!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2019, 21:38:39 »
Is veel mooier dan die grote lappen.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2019, 06:41:03 »
Mee eens!
Hoe is de regeling daar in België? Is de politie daar heel streng op of valt het mee?
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2019, 07:13:23 »
Valt mee, ergste geval €60,- boete
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2019, 07:15:13 »
Valt mee, ergste geval €60,- boete
Boetebedrag valt dan nog enigszins mee, liever niet natuurlijk maar dat risico neem je dan zelf natuurlijk.
Het is alleen te hopen dat meneer agent niet al te streng is en eerst een waarschuwing geeft
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2019, 13:19:46 »

https://youtu.be/v2VkBxStanI

Kwam deze toevallig tegen
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Kentekenplaat of sticker
« Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2019, 17:16:46 »
Wat een onzin verteld die agent als reden waarom het niet mag. De Amerikaanse plaat is zeker zo klein en dan is die wel in 1 keer te lezen Maar goed het mag niet. We gaan zien hoe lang ik er zonder problemen ermee kan rijden. €60,- is te overzien in België.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2019, 20:04:39 »
Persoonlijk vind ik ik klein kenteken net zo lelijk als de grote. Dus ik rijd met de standard en niet moeilijk over maak.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2019, 07:55:51 »
Wat een onzin verteld die agent als reden waarom het niet mag. De Amerikaanse plaat is zeker zo klein en dan is die wel in 1 keer te lezen Maar goed het mag niet. We gaan zien hoe lang ik er zonder problemen ermee kan rijden. €60,- is te overzien in België.

Nou ja, de sticker is redelijk wat kleiner dan het origineel. Sowieso ook stuk lager en daarmee dus kleine letters/cijfers en dus slechter af te lezen. De Amerikaanse platen hebben tenminste nog dezelfde hoogte en zijn alleen wat korter. Enkel toegelaten als er in een uitsparing niets anders  past.

Ik snap het op zich wel, natuurlijk zouden we graag een uitzondering voor Alfa's willen, maar als men daar aan begint dan staat iedereen met een Audi RS, MX5, enz. ook in de rij voor de uitzondering.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Kentekenplaat of sticker
« Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2019, 11:49:37 »
Zelf rijd ik met mijn huidige en vorige Alfa's ook met een sticker rond. Het mag niet, dus het risico van een boete neem je daarmee bewust en moet je maar accepteren....

Maar de argumenten die daarvoor door de politie gegeven worden blijven krom. De afleesbaarheid is niet afhankelijk van de maat van van kentekenplaat/sticker, maar van de letters. Daarnaast: in Italië heeft men standaard een kleiner kenteken aan de voorzijde. Om nog maar te zwijgen over de Zwitsers, die echt een superklein plaatje hebben. En die mogen daarmee gewoon in Nederland rijden, zonder kans op een boete vanwege 'slecht te lezen'.

En in Spanje kiest zélfs de Guardia Civil voor een kentekenplaat in Italiaans formaat op hun Alfa's! :-)

Guardia Civil Seat:



Guardia Civil Jeep:



Guardia Civil Alfa Stelvio: