!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #90 Gepost op: 14 november 2021, 17:21:30 »
Ik heb er 1 van ENG custom uit Italië. Werkt prima , maar er zit 1 bug in en dat is als iemand mij belt dan hoor ik niets. Als ik bel gaat alles goed. Als je gesproken navigatie instructie's wil horen lukt dat niet als je naar de Alfa radio luistert. Dan moet je ook naar de CarPlay radio luisteren. Over het algemeen is het wel een vooruitgang.

Heb jij de v3 versie? Dat met de inkomende gesprekken is me nog niet opgevallen, binnekort even proberen. Bij mij werkt Waze navigatie icm itunes niet samen, Google maps met itunes werkt juist weer goed, dan hoor je de instructies wel.
*

justme
7

  • Type Alfa: Giulietta11/Stelvio17
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #91 Gepost op: 16 november 2021, 10:34:39 »
Ik heb er 1 van ENG custom uit Italië. Werkt prima , maar er zit 1 bug in en dat is als iemand mij belt dan hoor ik niets. Als ik bel gaat alles goed. Als je gesproken navigatie instructie's wil horen lukt dat niet als je naar de Alfa radio luistert. Dan moet je ook naar de CarPlay radio luisteren. Over het algemeen is het wel een vooruitgang.

Heb jij de v3 versie? Dat met de inkomende gesprekken is me nog niet opgevallen, binnekort even proberen. Bij mij werkt Waze navigatie icm itunes niet samen, Google maps met itunes werkt juist weer goed, dan hoor je de instructies wel.

Versie laat ik je volgende week weten, helaas wordt de multiair unit vervangen op dit moment...
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #92 Gepost op: 21 november 2021, 08:33:40 »
Ik heb na de meest recente update van de v4 versie niets meer te klagen. Alles werkt als een charm. Instappen, starten en binnen 2 seconden is Android Auto draadloos actief. Echt perfect.
Ok, klein dingetje: soms werkt de "Ok Google" niet. Maar goed, dan is het simpel op de knop drukken.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

DanielH92
1.966

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #93 Gepost op: 21 november 2021, 09:06:25 »
@alfata ik kwam pas een dongle tegen waarmee je Android Auto draadloos kunt gebruiken. De dongle acteert hier als constant aangesloten telefoon, terwijl je tussen die dongle en je telefoon een draadloze verbinding hebt.
Wellicht nog interessant als opvolgend projectje?


https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #94 Gepost op: 21 november 2021, 09:26:27 »
@alfata ik kwam pas een dongle tegen waarmee je Android Auto draadloos kunt gebruiken. De dongle acteert hier als constant aangesloten telefoon, terwijl je tussen die dongle en je telefoon een draadloze verbinding hebt.
Wellicht nog interessant als opvolgend projectje?


https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

Ik heb hem al draadloos. Al sinds het begin overigens.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #95 Gepost op: 21 november 2021, 13:03:27 »
Ik heb na de meest recente update van de v4 versie niets meer te klagen. Alles werkt als een charm. Instappen, starten en binnen 2 seconden is Android Auto draadloos actief. Echt perfect.
Ok, klein dingetje: soms werkt de "Ok Google" niet. Maar goed, dan is het simpel op de knop drukken.

Is er een software update geweest vior de V4?
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #96 Gepost op: 22 november 2021, 11:54:29 »
Ik heb na de meest recente update van de v4 versie niets meer te klagen. Alles werkt als een charm. Instappen, starten en binnen 2 seconden is Android Auto draadloos actief. Echt perfect.
Ok, klein dingetje: soms werkt de "Ok Google" niet. Maar goed, dan is het simpel op de knop drukken.

Is er een software update geweest vior de V4?

Ik had wat problemen met echo aan de telefoon (andere personen hoorde zichzelf praten), plus dat ik enorm veel gedoe had met het volume van de box en het originele systeem (dubbele control, etc.). Ik kon dat niet uitzetten onder car settings (volume off).
Daarom contact gezocht met ze en kreeg een update toegestuurd. Nu alles opgelost. Als ik muziek afspeel via Android en ik schakel over naar het originele systeem hoor je niets meer. Schakel je terug, gaat de muziek weer door. Systemen zijn dus nu echt gescheiden.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

justme
7

  • Type Alfa: Giulietta11/Stelvio17
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #97 Gepost op: 15 december 2021, 17:18:31 »
Ik heb er 1 van ENG custom uit Italië. Werkt prima , maar er zit 1 bug in en dat is als iemand mij belt dan hoor ik niets. Als ik bel gaat alles goed. Als je gesproken navigatie instructie's wil horen lukt dat niet als je naar de Alfa radio luistert. Dan moet je ook naar de CarPlay radio luisteren. Over het algemeen is het wel een vooruitgang.

Heb jij de v3 versie? Dat met de inkomende gesprekken is me nog niet opgevallen, binnekort even proberen. Bij mij werkt Waze navigatie icm itunes niet samen, Google maps met itunes werkt juist weer goed, dan hoor je de instructies wel.

Ik heb inderdaad de versie 3.0, beetje later dan verwacht.
*

Clipstra
26

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #98 Gepost op: 29 december 2022, 22:31:26 »
Zijn er mensen met ervaringen met Prins mbt Andriod Auto installatie?
*

Bottas
860

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #99 Gepost op: 29 december 2022, 22:34:36 »
Dat niet, maar dat kunnen wel meerderen dan alleen prins.
*

Clipstra
26

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #100 Gepost op: 29 december 2022, 22:38:34 »
Dat niet, maar dat kunnen wel meerderen dan alleen prins.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet echt iets anders heb kunnen vinden. Wat zou je dan adviseren (zonder zelf te moeten installeren, ik heb namelijk 4 linkerhanden)?
*

DanaBanana
783

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #101 Gepost op: 29 december 2022, 23:09:03 »
Zoals hierboven geschreven: dat kunnen ook anderen dan Prins en je kunt het natuurlijk ook zelf doen als je handig bent en er zin in hebt.

Prins is niet de goedkoopste, maar daar staat tegenover dat je wel kunt rekenen op keurig, zorgvuldig en deskundig werk en een prima service. Of je daarvoor wel of niet net wat extra's wilt betalen, moet iedereen voor zichzelf bepalen.
*

Clipstra
26

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #102 Gepost op: 29 december 2022, 23:15:50 »
Zoals hierboven geschreven: dat kunnen ook anderen dan Prins en je kunt het natuurlijk ook zelf doen als je handig bent en er zin in hebt.

Prins is niet de goedkoopste, maar daar staat tegenover dat je wel kunt rekenen op keurig, zorgvuldig en deskundig werk en een prima service. Of je daarvoor wel of niet net wat extra's wilt betalen, moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Bedankt voor je reactie. Zoals gezegd heb ik, zelfs net nog, niemand anders gevonden incl installatie. Dat is wel een vereiste. Maaar fijn om te horen dat Prins een goede en betrouwbare partij is in deze ( ging is eigenlijk ook wel vanuit, maar extra bevestiging is fijn!)
*

Bottas
860

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #103 Gepost op: 29 december 2022, 23:25:44 »
Moet er een andere unit ingebouwd worden?
Of wat is de bedoeling?
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #104 Gepost op: 29 december 2022, 23:53:10 »
Zijn er mensen met ervaringen met Prins mbt Andriod Auto installatie?

Ik heb het bij Prins gedaan,  kwalitatief werk.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)