!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Ron
286

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
Overstap 952 Giulia naar 147
« Gepost op: 16 november 2024, 17:45:19 »
Om maar met de deur in huis te vallen, ik overweeg een overstap van de Giulia naar een 147 GTA. Ik heb er altijd een zwak voor gehad en ik wil wat kleiner dan de Giulia. Met de Giulia is niets mis, maar die is net iets te geciviliseerd voor mij en rijdt net wat te klinisch naar mijn zin. Rijden er hier nog leden met een 147 GTA als daily of is het inmiddels alleen nog maar een auto voor erbij ? Ik heb inmiddels de eerste module van de studie 147 GTA gedaan en begrijp dat de onderdelen steeds lastiger of zelfs niet meer zijn te krijgen. De ecu is een probleem als ie stuk gaat, liever een handbak, en Q2 of Guaife is een must. Verder kan ik behoorlijk veel vinden om hem naar je zin te maken.

Paar vragen: hoe zit het met interieurdelen ? Zijn die voor een GTA allemaal anders dan een reguliere 147 en passen bijv. deurpanelen en tapijt en hemel bekleding van een facelift ook in de GTA ? Stoelen en achterbank zijn anders. Gaat me vooral om andere delen.

Zijn de deurrubbers en raam rubbers nog te koop ?

Ik zie bij veel 147 GTA’s dat de airbag in het dashboard erg vervormd ? Is. Is dat nog een beetje strak te krijgen ?

Voor de ecu is wel een aftermarket oplossing, maar dat kost 2000€, iemand hier ervaring mee of een alternatief ?

Waar zitten de pijnpunten met roest e.d. ?

Ik heb een aantal jaren in een 156 VMR gereden en had eigenlijk altijd wel lol in die auto, ook door de magistrale motor icm een complete Supersprint uitlaat lijn. (Mag nu wel wat stiller) gemodificeerde draagarmen met PU rubbers en nooit gekraak meer gehad. Waarom nu dan een 147, die past op mijn brug. 😀

Gr Ron
*

Giulietta QV
406

• Type Alfa: QV Launch edition Squadra
    - Senior Alfist
    • https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
Re: Overstap 952 Giulia naar 147
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2024, 18:14:51 »
Nou Ron dat is nu een leuke overstap👌🏻 En idd is er steeds minder aanbod van onderdelen.

Hoeveel kilometer rijdt je per jaar? En wordt dit je enige auto of voor erbij?

Ik zit er soms ook wel aan te denken om weer een 147 GTA te gaan rijden, maar onderdelen is wel een  dingetje en ik wil 1 auto voor dagelijks gebruik. Heb ook maar 1 parkeerplaats in de garage.

Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat lopen.
33
147GTA
156SW Savali
Mito 1.6
166 JTDm Squadra

https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
*

Ron
286

- Senior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2024, 18:27:38 »
Ik ben er inmiddels achter dat het aanbod ook behoorlijk beperkt is en ik heb een voorkeur voor drie kleuren, wit, blauw en grijs. Maar ook een gestrand project is wel iets voor mij, ik pas graag alles aan naar wens. Ik maak ongeveer 10.000km per jaar dus geen 40K plus. Wil hem wel als daily gaan rijden, naast in de zomer de 1968 Giulia. Het voordeel van een project is dat ik daar ook altijd veel lol aan beleef. Dan maar tijd in een afgeragde Aygo naar het werk. Het voordeel van een kant en klare, zoals die van Busso hier op het forum is dat er al een hele berg mooie en nuttige upgrades opzitten die ik er ook op zou zetten. Heb geen haast, de Giulia is geen straf, maar wil iets meer hardcore.

Gr Ron
*

jwq
2.679

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2024, 19:03:07 »
Ik heb de omgekeerde weg bewandeld, ben van 147 GTA overgestapt naar giulia.....
Altijd met veel plezier in de GTA gereden, maar gebrek aan onderdelen deed me toch besluiten over te stappen naar de giulia.... Hielp ook dat ik de giulia weer eens een "echte" Alfa vond, zeker in de 4wd versie met mechanisch sperdiff etc ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

GT1986
1.360

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2024, 19:14:38 »
Ron, neem anders eens contact op met Auto d'Epoca in Elst. Die hebben regelmatig een prachtige GTA met lage km. stand staan.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

ArjanB
2.080

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2024, 19:36:13 »
Ben net terug van een weekend Eifel en Moesel met de GTA, en wat is zo'n auto daar - met Q2 - geweldig. Maar als daily zou ik het niet weten, al zijn er meerderen die dat wel doen.
Interieur delen zijn veelal specifiek, plaatwerk ook. De 147 GTA is ook met stoffen bekleding geleverd, dit in tegenstelling tot de 156, en liefste wil je leer (ik wel).
Roesten doet een GTA net zo hard als een gewone, dus reken er op dat je waarschijnlijk een aantal plekjes zult moeten bijwerken.
Vergeet ook niet dat een GTA flink dorst heeft, zeker bij goed doorrijden. Maar het directe stuurgevoel, het trekken van de Busso (zeker met cf2 spruitstukken en squadra remap) en geweldige wegligging maken veel goed.

Met gemak de rest voorblijven - en iedereen wil voor het geluid achter mij aan :-)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ron
286

- Senior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2024, 20:14:12 »
Dank voor de reacties ! Ik ben er nog niet helemaal uit, maar meestal als ik een idee heb voor een leuk project komt het er een keertje van. Ik hoef niet perse leer, ik heb nog twee, zo goed als nieuwe, Corbeau Clubsports op zolder in de garage staan. Achterbank hoef ik niet, ik maak net als in de E46 M3 een soort zitplaats voor de honden en wat geluidswering om het een beetje stil te houden en er strak uit te laten zien.

Gr Ron
*

Ron
286

- Senior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2024, 14:15:57 »
Pfffff vandaag bakje gedaan bij Auto Zagato, had ik beter niet kunnen doen, daar wordt ff een 147 GTA opgebouwd, slecht voor mijn rationele autobrein……. Voor zover ik dat al heb met 30 jaar Alfa……

Gr Ron
*

Ton H8
35

• Type Alfa: Giulia 2.0T massimo
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2024, 15:53:35 »
Rationeel denken over Alfa's......?

Ik denk altijd met mijn hart als het over Alfa's gaat. En zeker bij de speciale Alfa's!
33 1.7 16v (facelift), 155 1.8 T-Spark, 156 V6, 156 1.8 T-Spark, 159 2.2JTS
*

Busso
989

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2024, 21:28:43 »
Ik heb jouw Giulia gezien en die is wel héééél mooi.
Een GTA als daily waarom niet.  Neem dan geen xenon, geen open dak en zorg voor wat spareparts in huis waar moeilijk is aan te komen (knipperlichten,  ECU,...). Let op de inlaatnokkenassen. Daar is moeilijk aan te komen. ECU's zijn vaak te repareren, knipperlichten zijn in 3D print te koop.
GTA rijden is duur ook al houdt je hem redelijk standaard qua setup. Ik schrok van het bedrag dat ik erin heb gestopt de afgelopen 6 jaar. Nou had ik wel wat upgrades doorgevoerd.

Maarrrr ik zal het busso geluid zeker gaan missen. Misschien komt er nog wel een keer een 75 busso.
Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Ron
286

- Senior Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 17 december 2024, 21:10:00 »
De Giulia is beslist geen straf om in te rijden, vrijdag krijgt ie een grote beurt en is ie weer klaar voor een lange tijd. Maar er is niemand op zoek naar een nette en goede Giulia dus we rijden nog even door. Ik heb 3 75’s gehad en vond de 75 2.0 TS altijd erg goed sturen. Eén daarvan was opgebouwd voor de ring en die was zo hardcore dat ik na twee weken geen vullingen meer had…..  Wel leuk een zoektocht naar een 75 V6 !

Gr Ron