!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Capibaro
11

  • Type Alfa: 156 GTA
  • *
    - Startende Alfist
  • Weer een draagarm ja!?
    • Bob & Bart
Terug naar hoe hij ooit was
« Gepost op: 13 juli 2020, 22:58:17 »
Dit wordt een lang verhaal. Aanleiding is lig een maatje die opeens een F355 Spider wil hebben en dus waren we afgelopen zaterdag bij Prins Exclusife/Classics. Dat zorgde voor een nieuw vuurtje bij me. Lang verhaal kort: ik moet mijn 156 GTA weer opnieuw liefde geven.

Technisch gezien verzorg ik mijn GTA heel goed. versnellingsbak, motorrevisie, nieuwe olie dan trek ik mijn spaarrekening. Maar het zorgt er ook voor dat ik 'minder belangrijke' stuff verwaarloos. Opgeblazen subwoofer, slijtplekken van het leer op de bolsters, afbladderend plastic voerde koplampen EN plakkerige delen in het interieur.

Plakkerige deurgrepen/houders van elektrische ramen
- Hoe verwijder je ze uit de deuren? Iemand een manual?
- nagellak remover zonder aceton lijkt te werken om het te strippen. Wat gebruiken jullie?
- Iemand een idee welke plastic coating goed werkt/er goed uit ziet

Plakkerige middenconsole
- ben hierbij wat minder zeker of die nagellak remover werkt aangezien ik hier niet de hele laag wil verwijderen. Wat adviseren jullie?

Koplampen
- koplampen hebben een plastic doorzichtige laag die er af aan het bladderen is. Wat is dat voor laag?
- Hoe verwijder ik die?

Overig
- ben op zoek naar een 'nieuwe' pookknop voor mijn GTA, is die nog te bestellen?
Het zoeken naar welke tweedehands auto ik ook zou kunnen kopen, vat mijn leven wel samen!
*

peetmultiair
581

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2020, 23:53:07 »

Die afbladderende laag op de koplampen is een plastic coating. Je zou het eerst kunnen proberen met wet schuurpapier, maar die laag is behoorlijk hard.
Ik heb 'ns gebruikte Corello koplampen gekocht, waarbij het plastic glas per ongeluk was gereinigd met thinner. Die coating lost daarin op. Het zag er toen niet uit, toch maar aangeschaft op eigen risico.
Ik heb ze toen goed onderhanden genomen met verschillende groftes nat schuurpapier en daarna gepolijst.
Waren daarna weer als nieuw!
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2020, 11:56:06 »
Plakkerige deurgrepen/houders van elektrische ramen
- Hoe verwijder je ze uit de deuren? Iemand een manual?

Overig
- ben op zoek naar een 'nieuwe' pookknop voor mijn GTA, is die nog te bestellen?

Is heel makkelijk. Wip het rubber matje omhoog met een platte schroevendraaier. Vervolgens zie je een inbusje zitten. Deze losdraaien, bakje uit de houder trekken en vervolgens de stekker losklikken.

Vwb de pookknop: ik zag er laatst nog 1 staan op een Deense site. Er werd zo'n € 240 voor gevraagd. Wellicht elders wel goedkoper te vinden. Google is je vriend.

En tof dat je je GTA weer in ere wilt herstellen, dat verdient ie!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2020, 15:42:15 »
plakkerige rubber laag in interieur is te verwijderen met isopropyl alcohol ( IPO )
Blijft dan gewone zwarte plasticlaag over.

Koplampen zijn op te knappen met een van de vele verkrijgbare polijst setjes voor koplampen.... Zijn ook vele garages die dit doen.
vb
https://www.philips.nl/c-p/HRK00XM/koplamprestauratieset


https://www.youtube.com/watch?v=sa6hMUTsfbg

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Capibaro
11

  • Type Alfa: 156 GTA
  • *
    - Startende Alfist
  • Weer een draagarm ja!?
    • Bob & Bart
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2020, 12:32:20 »
Ik heb de koplampen mee laten nemen bij het spuitwerk. Dan gebeurt het vast netter dan wanneer ik het zelf doe
Het zoeken naar welke tweedehands auto ik ook zou kunnen kopen, vat mijn leven wel samen!
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2020, 22:20:45 »
Top dat je de GTA weer in orde gaat brengen!

Pookknop wordt zoeken naar speld in hooiberg. Zijn meer mensen naar op zoek, en (uiteraard) niet meer leverbaar.
Middenconsole heb ik nooit aangepakt, maar begint ook flink te plakken bij mij.
Koplamp is hierboven ook al besproken, op carclean forum op Facebook zie ik veelal wetsanden en polijsten als oplossing. Erna in blanke lak, of goede wax
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Terug naar hoe hij ooit was
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2020, 10:41:04 »
....
Koplamp is hierboven ook al besproken, op carclean forum op Facebook zie ik veelal wetsanden en polijsten als oplossing. Erna in blanke lak, of goede wax

Heb ik toentertijd ook zelf gedaan bij m'n GTA, werkt goed.
Beste is afwerken met speciale UV-blokkerende coating zoals deze bijv bij Philips setje geleverd wordt, voorkomt het snel opnieuw vergelen.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA