!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Instaplijsten
« Gepost op: 14 april 2024, 13:50:30 »
Mijn aluminium instaplijsten hebben wat krassen. Zonde!
Ik zit al een hele tijd te zoeken naar wat moois ter vervanging, maar het enige dat ik gevonden krijg dat echt een upgrade is, zijn de officiële carbon lijstjes met verlichting. Die zijn €670! :-\. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over, wat een achterlijke prijs.

Heeft iemand een tip voor een mooi alternatief?
*

Bottas
850

  • *****
    - Super Alfist
Re: Instaplijsten
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2024, 14:40:26 »
Gewoon weer de originele monteren.
Na een half jaar heb je toch weer krassen.
Dat is inherent aan instaplijsten.
Blijf je elk half jaar lekker bezig
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Instaplijsten
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2024, 14:44:37 »
Met die redenatie kan ik ook beter stoppen met wassen (deze week alweer 2x gedaan); hij wordt toch weer smerig  :D
*

Bottas
850

  • *****
    - Super Alfist
Re: Instaplijsten
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2024, 14:58:31 »
Tja, sommige dingen blijven terugkomen, waaronder het wassen , slijtage aan bijvoorbeeld instaplijsten.
Daar kan ik ook niks aan doen.
*

ronnydeb
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Instaplijsten
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2024, 13:17:33 »
Voordeel van de officiële carbon lijstjes met verlichting dat je de krassen kunt wegpolijsten. Ik heb ze in combinatie de deurverlichting.
Een poosje terug een Alfa rijder gesproken, hij had van AliExpress op gemonteerd en kreeg regelmatig storing.
Kleur van de projectie is anders van de portieren.
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Instaplijsten
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2024, 15:24:20 »
Je kunt er 'n transparante beschermfolie overheen plakken, bv van hpx. Niet goedkoop maar wel prima spul.
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Instaplijsten
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2024, 18:47:27 »
Voordeel van de officiële carbon lijstjes met verlichting dat je de krassen kunt wegpolijsten. Ik heb ze in combinatie de deurverlichting.
Een poosje terug een Alfa rijder gesproken, hij had van AliExpress op gemonteerd en kreeg regelmatig storing.
Kleur van de projectie is anders van de portieren.
Heb jij die instaplijsten via een officieel kanaal aangeschaft voor ergens tussen de €600 en €700? Of heb je ergens een goede deal kunnen scoren?