!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Aftermarket Carplay/Android Auto
« Gepost op: 29 april 2020, 19:36:01 »
Ik zag in het topic van Giulia Forums al wat Nederlanders langs komen.
Maar nog geen topic hier, dus bij deze aangemaakt.

Gaat om https://www.giuliaforums.com/threads/apple-carplay-for-2017-model-we-may-just-had-a-new-option.47929/

Hier word een systeem besproken dat ontwikkeld is in Korea.
Deze wordt geplaatst tussen de media unit en het scherm in.
Hierdoor is er een samenwerking tussen de systemen waarbij je kan wisselen tussen de Auto en Carplay/Android.

Website van een aanbieder / ontwikkelaar: http://www.kaptrader.co.kr/products/item.php?it_id=1581669269&it_2=Alfa%20Romeo&it_3=2018&it_4=Giulia

Nu ben ik benieuwd of de Nederlandse reaguurders daar ook zelf al aan de gang zijn gegaan, deel je ervaringen :)
Er is nog niet veel bekend over de kwaliteit / duurzaamheid. Dus ga voorlopig nog het topic in de gaten houden op Giuliaforums.
Wel heb ik een prijsopgave gevraagd en de vraag gesteld bij de dealer wat ze denken over plaatsing van deze apparatuur.


Video van een Giuliaforum gebruiker voor Android

https://youtu.be/WipveZyQyF8

Deze voor Apple

https://youtu.be/TfZQlSvDS1Q

Inbouw foto's / instructies: https://www.giuliaforums.com/threads/apple-carplay-for-2017-model-we-may-just-had-a-new-option.47929/post-833743
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2020, 20:08:13 »
Kwam nog een andere en wat heftigere implementatie tegen met vervanging van het scherm voor een aanraak gevoelige.
Maar die heeft niemand daar nog uitgeprobeerd.

https://www.giuliaforums.com/threads/aftermarket-infotainment-system.47312/
https://audioelite.it/prodotto/alfa-romeo-giulia-stelvio/


https://youtu.be/8MTsYECYmsU
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2020, 15:47:47 »
Mijn dealer, Zeeuw Zwijndrecht, heeft mij doorverwezen voor de inbouw naar hun installateur.

Deze bied, op het eerste gezicht, hetzelfde systeem aan voor 699 incl. btw maar zonder montage.
Zou dan gaan om https://www.navinc.nl/5-navplay-appplay/carplay-android-auto-set-malfa-romeo-infotainment-65-88-rgb
Lijkt op het eerste gezicht hetzelfde als die van KAP, maar aanzienlijk minder uitgebreid kwa informatie.

Van KAP heb ik een prijsopgave gekregen van $250 USD en $95 USD voor verzenden.
Met import, inklaring etc. zal dit ongeveer 412 euro zijn volgens een calculatie tool op internet.

Ik noem nog even geen namen van de installateur, ben niet van de reclame.
Heb ze wel wat vragen gesteld omtrent garantie en plaatsing.
Meerwaarde voor mij t.o.v. zelf uit het buitenland bestellen en plaatsen is gemak en verantwoordelijkheid.
Dus als ze iets aan het interieur beschadigen door onzorgvuldig handelen bijvoorbeeld.

Edit:
Antwoord gekregen, er zou dan 2 jaar garantie op de apparatuur zijn.
Ze rekenen 4-5 uur montage, beschadigingen voor hun rekening als ze voorkomen.
Maar tarief wordt vervolgens niet genoemd.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2020, 17:00:04 »
Ziet er netjes uit.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Triple X
5

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2020, 07:19:30 »
Heb zelf na aanleiding van het USA forum bij Kap een unit besteld. Kosten waren +/- €320 via Paypal, daarboven op kwam helaas nog €44 inklaringskosten met DHL.
Heb hem in laten bouwen door een handig mannetje die niks anders doet dan inbouw in auto’s. Hij Is er ongeveer een uurtje of 1,5 mee bezig geweest.
De unit werkt verder perfect, CarPlay is draadloos.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2020, 14:05:05 »
Heb zelf na aanleiding van het USA forum bij Kap een unit besteld. Kosten waren +/- €320 via Paypal, daarboven op kwam helaas nog €44 inklaringskosten met DHL.
Heb hem in laten bouwen door een handig mannetje die niks anders doet dan inbouw in auto’s. Hij Is er ongeveer een uurtje of 1,5 mee bezig geweest.
De unit werkt verder perfect, CarPlay is draadloos.

Valt mee, ik kwam hoger uit als ik alles bij elkaar op telde.

Op het Giuliaforum wordt er nu ook verwezen naar rfcarsystem (https://www.facebook.com/Rfcarsystem/.
Maar kan niet echt iets van een aanbod of omschrijving tevoorschijn halen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2020, 14:09:01 »
Heb zelf na aanleiding van het USA forum bij Kap een unit besteld. Kosten waren +/- €320 via Paypal, daarboven op kwam helaas nog €44 inklaringskosten met DHL.
Heb hem in laten bouwen door een handig mannetje die niks anders doet dan inbouw in auto’s. Hij Is er ongeveer een uurtje of 1,5 mee bezig geweest.
De unit werkt verder perfect, CarPlay is draadloos.
mischien wat foto's/filmpjes?? ben wel benieuwd
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2020, 14:13:51 »
Las ook op het Amerikaanse forum dat er in bepaalde situaties wat problemen waren met muziek afspelen.
Voorlopig blijf ik nog even kijken naar alle ervaringen :)
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Triple X
5

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2020, 18:58:25 »
Heb zelf na aanleiding van het USA forum bij Kap een unit besteld. Kosten waren +/- €320 via Paypal, daarboven op kwam helaas nog €44 inklaringskosten met DHL.
Heb hem in laten bouwen door een handig mannetje die niks anders doet dan inbouw in auto’s. Hij Is er ongeveer een uurtje of 1,5 mee bezig geweest.
De unit werkt verder perfect, CarPlay is draadloos.
mischien wat foto's/filmpjes?? ben wel benieuwd

Ik zal dit weekend een filmpje maken over de werking ervan.

Las ook op het Amerikaanse forum dat er in bepaalde situaties wat problemen waren met muziek afspelen.
Voorlopig blijf ik nog even kijken naar alle ervaringen :)

Je moet de media invoer inderdaad op AUX zetten wil je bijvoorbeeld de gesproken navigatieinstruties hebben of de berichten geluiden vanaf CarPlay.
Mocht je dat niet zo interesseren kun je ook nog gewoon via USB of bluetooth muziek afspelen en die ook via CarPlay bedienen.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2020, 14:07:23 »
Dat ziet er echt super uit zo'n implementatie.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2020, 22:16:06 »
Wellicht interessant voor wie het niet ziet zitten om zelf te sleutelen of experimenteren:

https://www.prinsshop.nl/apple-carplay-android-auto-interface.html
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2021, 09:39:19 »
Heb zelf na aanleiding van het USA forum bij Kap een unit besteld. Kosten waren +/- €320 via Paypal, daarboven op kwam helaas nog €44 inklaringskosten met DHL.
Heb hem in laten bouwen door een handig mannetje die niks anders doet dan inbouw in auto’s. Hij Is er ongeveer een uurtje of 1,5 mee bezig geweest.
De unit werkt verder perfect, CarPlay is draadloos.
mischien wat foto's/filmpjes?? ben wel benieuwd

Ik zal dit weekend een filmpje maken over de werking ervan.

Las ook op het Amerikaanse forum dat er in bepaalde situaties wat problemen waren met muziek afspelen.
Voorlopig blijf ik nog even kijken naar alle ervaringen :)

Je moet de media invoer inderdaad op AUX zetten wil je bijvoorbeeld de gesproken navigatieinstruties hebben of de berichten geluiden vanaf CarPlay.
Mocht je dat niet zo interesseren kun je ook nog gewoon via USB of bluetooth muziek afspelen en die ook via CarPlay bedienen.
Misschien wat laat, maar ik begrijp niet helemaal wat je met AUX bedoelt. Kan je gewoon Spotify luisteren via Android Auto en je Navigatie via maps/waze via Android Auto (met geluid) of moet je daar wat geks voor doen? Ben je verplicht je telefoon via USB te verbinden om Android Auto te laten werken?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2021, 09:42:53 »
Ik sta op het punt om die van ENG shop te bestellen (Italianen). Allereerst al goed (Italiaans) contact per email. Verder is hun Android Auto optie draadloos, wat ook heel fijn is. Installatie schijn je makkelijk zelf te kunnen, dus dat wil ik wel proberen.

330 euro vragen ze ervoor.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2021, 10:48:29 »
Ik sta op het punt om die van ENG shop te bestellen (Italianen). Allereerst al goed (Italiaans) contact per email. Verder is hun Android Auto optie draadloos, wat ook heel fijn is. Installatie schijn je makkelijk zelf te kunnen, dus dat wil ik wel proberen.

330 euro vragen ze ervoor.

Las op het forum in de VS dat ENG af en toe op zwart ging, weet niet of dat inmiddels opgelost is.
Ik was destijds aan het kijken naar eentje van RF Car systems, loopt ook via ITA.
Leken wat actiever te zijn in ondersteuning, ik weet dat iemand hier op het forum er eentje gekocht heeft @de_kloekers .
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition