aan gezien er nog geen spider tussen staat zal ik mijn spider maar is er tussen zetten.
het is een spider in de kleur gialio zoë met een blue style interieur. onder de kap vinden we een 3.0 v6 12v
deze spider is mijn 2e spider. toen ik op 21 jarige leeftijd mijn stempeltje B haalde ben ik maar gelijk begonnen met een zwarte 2.0ts spider. deze heb ik veelste kort gehad net iets meer dan een jaar. voor de distributie wissel is de klep deksel er af gehaald daar kwamen we black sludge tegen en niet zo'n klein beetje ook. op de kopbouten stond gewoon een bult
helaas begon die black sludge af te brokkelen en dat is iets wat je niet door je motor wil hebben zweven. dus het eerste plan was om het zelf schoon te maken allen ik had er vrij weinig tijd voor ik moest nog een periode van 2 weken werken en dan zou ik geopereerd worden waar na ik 8 weken op de bank moest gaan zitten. (die operatie was de na sleep van een ongeluk volgens de eerste artsen was mijn enkel gebroken. bij een andere arts kwamen ze er achter dat mijn voet verbrijzeld was daar aan ben ik geopereerd) dus zelf doen zat er niet echt in. dus ik moest het nood gedwongen laten doen. om de motor schoon te maken en weer apk waardig te krijgen kwam er zo'n gepeperde rekening uit dat ik maar besloten heb om afstand te doen van de spider. in middels is heb blok van de spider weer schoon gemaakt en rijd hij weer vrolijk rond.
hier nog een paar plaatjes van de spider. hoe hij er bij stond toen ik hem verkocht.
tussen bijde spiders heb ik nog een paar maanden een bmw 518I met echte sjonny velgen. hoort toch wel bij zo'n auto. maar ik moest ook nog een tijd thuis zitten door de operatie die ik moest onder gaan. die maanden heb ik dus even vlink kunnen sparen voor weer een echte auto. na dat iemand me had uitgenodigd had op plaats te nemen in een gtv 3.0 24v wist ik welke motor de volgende auto moest hebben een v6.
op een gegeven moment werd mijn huidige spider aan geboden zonder een echte vraag prijs er bij enkel een prijs die op het taxatie raport stond. die prijs was voor mij te hoog dus daar heb ik niets op uit gedaan. een paar weken later spotte iemand op marktplaats een goudgele spider met een 2.0ts motor. het was een hele mooie spider maar helaas geen v6 zette ik als daar op volgend antwoord neer. de verkoper van mijn huidige spider las dat ook en antwoorde dat de spider voor een bepaald bedrag weg mocht. die prijs kwam al een stuk meer in de buurt. dus een af spraak gemaakt ook nog een afspraak bij iemand anders die een zilvere v6 spider aanbood.
dat werd dus een middagje nederland rond tuffen om de 2 auto's te bekijken. eerst naar dronten de zilvere spider na een test ritje viel die een beetje tegen dashboard kraakte behoorlijk en er zat een oneffen heitje in de lak. op naar de volgende spider die stond aan de andere kant van nederland. na een paar rondjes er om heen te hebben gelopen en een rondje er mee gereden te hebben heb ik de spider mee genomen.
zo weten jullie gelijk hoe ik aan de huidige spider ben gekomen.
zo stond de spider er bij toen ik hem ophaalde.
na een tijdje kom je nog een leuke uitlaat tegen. een stukje tussen pijp met een klein dempertje. die heb ik dus mee genomen zit er in middels ook onder.
oei dat leverd een heerlijk geluidje op. allen jammer als hij de v6 minder dan 2500 toeren draait een vervelende brom in de auto ontstaat. misschien toch maar is verder knutselen met de uitlaat om het zelfde geluidje te houden maar dan zonder de brom.
onder de motor kap zag het er al allemaal prima uit. maar het koelvloeistof tankje was zwart uit geslagen op de een of andere manier. dus die moest vervangen worden.
tevens nog even de koelvloeistof vervangen. dus dat was de slang onder van de radiator halen en alles leeg laten lopen helaas woon ik nog thuis en begint mijn moeder nog al snel te mopperen al ik van de oprit een puinzooi maak. dus de plaat die onder de radiator zit moest ook weg dan kon ik het mooi op vangen in een bak.
1 van de 4 bouten die de plaat onder de radiator op de plek houd kwam los de andere niet dus het makkelijkste was om de bumper ook even los te halen dat is toch maar 2 bouten en een paar schroeven.
dus daar stond de spider zonder bumper en zonder koel vloeistof. was wel gelijk een goed excuus om alles wat achter de bumper verstopt zit is op te poetsen. dat is op de foto nog niet gebeurd.
toen alles weer in elkaar zat zag het gelijk een stuk frisser uit
aangezien ik een slaving heb voor blinkend aluminium heb ik een setje klep deksels gekocht die heb ik maar is mooi zitten polijsten en een beetje kleur gegeven.
nu is het alleen nog wachten tot maart als alle pekel weer zo'n beetje weg gespoeld is.
bij het hele koelvloeistof wissel avontuur viel het mij op dat er een aantal platen die rond de radiator sitten niet meer al te mooi waren.
op het 916 register was iemand een v6 gtv aan het slopen dus dat kwam mooi uit van die man heb ik dus de platen die rond de radiator zitten maar over genomen. op die gtv zat ook een bmc cda filter, een aluminium veerpootbrug, en een goede asbak die van mij was overleden dus dat spul heb ik alle maal mee genomen.
de kap van de ven en onder de radiator heb ik laten poedercoaten. en de plaat boven de radiator heb ik gespoten. deze worden in ook in maart gemonteerd.
een paar weken geleden werden er een paar gtv cup tellers aan geboden op marktplaats. deze tellers hebben net boven de wijzer plaat een chroom ringetje zitten wat de meerde gtv en spider teller niet hebben. die chrome ringen wou ik wel in mijn tellers hebben dus die kwamen ook al snel mijn kant op. helaas heb ik daar nog geen goede foto van kunnen nemen.
jullie kennen het vast wel. je zit je te vervelen en zit een beetje te kijken wat er op marktplaats aan geboden word. zie je in eens alfa romeo 166 v6 onder delen aan geboden worden door de locale autosloop. wat zit er aan die auto's.... juist brembo remklauwen na een belletje met de sloop kon ik de remklauwen voor 30,- perstuk op halen. dat is dus het volgende project worden 330mm remschijven met een paar mooie brembo klauwen.
nu allen nog op zoek naar een paar geborsteld aluminium stikker