!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

markie-mark
3

• *
    - Startende Alfist
Vergrendeling motorkap los
« Gepost op: 11 augustus 2025, 10:17:13 »

Mijn vergrendeling van mijn motorkap aan de linkerkant is losgekomen van de motorkap. Het is het deel met de beveiliging. Heeft iemand ervaring met reparatie hiervan? Het verbaasde mij dat het lijkt alsof de schroefdraad onder de motorkap van kunststof lijkt. Ik durf er niet zomaar een langere schroef of met bredere schroefdraad in te draaien .
Iemand tips?
*

Taeke
635

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
Re: Vergrendeling motorkap los
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2025, 10:33:56 »
Zou je rivet nuts kunnen gebruiken,nadat je de kunststof schroefdraad hebt verwijderd?
*

markie-mark
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2025, 10:44:47 »
Zou je rivet nuts kunnen gebruiken,nadat je de kunststof schroefdraad hebt verwijderd?
Het lijkt erop dat het hele gedeelte waar de vergrendeling aan vast zit van kunststof is. Ik denk eerder dat de oude schroefgaten dichtgemaakt moeten worden met een soort kunststof en dan opnieuw de schroeven erin. Maar denk dat dat wel professioneel moet gebeuren.....
*

Taeke
635

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2025, 10:48:57 »
Dat is een goeie!! De motorkap van een 916 is van een soort polyester. Dat heeft wel even meer aandacht nodig
*

DanielH92
2.445

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2025, 11:11:23 »
Zou de oude gaten volblubberen met polyesterhars en wat glasvezel, en dan nieuwe gaatjes boren waar die zelftappers weer in kunnen. Lijkt me supersterk uiteindelijk. Reparatiesetjes met die hars zijn online zat te vinden.
*

n0sTRa
38

• Type Alfa: 156 GTA, 75TS, 916 Spider
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2025, 20:49:15 »
Gewoon racing hood pins plaatsen :-)
AR 156 3.2 Selespeed GTA - AR 916 Spider 2.0TS - AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD