!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

bekkie
2.917

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #150 Gepost op: 10 november 2024, 10:30:53 »
Citaat van: bekkie op  9 november 2024, 18:47:04
Citaat van: bekkie op  9 november 2024, 18:47:04
Vandaag zat ik in de auto toen ik werd gebeld. Ik kreeg keurig netjes in het display van Apple Carplay (van ENG Custom) de naam van de beller en de knop te zien om op te nemen, maar na acceptatie van het gesprek hoorde ik niets. Ook de beltoon hoorde ik daarvoor niet, ik bleef de hele tijd de radio horen,
Nou wordt ik nooit gebeld in de auto en zelf bel ik ook niet, maar ik wilde nu toch wel eens weten waarom ik niks hoorde. Dus ik ben stil gaan staan en heb de beller gevraagd om even te wachten zodat ik allerlei instellingen kon proberen, zowel in AC-module als op mijn Iphone 7 zelf. Maar niets hielp.

@DanielH92 : weet jij of ik ergens in het menu van de module kan regelen dat ie uit zichzelf het geluid omzet van radio naar beller wanneer ik gebeld wordt of zelf wil bellen? Blijkbaar doet ie dat niet. Trouwens hetzelfde probleem bij inschakeling van de routeplanner van mijn Iphone; ik krijg de routeplanner wel in beeld, werkt ook gewoon, maar geen stemgeluid.
Werkt dit niet hetzelfde als in de Giulia met een ENG Custom box dan: je hebt alleen geluid via CarPlay als je originele Alfa systeem op AUX hebt staan. Je schrijft dat je de radio hoorde. Als dat de radio van je originele systeem was (ipv via een app op CarPlay) dan stond je systeem niet op AUX en als je gebeld wordt met CarPlay actief verloopt dat gesprek wel via CarPlay (waar je dus geen audio van hebt).  Heeft bij ook een paar keer aan het denken gezet! 🤨

Zou heel goed kunnen. Ik ga het testen.
Auto moet ook voor garantie naar de garage, zal het daar ook eens voorleggen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

fabio12
50

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #151 Gepost op: 11 november 2024, 14:00:06 »
De kans is inderdaad vrij groot dat het te maken heeft met of de AUX of Bluetooth functionaliteit staat ingeschakeld, hier had ik in het begin ook wat moeite mee. Als je in je standaard systeem zit, en je klikt op ‘media’ zie je een knop die aangeeft welke modus ingesteld staat;
- Bluetooth om apparaten direct aan je uConnect (standaard Alfa systeem) te koppelen
- AUX om je CarPlay geluid te selecteren

Als het goed is zou je CarPlay automatisch de aux aansluiting moeten instellen op de achtergrond, maar soms gaat dit niet helemaal goed en zul je merken dat de Bluetooth verbinding nog ingesteld staat. Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je de radio nog hoort spelen terwijl je naar het CarPlay scherm kijkt.

Je kunt dit testen door bijvoorbeeld in CarPlay een nummer af te spelen op spotify. Wanneer je dan op de media knop drukt gaat deze automatisch switchen tussen Bluetooth of AUX. De oplossing is dus wanneer je de radio hoort even op de media knop te drukken, en als het goed is selecteert het systeem dan AUX en zou je je CarPlay systeem weer moeten horen :-)