!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
« Gepost op: 15 december 2012, 16:53:54 »
Hallo,

Ik ben opzoek naar een blue & me adapter voor mijn Giulietta uit 2010.
Heb je er een beschikbaar, of weet je er een te vinden; ik hoor in beide gevallen graag van je.

Vriendelijke groet,

Lucas
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #1 Gepost op: 16 december 2012, 00:41:12 »
    wat bedoel je met een B&M adapter? voor je iphone?
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #2 Gepost op: 17 december 2012, 22:36:30 »
    Inderdaad voor de iPhone, zodat ik hem kan opladen en betere compabiliteit krijg met de muziek op het ding.
    Deze bedoel ik:
    *

    Hilbert
    266

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    • ****
      - Senior Alfist
    • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
      • interim-management en advies
  • Beste antwoord!
  • Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #3 Gepost op: 18 december 2012, 09:24:14 »
    Heb je de laatste updates geinstalleerd? Hij zou t nl zonder prima moeten doen.
    *

    QaptainQuark
    193

    • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
    • ***
      - Alfist
      • pieterleijten.com
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #4 Gepost op: 18 december 2012, 11:40:18 »
    Nee, dat geldt waarschijnlijk niet voor zijn Giulietta. Er zijn 2 B&M systemen in omloop: hardware v1 en v2. De Giulietta's uit 2010 hebben hardware versie v1. Die kun je updaten naar B&M software v5.6. Heb je een nieuwere Giulietta, dan zit er hardware versie v2 in, en kun je upgraden naar B&M software v6.0.

    Om je iPhone goed te laten werken met hardware v1, zul je eerst de software moeten upgraden naar v5.6 en de adapter installeren. Ik had exact hetzelfde probleem. Beetje vaag allemaal, maar het is helaas niet anders :)
    Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
    *

    QaptainQuark
    193

    • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
    • ***
      - Alfist
      • pieterleijten.com
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #5 Gepost op: 18 december 2012, 11:42:29 »
    Nieuw bij de dealer koste de adapter iets van 80 euro, en verwacht er niks spetterends van, want je iPhone wordt gezien als een mass storage device met losse tracks. Het is niet mogelijk door de inhoud te scrollen en gebruik te maken van je afspeellijsten uit iTunes.
    Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #6 Gepost op: 18 december 2012, 15:52:21 »
    Kun je wel nummers vanaf je iPhone selecteren om af te spelen? Dus de blue&me als speakers gebruiken zeg maar?
    Of moet alles via het stuur --> mediaplayer blue&me?

    (ik vrees het laatste)

    Maargoed, zou ook graag willen dat mn tel via het dashboard op kan laden..
    *

    QaptainQuark
    193

    • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
    • ***
      - Alfist
      • pieterleijten.com
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #7 Gepost op: 18 december 2012, 17:39:10 »
    Je kunt niet via bluetooth naar je B&M streamen, wat ik ook zeker graag zou willen :D

    Nu is het zo dat ik de iPhone aan de kabel in het handschoenenkastje hang. Dan wordt hij als media apparaat beschikbaar op mijn systeem. Als ik een podcast wil luisteren rangschik ik op album en zorg ik dat de betreffende podcast al als laatste is gespeeld/gestart, en pakt het systeem het verder over. Stilletjes hoop ik nog op een software update die alles net even extra luxe maakt, maar dit voldoet ook.

    Ik ben allang blij dat mijn iPhone speelt, want daar staat wel een berg muziek op die ik overal mee naartoe neem.
    Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
    *

    Hilbert
    266

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    • ****
      - Senior Alfist
    • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
      • interim-management en advies
  • Beste antwoord!
  • Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #8 Gepost op: 18 december 2012, 17:56:41 »
    Als t alleen om opladen gaat zou ik de iphone met usb lader in de sigarettenaansteker pluggen en een 16 of 32 gb usb stick voor de muziek gebruiken in de blue and me poort.
    Dit is een kostbare oplossing:
    http://www.prinsalfa.nl/webshop/alfa-romeo-accessoires/alfa-romeo-spider/blue-me-ipod-iphone-adapter_147/
  • Beste antwoord!
  • Re: Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #9 Gepost op: 19 december 2012, 20:10:07 »
    Als t alleen om opladen gaat zou ik de iphone met usb lader in de sigarettenaansteker pluggen en een 16 of 32 gb usb stick voor de muziek gebruiken in de blue and me poort.
    Dit is een kostbare oplossing:
    http://www.prinsalfa.nl/webshop/alfa-romeo-accessoires/alfa-romeo-spider/blue-me-ipod-iphone-adapter_147/

    Ik denk ook maar dat ik dit ga doen. Een usb stick (8 gb) heb ik nog wel ergens liggen en een oplader voor de iphone ook. Als je met de iphone geen muzieknummers kan selecteren, dan heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde dat blue&me systeem. Het werkt prima met bellen, maar gebruiksvriendelijkheid met ipod/iphone is om te huilen anno 2012
    *

    Hilbert
    266

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    • ****
      - Senior Alfist
    • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
      • interim-management en advies
  • Beste antwoord!
  • Gezocht: Blue & me adapter voor Giulietta MY2010
    « Reactie #10 Gepost op: 19 december 2012, 23:31:12 »
    Ik heb een MY 2012 met type 2 B&M, dat werkt met iPhone wel goed, maar op zich het zelfde als met een USB stick. Dus inderdaad niet teveel geld aan uitgeven...