!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Nathan
16

• Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Achterbank gaat niet meer uit slot
« Gepost op: 30 maart 2026, 11:32:34 »
Ik heb iets lastigs voor. De kabel om de achterbank uit het slot te halen zodat die kan neergelegd worden is afgebroken uit het slot. Een gekend probleem blijkbaar omdat de rand van het plastic bochtje nogal fragiel is. Normaal kan je dan aan de kabel zelf trekken om zo alsnog de bank los te krijgen. Nu is het probleem bij mij dat de haak van de kabel ook uit het slot is geschoten. Je kan eigenlijk niet aan het slot, enkel de boog/haak die de bank op slot houdt is zichtbaar. Met wat geweld kan ik dat misschien wel openkrijgen, en een nieuw slot steken, daar kan ik aan geraken, maar de kabel kan ik nergens krijgen. Is er iemand die weet hoe ik aan die kabel kan geraken, en eventueel hoe ik dat slot toch openkrijg met wat minder geweld?
*

Kotomoto
22

• Type Alfa: Giulia 952 & GTJ 105
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterbank gaat niet meer uit slot
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2026, 20:16:42 »
Ik heb de tekeningen doorgespit, maar zie zo geen andere oplossing dan wat gepast geweld of het slot manipuleren met een draadje ofzo (als je er toch bij kan)
Ik heb zelf in een beetje vergelijkbaar geval (deur bij een Range Rover) het beugeltje doorgeslepen. Die heb ik later weer gelast, dus niets hoeven bestellen.
Ik ben anti-ADAS, dus bij mij niet mekkeren over rijhulpsystemen.
GT1300 junior, 2ltr motor, sperdiff en meer
Giulia 952, 2L T, Squadra massimo en stage 2 versnellingsbak
*

Nathan
16

• Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2026, 21:15:27 »
Bedankt, ik heb ondertussen bij Qverde de set van slot, kabel en hendel gevonden. Ik zal het hier zetten voor moest iemand het ooit ook voorhebben
Onderdeel nummer kabel 6000633197
Set kabel met slot en hendel 50562886

https://qverde.com/nl-NL/car-parts/fiat-group/m4ml3upoy6jt9l

*

Tinus89
142

• Type Alfa: Giulia MY2017
    - Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2026, 08:20:20 »
Misschien helpt dit topic en deze foto:

https://www.alfaowner.com/threads/folding-rear-seat-problem.1176645/

https://playgroundpar.com/cdn/shop/files/73364_05.jpg?v=1738841673&width=580

Door het gat langs de kabel en dan het slot open wippen?
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde
*

alanz
75

• Type Alfa: giulia
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 9 april 2026, 19:10:32 »
En vandaag bij mij ook linkerkant wil niet los.Denk dat het een gevalletje garantie wordt.
*

HeMaN
212

• Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
    Amico del club - Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 9 april 2026, 20:49:10 »
Als het aan de hendel kant is, is het met een T40 torx schroevendraaier in 5 minuten zelf te verhelpen.
Hier al twee keer gedaan. Volgende keer pak ik er een boortje bij om een ziptie om over de mantel te doen
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

alanz
75

• Type Alfa: giulia
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2026, 22:23:22 »
heb ik al gedaan, kabel is uit zijn borging. Heb het natuurlijk weer terug erin gedaan, maar na 1x aan de hendel te trekken komt de kabel weer uit zijn borging. Maar ik denk dat er ook iets niet goed zit naar het slot toe, kabel hangt wel erg los. Morgen even kijken wat hier aan de hand is, zal ook de rechterkant controleren, heb ook vernomen dat er een modificatie is?