leuk, heb zelf ooit kort een GT junior 1300 gehad en weg gedaan, en best jammer dat ik die niet meer heb.

Zeker als je ziet hoe de prijzen ge-explodeerd zijn  ;D

Dat is zo, heb met mijn vorige Elise de prijs met factor 2,5 zien verhogen, maar dit is nog veel erger :-[
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2018, 14:06:55 »
Mijn vorige Giulia heb ik met 300% winst verkocht (in 1.5 jaar)...En mijn huidige Giulia is in 10 jaar ook al 4x over de kop gegaan. 


Maar ik schiet er toch niks mee op, want alles wat ik leuk vind is eveneens omhoog geschoten.
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

Floor
140

  • Type Alfa: Spider 916
  • ***
    - Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2018, 22:44:05 »
Veel plezier morgen!
*

Salvatore
23

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2018, 19:30:49 »
Nou vandaag heerlijk ritje naar Woubrugge gemaakt, en niet voor niets  :steeringwheel:

Na een heerlijk rustig gesprek met Wim over de auto en het restauratie project waarin alles is uitgelegd en getoond.
Gingen we dan naar zijn garage en daar stond die dan onder een mooie Alfa rode afdekhoes, de GTV 2000 uit 1972  :88:

Wim reed de auto de oprit op naar buiten en eigenlijk waren we al verkocht (ja ook mijn vrouw!!!) maar we lieten het zo goed als het kon niet merken.
Wim liet alles zien en legde uit dat dit zijn derde was en hij met deze 2 jaar bezig is geweest in zijn vrije tijd en vertelde vol trots dat hij deze nog beter had aangepakt als zijn voorgangers.

De Alfa had hij overgenomen van een familie waarvan de eigenaar al was begonnen maar het helaas door overlijden niet af kon maken.
Wim heeft er met plezier 2 jaar aan gesleuteld met hulp van zijn 2 zoons en heeft ook zichtbaar veel plezier aan het restaureren gehad.

Nou wij konden echt niets maar dan ook niets vinden en / of opmerken wat niet oké was, de auto lijkt wel bijna nieuw zo mooi.
Na een goede bezichtiging zijn Wim en ik een ritje gaan maken, en de geur, het geluid en de sfeer klopte helemaal.

De auto rijd als een auto van 47 jaar oud zoals het hoort, remt perfect, loopt mooi, stuurt ook met handen los gewoon rechtuit en het geluid is geweldig.
Alles werkte van de originele autoradio tot de binnenverlichting aan toe.
Motor, versnellingsbak, differentieel, rembekrachtiging, remmen, veren, schokbrekers, body, banden, rubbers, interieur alles is gerestaureerd.

Na de rit zijn Wim en ik tot een mooie deal gekomen en heb ik de GTV gekocht en gaan we deze donderdag ophalen.
Echt waar een mannendroom komt uit, eindelijk heb ik weer een echte Alfa Romeo waar ik als Italiaan zo trots als een pauw in kan toeren en welke ik kan koesteren.

https://photos.app.goo.gl/PmW9osjnYJjQc1jN7

Jullie horen nog van me hoe de rit naar Eindhoven donderdag is verlopen, zal niet meevallen 30 graden en geen airco  :c029:
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2018, 21:09:41 »
Gefeliciteerd  :great:
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2018, 08:07:03 »
 :You_Rock_Emoticon:  Wauw, wat een gave Bertone, heel veel plezier ermee, maar het lijkt me dat dat niet zo'n probleem moet zijn.
*

Salvatore
23

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ja ik ga ervoor een Alfa Romeo Guilia GTV Bertone 2000 :-)
« Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2018, 09:50:03 »
Dank u Dank u.

Ik kan er gewoon slecht van slapen, lijkt wel of ik weer 7 ben en donderdag jarig ben :birthday:
Wel heb ik eigenlijk nog een paar vragen, en sommige zullen denken wat een maf misschien.

1. Ik mis een spiegeltje aan de rechterkant, zijn die verkrijgbaar?
2. Het veertje in het stuur welke ervoor zorgt dat de knipperlichten weer uit gaan hoor je best goed bij het sturen, is dit normaal en zo ja is hier wat aan te doen?
3. Waar kan ik 15" GTA velgen aankopen, welke steek heeft de 105?
4. 35mm verlagen vind ik ook mooi heeft er iemand advies voor mij.
5. Raden jullie een 123ingnition aan of af?.

Nou was al om 3 uur vannacht wakker, het is nu tijd voor een espresso :-)