!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

B.T.
4

  • Type Alfa: Alfa Romeo 147 GTA
  • *
    - Startende Alfist
Tips voor aankoop 147 GTA
« Gepost op: 4 oktober 2016, 21:05:44 »
Ik ga deze week bij deze GTA kijken https://goo.gl/Zp3CwD. Zijn er nog belangrijke punten waar ik op moet letten? Enige historie over deze GTA bekend? Alles is welkom. Bedankt!
Gr Bob.
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2016, 08:44:26 »
Ik ken de auto niet, ziet er op zich zo op de foto's wel netjes uit. Maar dat de auto 300pk heeft, zou ik met een grote korrel zout nemen.  :rolleyes:. Vraag na wanneer de distributie voor het laatste gedaan is en bij wie.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2016, 09:36:52 »
Citaat van: frankie op  5 oktober 2016, 08:44:26
Citaat van: frankie op  5 oktober 2016, 08:44:26
Ik ken de auto niet, ziet er op zich zo op de foto's wel netjes uit. Maar dat de auto 300pk heeft, zou ik met een grote korrel zout nemen.  :rolleyes:. Vraag na wanneer de distributie voor het laatste gedaan is en bij wie.

De distributie is zo'n 2 jaar en 15.000 km geleden gedaan.

Zie het stukje text bij de advertentie:

Uniek! Zeer nette Alfa Romeo 147 3.2 V6 GTA in de mooiste kleur Alfa Rosso Rood. Auto is van voor tot achter voorzien van een Milltek uitlaat systeem! Motormanagement is aangepast door Savali Tuning en heeft nu 300pk!! Onderhoudshistorie is bekend. de Distributieriem is vervangen bij 144.495 km op 09-2014. €299,- Afleveringskosten, Alle boekjes en dubbele sleutels aanwezig, inruil mogelijk. NAP gecheckt.... Nieuwsgierig geworden? Maak dan snel een afspraak voor een bezichtiging en/of proefrit.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2016, 10:15:48 »
Overheen gelezen, nou dat is dan mooi, hoef je alleen nog maar te weten wie het gedaan heeft. Dat het met het juiste gereedschap gedaan is, lijkt me vrij essentieel in het geval van een Busso, markeren is in ieder geval niet de goede methode  :rolleyes:
*

alfa kees
201

  • Type Alfa: Mito 1.3JTDm distinctive
  • ***
    - Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2016, 21:02:05 »
300pk lijkt mij ook erg stug. 50 pk extra bij een atmosferische motor door een aanpassing van het motor management lijkt me erg veel.

Hou er rekening mee dat volgend jaar september de riem weervervangen moet worden. Niet goedkoop bij de busso.

Kenteken lijkt voor op een sticker Let erop dat de originele erbij zit.

Draagarmen goed controleren.

Ziet er verder netjes en origineel uit. Mooie wagen!

Alfa 33 1.3v '92 | alfa 155 2.0 16v ts sport '95 | Alfa 156 1.8 ts sw '01
*

B.T.
4

  • Type Alfa: Alfa Romeo 147 GTA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2016, 13:50:04 »
Zo, ondertussen bij de Alfa langs geweest. Ziet er erg netjes uit. Heb er alleen nog niet mee gereden en ook nog niet onder gekeken. Mijn bevindingen: beetje roest beide voorschermen, dak begint wat faal te worden qua kleur, sideskirt rechts voor laat de blanke lak iets los. Remmen zijn vervangen voor brembo's voor en achter. Tuning heb ik even voor nagebeld en die melden mij dat de auto nu rond de 260 pk heeft. Dus inderdaad en stuk minder dan 300. Laatste beurt was in Juli 2015. Een grote beurt lijkt mij wel verstandig.
Verder loopt de motor heel netjes geen rare geluiden. En een heerlijk geluid zit er in!
Dat was het ik houd jullie op de hoogte!
Gr Bob
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2016, 15:12:56 »
Citaat van: B.T. op  6 oktober 2016, 13:50:04
Citaat van: B.T. op  6 oktober 2016, 13:50:04
Zo, ondertussen bij de Alfa langs geweest. Ziet er erg netjes uit. Heb er alleen nog niet mee gereden en ook nog niet onder gekeken. Mijn bevindingen: beetje roest beide voorschermen, dak begint wat faal te worden qua kleur, sideskirt rechts voor laat de blanke lak iets los. Remmen zijn vervangen voor brembo's voor en achter. Tuning heb ik even voor nagebeld en die melden mij dat de auto nu rond de 260 pk heeft. Dus inderdaad en stuk minder dan 300. Laatste beurt was in Juli 2015. Een grote beurt lijkt mij wel verstandig.
Verder loopt de motor heel netjes geen rare geluiden. En een heerlijk geluid zit er in!
Dat was het ik houd jullie op de hoogte!
Gr Bob
Beetje wat je kan verwachten denk ik, klinkt op zich niet slecht .....
Overigens zijn Brembo's standaard op de GTA, enige verschil is dat eerste modellen 305 mm schijven voor hadden, latere modellen 330 mm.
Roest op voorschermen is niet echt normaal.... Rode lak is altijd wat gevoeliger voor verkleuring t.g.v. zonlicht
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

B.T.
4

  • Type Alfa: Alfa Romeo 147 GTA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2016, 17:34:28 »
Citaat van: jwq op  6 oktober 2016, 15:12:56
Citaat van: jwq op  6 oktober 2016, 15:12:56
Citaat van: B.T. op  6 oktober 2016, 13:50:04
Citaat van: B.T. op  6 oktober 2016, 13:50:04
Zo, ondertussen bij de Alfa langs geweest. Ziet er erg netjes uit. Heb er alleen nog niet mee gereden en ook nog niet onder gekeken. Mijn bevindingen: beetje roest beide voorschermen, dak begint wat faal te worden qua kleur, sideskirt rechts voor laat de blanke lak iets los. Remmen zijn vervangen voor brembo's voor en achter. Tuning heb ik even voor nagebeld en die melden mij dat de auto nu rond de 260 pk heeft. Dus inderdaad en stuk minder dan 300. Laatste beurt was in Juli 2015. Een grote beurt lijkt mij wel verstandig.
Verder loopt de motor heel netjes geen rare geluiden. En een heerlijk geluid zit er in!
Dat was het ik houd jullie op de hoogte!
Gr Bob
Beetje wat je kan verwachten denk ik, klinkt op zich niet slecht .....
Overigens zijn Brembo's standaard op de GTA, enige verschil is dat eerste modellen 305 mm schijven voor hadden, latere modellen 330 mm.
Roest op voorschermen is niet echt normaal.... Rode lak is altijd wat gevoeliger voor verkleuring t.g.v. zonlicht

Ah ok bedankt voor de opheldering!
*

keviin
22

  • Type Alfa: AR159 Sportwagon 1.9JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tips voor aankoop 147 GTA
« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2016, 10:38:26 »
en is het hem geworden?
If one day the speed kills me.
Do not cry because i was smilling.
-Paul Walker -1973-2013-