!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

martijnD
92

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #165 Gepost op: 28 september 2025, 17:29:55 »
Ja het is wel jammer maar 140 euro of 370 vind ik nog wel een verschil 😂
@Marcel1979 heb je zo’n blauw/paars kastje of zo’n geribbelde?
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Marcel1979
932

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #166 Gepost op: 28 september 2025, 17:44:11 »
Volgens mij was tie zwart. Maar zeker niet geribbeld. Maar dat is ook niet belangrijk
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

martijnD
92

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #167 Gepost op: 2 oktober 2025, 11:45:24 »
Nou ik heb er 1 besteld, met kortingen kwam ik op 113 euro bij Ali.
Ik zal wel even laten weten of het wat is😁
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

martijnD
92

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #168 Gepost op: 17 oktober 2025, 12:10:54 »

Zo vanmorgen even de CarPlay module ingebouwd.
Het meeste werk is netjes de kappen onder het stuur demonteren maar met een handleiding prima te doen.
Het werkt prima.
Zoals al werd aangegeven zie je niet de temperatuur pop-up met draaien aan de knoppen maar met even switchen (sec menu knop)naar de alfa omgeving zie je het wel.
Ik ben alleen nog even aan het stoeien met Siri.
Heb het net maar even kort getest dus later een uitgebreide sessie😂
En even kijken hoe de module reageert met verschillende telefoons..

afbeelding uploaden 32 mb
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

martijnD
92

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #169 Gepost op: 21 oktober 2025, 20:29:49 »
Aangezien ik zelf goede ervaringen heb met een Chinese Android radio in mijn vorige auto de vraag of hier ook mensen zijn die een CarPlay module uit China hebben? Deze zijn een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de module van EngCustom.

Ja ik. Betaalde er 2 jaar geleden 150 euro voor, inclusief verzending en heb het zelf geïnstalleerd. Ik heb het vergeleken met iemand die een eng custom heeft. Enige verschil is dat, als ik de airco en temperatuur bedien, niet kan zien in welke stand hij staat. Bij de eng custom komt er wél een pop up met ventilatorstand en temperatuur. Verder werkt het prima

Ik krijg de spraakbesturing nog niet aan de praat, @Marcel1979 werkt dit bij jou wel?
Als ik op het stuur druk krijg ik geen Siri maar spraakbesturing van de Stelvio.
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Marcel1979
932

« Reactie #170 Gepost op: 21 oktober 2025, 20:32:19 »
Dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Als, met de nadruk op als, ik spraakbesturing gebruik, doe ik dat dmv de draaiknop op het microfoontje te draaien in de app die op dat moment geopend is. En dat werkt prima
*

martijnD
92

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #171 Gepost op: 21 oktober 2025, 20:38:53 »
Heb jij Apple CarPlay of Android?
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Marcel1979
932

« Reactie #172 Gepost op: 21 oktober 2025, 20:49:29 »
Android
*

GiuliaWim
21

• Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #173 Gepost op: 23 oktober 2025, 19:07:46 »
Even een andere vraag:

Heeft er iemand ervaring met de CarplayBox van Caroptions ( https://www.caroptions.nl/products/carplaybox-alfa-romeo?variant=49331052151118)?

Het lijkt mij een goeie manier om after market toch Apple CarPlay in een Giulia ui 2018 te krijgen.

Voor een totaalbedrag van €623,- inclusief inbouw heb je blijkbaar CarPlay of Android Auto in je Alfa (of welke auto dan ook).

Het lijkt mij op het eerste gezicht geen slechte optie, maar ik vraag me af of iemand dit toevallig al heeft laten inbouwen (of zelf heeft ingebouwd met meegeleverde handleiding).

Op de review site TrustPilot zijn ook negatieve reviews te lezen (https://nl.trustpilot.com/review/www.caroptions.nl) . Maar dat hou je natuurlijk altijd.

Alvast bedankt!

Grt,

Wim S te B.
*

Robert69
2.020

- Super Alfist
« Reactie #174 Gepost op: 23 oktober 2025, 20:30:01 »
Even een andere vraag:

Heeft er iemand ervaring met de CarplayBox van Caroptions ( https://www.caroptions.nl/products/carplaybox-alfa-romeo?variant=49331052151118)?

Het lijkt mij een goeie manier om after market toch Apple CarPlay in een Giulia ui 2018 te krijgen.

Voor een totaalbedrag van €623,- inclusief inbouw heb je blijkbaar CarPlay of Android Auto in je Alfa (of welke auto dan ook).

Het lijkt mij op het eerste gezicht geen slechte optie, maar ik vraag me af of iemand dit toevallig al heeft laten inbouwen (of zelf heeft ingebouwd met meegeleverde handleiding).

Op de review site TrustPilot zijn ook negatieve reviews te lezen (https://nl.trustpilot.com/review/www.caroptions.nl) . Maar dat hou je natuurlijk altijd.

Alvast bedankt!

Grt,

Wim S te B.

Voor 366 euro nog wat heb je een ENG Custom module. Beproefd en wel. Inbouwen kun je zelf en anders is er vast een garage die dat voor een schappelijke prijs doet. Of een handige jongen die dat voor een bakkie bier of een flesje whiskey doet.  Caroptions naait je in elk geval met die prijs. Zelfs met inbouw. Want is voor hen een kwartier werk, max.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanielH92
2.449

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #175 Gepost op: 23 oktober 2025, 21:55:57 »
Uiteindelijk zal het allemaal het zelfde chinese boxje zijn, maar dan met wat rebranding van Caroptions waardoor de prijs ineens omhoog gaat.
Uiteindelijk is Eng-Custom ook een rebranding van een Chinees kastje, laten we eerlijk zijn, maar lijkt hun marge die ze pakken wel wat lager te liggen.
*

Robert69
2.020

- Super Alfist
« Reactie #176 Gepost op: 24 oktober 2025, 07:13:35 »
Uiteindelijk zal het allemaal het zelfde chinese boxje zijn, maar dan met wat rebranding van Caroptions waardoor de prijs ineens omhoog gaat.
Uiteindelijk is Eng-Custom een een rebranding van een Chinees kastje, laten we eerlijk zijn, maar lijkt hun marge die ze pakken wel wat lager te liggen.

Was ENG-Cstom niet van een dude die jarenlang voor de Fiat Groep infotainment systemen heeft ontworpen? Volgens mij was het Thomas die hem wel eens ontmoet heeft. Ik weet alleen niet of ENG Custom dat kastje heeft ontworpen
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

GiuliaWim
21

• Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #177 Gepost op: 24 oktober 2025, 16:06:10 »
Heren,

Bedankt voor jullie inbreng.

Ik zie er maar vanaf. Ik heb de indruk dat het het allemaal net niet is. De genoemde systemen lijken mij storingsgevoelig en ik lees dat er nogal wat fout kan gaan en dingen ineens niet meer werken.

Ik blijf wel navigeren via mijn iPhone in zijn houder. Dat werkt op zich ook prima.

CarPlay had echter wel mooi geweest.

De software versie van mijn Giulia is MV-072.001.002/ TV-072.001.002. Ik weet dat er een nieuwere versie is, maar ik weet niet of die toevallig de CarPlay-functie van het systeem zelf zal activeren.

Ik heb ook ooit begrepen dat je daarvoor onder de middenarmsteun 2 USB-aansluitingen moet hebben. Ik heb er daar maar één. Dan lukt het sowieso denk ik niet.

Nogmaals dank!

Groet,

Wim S. te B.

*

Robert69
2.020

- Super Alfist
« Reactie #178 Gepost op: 24 oktober 2025, 16:48:14 »
Ik zie het probleem niet zo om eerlijk te zijn. Ik heb ook geen voorbereiding voor Carplay (ook maar 1 USB aansluiting in de armsteun. Maar de module werkt bij mij prima. Heel soms bevriest het beeld maar dat mag geen naam hebben. Heb wel de ENG Custom module. Navigatie en Spotify doen het en de rest boeit me niet zo.
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

TimQ
53

• Type Alfa: Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #179 Gepost op: 24 oktober 2025, 18:05:39 »
Hier alleen maar goede ervaringen met de Eng-Customs box. Was al geinstalleerd bij aanschaf van de auto en het is de oudere variant die geen ondersteuning heeft voor draadloos, maar sinds kort heb ik er zo'n usb-dongle in zitten die het draadloos maakt. Verbindt automatisch bij het starten, werkt perfect.
De integratie van deze box vind ik goed gedaan. Als je de klimaat-controls gebruikt komt er onder een overlay zichtbaar:

De crappy achtergrond zie ik alleen in de radio-app van Kink af en toe, ligt niet aan het scherm of de box.
Huidig:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, 2017
Alfa Romeo GT 3.2, 2004

Ex:
Peugeot 106 Rallye S1, 1995
Peugeot 406 Coupe V6, 1998
Peugeot 306 XSI, 1994
Volvo 340 1.4 Dakar-spec, 198?