Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => Het GTA register => Topic gestart door: Capibaro op 9 april 2019, 22:09:59
-
Als de stuuruitslag maximaal is (en ik dus stapvoets rijdt) 'hobbelt dmijn 156 GTA een beetje. Als ik datzelfde doe en een verhoging op rijdt hoor je ook een 'klonk'. Wat zou dit kunnen zijn en wat kost het? Ik dacht aan een homokineet. Ik wil graag goed voorbereid naar de garage. De kennis op dit platform heeft me vaak veel geld bespaard. De draagarmen zijn niet zoveel kilometers vervangen (ik denk 10.000 en anderhalf jaar geleden). Aangezien ik tegenwoordig in Tilburg werk, rijd ik er vooral in voor de lol en pak ik voor vervoer naar werk en boodschappen de fiets.
-
Doet hij het ook op de snelweg, bij een constante snelheid en stuuruitslag?
Dat was bij mij wel geval meer kapotte homokineet, ook bij inveren.
Let op dat - als ik goed herinner - buitenste homokineet voor GTA niet meer leverbaar is. Alleen als complete aandrijfas nog verkrijgbaar
-
Doet hij het ook op de snelweg, bij een constante snelheid en stuuruitslag?
Dat was bij mij wel geval meer kapotte homokineet, ook bij inveren.
Let op dat - als ik goed herinner - buitenste homokineet voor GTA niet meer leverbaar is. Alleen als complete aandrijfas nog verkrijgbaar
Nee alleen bij heel langzaam rijden (straatje keren) en dan zit je al snel op de maximale stuuruitslag.
Heb jij een idee van de kosten?
-
Pas nieuwe banden? Voornamelijk bij koud weer als het rubber nog wat harder is? Misschien is het ook wel het veelbesproken ackermans effect, weet alleen niet of de onderstelgeometrie va de GTA daar gevoelig voor is.
-
Pas nieuwe banden? Voornamelijk bij koud weer als het rubber nog wat harder is? Misschien is het ook wel het veelbesproken ackermans effect, weet alleen niet of de onderstelgeometrie va de GTA daar gevoelig voor is.
Zelf nooit last van gehad bij m'n GTA, weet ook niet of dat opgaat bij voorwielaandrijver....
(Ackermann effect)
Wat ik wel had was dat bij maximale stuuruitslag ik het idee had dat het wiel licht aanliep in de wielkast (vooral 1 van de 2 ).
-
Pas nieuwe banden? Voornamelijk bij koud weer als het rubber nog wat harder is? Misschien is het ook wel het veelbesproken ackermans effect, weet alleen niet of de onderstelgeometrie va de GTA daar gevoelig voor is.
Zelf nooit last van gehad bij m'n GTA, weet ook niet of dat opgaat bij voorwielaandrijver....
(Ackermann effect)
Wat ik wel had was dat bij maximale stuuruitslag ik het idee had dat het wiel licht aanliep in de wielkast (vooral 1 van de 2 ).
Ik had het bij mijn Giulietta ook.
-
Mijn GTA heeft dat ook. Ik neem aan dat het met de camber en wielvlucht heeft te maken. De mijne is verlaagd en heeft powerflex busseb in de bovenste draagarmen
-
Mijn GTA heeft dat ook. Ik neem aan dat het met de camber en wielvlucht heeft te maken. De mijne is verlaagd en heeft powerflex busseb in de bovenste draagarmen
Wat voegen die Powerflex bussen toe? Zeker als je een normaal onderstel hebt?
-
Mijn GTA heeft dat ook. Ik neem aan dat het met de camber en wielvlucht heeft te maken. De mijne is verlaagd en heeft powerflex busseb in de bovenste draagarmen
Wat voegen die Powerflex bussen toe? Zeker als je een normaal onderstel hebt?
Ik zei powerflex maar ik zag bij nader inzien dat zij ze niet (meer) hebben. Ik heb dit soort correctie bussen op mijn GTA zitten. Dit voorbeeld is voor een 159 maar ze zijn vast ook nog wel te verkrijgen voor een 147 of 156. Ik principe heb je ze alleen nodig als je je auto verlaagd:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Suspensions/PU-Suspension-Bushes-Set-For-The-Upper-Wishbones-Front-Axle::6438.html?language=en
-
ik zou even het wiel lager controleren.
Dit was voor mij zeer duidelijk te merken met de 2.4 20v en sper.
kan ook wel een schrapend geluidje zijn. Met nihil speling,
Ik heb gewoon 2 goedkope lagers via ATP autoteile besteld. (die doen het bij correcte montage meer als 100k km en lager. kost 50 euro een setje.
-
Ik denk niet dat het dat is, maar ga het zeker even laten controleren