!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2021, 11:07:28 »
Ik sta op het punt om die van ENG shop te bestellen (Italianen). Allereerst al goed (Italiaans) contact per email. Verder is hun Android Auto optie draadloos, wat ook heel fijn is. Installatie schijn je makkelijk zelf te kunnen, dus dat wil ik wel proberen.

330 euro vragen ze ervoor.

Las op het forum in de VS dat ENG af en toe op zwart ging, weet niet of dat inmiddels opgelost is.
Ik was destijds aan het kijken naar eentje van RF Car systems, loopt ook via ITA.
Leken wat actiever te zijn in ondersteuning, ik weet dat iemand hier op het forum er eentje gekocht heeft @de_kloekers .

Oh, dat heb ik niet gezien. Wat ik wel weet is dat dit net een nieuwe versie is, vandaar ook de draadloze Android Auto optie. Wel iets wat ik sowieso wil. Wil geen gehannes met kabeltjes.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

de_kloekers
6

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2021, 11:10:14 »
Hoi,

Zoals PascalV aangeeft heb ik het systeem van RF Car Systems, en tot op heden werkt het gewoon goed en heb ik nog geen problemen ondervonden en ben ik er happy mee.

Connectie loopt draadloos via mijn iPhone.

Heb het systeem laten inbouwen, en heb gelijk ook een USB outlet laten maken in de middenconsole al met al koste het me 650 Euro.
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay/Android Auto
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2021, 22:15:02 »
Ik heb dus de ENG module gekocht en gzplaatst en uiterst tevreden van. Nu vraag ik me af of iemand me kan helpen met "extras for AA" en "wallpapers for AA. Daarmee kan je android auto volledig aanpassen naar eigen voorkeur. Het is iets met synergie en subsraom lite. Ik ben nu al 4 avonden het internet aan het afzoeken maar geraak er niet wijs uit. Iemand die dit al geprobeed heeft en me kan helpen.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Aftermarket Carplay module
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2021, 11:55:12 »
Nu de Stelvio deze week aankomt vanuit Duitsland ben ik me aan het orienteren op een Carplay module.
Ik heb al aardig wat topics gelezen op meerdere fora, daar heb ik 3 merken gevonden: Kap,Eng en Rf.
Zijn dit dezelfde modules met een andere naam of zijn dit echt 3 verschillende ontwikkelaars?
Zoja, zijn er nog leden die ervaring  hebben bovenstaande merken en natuurlijk adviezen kunnen geven of zijn er nog andere opties?
Werkt het bijvoorbeeld wel 100% met het harman kardon systeem, daar las ik wisselende verhalen over.

Alvast bedankt voor de input.
*

dolcealfa
4

  • Type Alfa: Giuletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2021, 09:18:41 »
Ik heb mezelf ook met dit Thema bezig gehouden. Woon zelf in Duitsland en heb ook een Duits model Stelvio. Ik heb zelf voor de Eng-Custom gekozen die hier te vinden is: https://shop.eng-custom.com/en/prodotto/alfa-romeo-stelvio-giulia-carplay-android-auto-mirror-link10. Eigenlijk vooral omdat ik hier goede dingen over gehoord hebt.

Het inbouwen onder het dashboard is niet heel gemakkelijk. Hier ben ik zeker 3 uur in totaal voor in en uitbouw bezig geweest. Als hij verbonden is werkt het overigens erg goed. Draadloze Apple CarPlay vind ik persoonlijk 10x fijner als de standaard bedrade die Alle aanbiedt. Het systeem heeft voor mij nog geen problemen opgeleverd, ik ben erg tevreden. Je kunt nog steeds wisselen naar het alfa systeem en navigatie, gebruik het sinds CarPlay persoonlijk zelden. Geluidsinput loopt over aux voor de CarPlay, in het alfa systeem schakel je dus aux aan. Als je radio aan wil zetten, moet je uit CarPlay gaan en het geluid op radio instellen. Dan hoor je niks van CarPlay meer, tot je aux weer aan zet. Wisselen tussen CarPlay en Alfa systeem gebeurt doordat je 3 seconden de alfa knop inklinkt. Werkt goed. Mocht je vragen hebben, stuur me een PM dan kunnen we ook telefonisch contact hebben. Ik was zelf ook erg onzeker voor de koop, kan je met wat detailvragen graag helpen :-)

Eng Custom had het product niet direct maar na 1 week verstuurd, dat was jammer maar geen groot probleem natuurlijk.

Ik heb geen ervaringen met het Harmon Kardon geluidssystem, dat heb ik zelf niet.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2021, 15:57:44 »
@dolcealfa

Bedankt voor je reply, ik heb iemand gevonden die ervaring heeft met het inbouwen dus dat komt vast goed.
Ik heb positieve reacties gelezen over ENG dus daar ga ik ook voor na jouw verhaal.
Het schijnt alleen dat dat bij Harman kardon soms het geluid gaat galmen, maar dat schijnt weer opgelost te kunnen worden met door de bluetooth ook met de auto verbonden  te houden ipv alleen met de ENG module.
Eens kijken hoe de communicatie me ENG gaat lopen, de website is in het Italiaans zag ik.


*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2021, 16:20:53 »
Communicatie verloopt eigenlijk prima met Eng-Custom. Heb gewoon via hun website besteld. Niet echt een bestelling, maar je krijgt wel een bevestigings email. Daarna een betaalverzoek met Paypal link. Wanneer je deze gebruikt om te betalen, heb je de unit binnen 2 dagen thuis (en ze sturen je pas een betalingsverzoek als de units op voorraad zijn).

Ik heb de mijne onlangs ontvangen, maar nog niet geinstalleerd, dus kan je nog niets vertellen over de duur ervan.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2021, 16:50:53 »
@dburger ,

Ik heb zojuist besteld en inderdaad een bevestiging gekregen maar geen Betaal/Paypal link helaas.
Mischien hebben ze het druk en komen ze er nog op terug.
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2021, 16:56:04 »
Het duurde bij mij ook iets langer. Je kan ook via hun facebook pagina een berichtje sturen: https://www.facebook.com/engcustom.engcustom om te vragen of de unit voorradig is. Je krijgt eerst een automatisch antwoord in Italiaans, maar ze antwoorden gewoon in het Engels.

Maar in beide gevallen reageerden ze bij mij meestal aan het einde van de dag.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2021, 19:15:55 »
Het is gelukt bij Eng, koste wel wat moeite.
Wilde net bij RF bestellen, kreeg ik ineens een betaal link van ze. :)
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2021, 19:42:49 »
Had een tijd geleden een voorkeur voor RF.
Maar krijg nu geen reactie meer van ze.

Ga binnenkort overstappen naar een Stelvio die al even geen kaart updates heeft gehad.
Dus een goede smoes om dit in te bouwen.

Iets staat mij bij dat RF en ENG ieder op een eigen manier met de microfoon om ging.
ENG moet je er ergens eentje plaatsen voor de Android "Hey Google" instructies, RF niet staat mij bij maar kan het nu niet meer terug vinden.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2021, 07:36:54 »
Heb zowel RF als ENG en mail gestuurd.
Alleen de laatste heeft gereageerd.

Dus waar ik voorheen de voorkeur had voor RF omdat ik op het US forum las dat andere units af en toe storing hadden met een zwart scherm, ga ik denk ik nu voor ENG.
Maar nog even geduld voor de nieuwste versie.

Reactie via de mail:
Now we have V3 version more stabile and different processor.
Our products are made to our specifications directly from the Limcet factory we are not a reseller like RF, in 2 month we will have us product what will work with oem mic system.

Restiamo a disposizione per eventuali chiarimenti e porgiamo,

Cordiali saluti.

ENG-CUSTOM
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2021, 08:48:29 »
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Heb zowel RF als ENG en mail gestuurd.
Alleen de laatste heeft gereageerd.

Dus waar ik voorheen de voorkeur had voor RF omdat ik op het US forum las dat andere units af en toe storing hadden met een zwart scherm, ga ik denk ik nu voor ENG.
Maar nog even geduld voor de nieuwste versie.

Reactie via de mail:
Now we have V3 version more stabile and different processor.
Our products are made to our specifications directly from the Limcet factory we are not a reseller like RF, in 2 month we will have us product what will work with oem mic system.

Restiamo a disposizione per eventuali chiarimenti e porgiamo,

Cordiali saluti.

ENG-CUSTOM

Ben nu toch benieuwd welke versie ik 2 weken geleden heb ontvangen. Heb de unit nog niet geinstalleerd, maar na/tijdens installatie eens kijken of ik de versie kan achterhalen.

Het kunnen werken met de standaard mic klinkt overigens wel interessant.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2021, 09:41:05 »
Citaat van: dburger op  7 juni 2021, 08:48:29
Citaat van: dburger op  7 juni 2021, 08:48:29
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Heb zowel RF als ENG en mail gestuurd.
Alleen de laatste heeft gereageerd.

Dus waar ik voorheen de voorkeur had voor RF omdat ik op het US forum las dat andere units af en toe storing hadden met een zwart scherm, ga ik denk ik nu voor ENG.
Maar nog even geduld voor de nieuwste versie.

Reactie via de mail:
Now we have V3 version more stabile and different processor.
Our products are made to our specifications directly from the Limcet factory we are not a reseller like RF, in 2 month we will have us product what will work with oem mic system.

Restiamo a disposizione per eventuali chiarimenti e porgiamo,

Cordiali saluti.

ENG-CUSTOM

Ben nu toch benieuwd welke versie ik 2 weken geleden heb ontvangen. Heb de unit nog niet geinstalleerd, maar na/tijdens installatie eens kijken of ik de versie kan achterhalen.

Het kunnen werken met de standaard mic klinkt overigens wel interessant.

Zou ze terug mailen of je deze niet kunt terug sturen en wachten op de V3 versie van ze met de verbeterde microfoon systeem.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Aftermarket Carplay module
« Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2021, 14:49:12 »
Citaat van: Rohit op  7 juni 2021, 09:41:05
Citaat van: Rohit op  7 juni 2021, 09:41:05
Citaat van: dburger op  7 juni 2021, 08:48:29
Citaat van: dburger op  7 juni 2021, 08:48:29
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Citaat van: PascalV op  7 juni 2021, 07:36:54
Heb zowel RF als ENG en mail gestuurd.
Alleen de laatste heeft gereageerd.

Dus waar ik voorheen de voorkeur had voor RF omdat ik op het US forum las dat andere units af en toe storing hadden met een zwart scherm, ga ik denk ik nu voor ENG.
Maar nog even geduld voor de nieuwste versie.

Reactie via de mail:
Now we have V3 version more stabile and different processor.
Our products are made to our specifications directly from the Limcet factory we are not a reseller like RF, in 2 month we will have us product what will work with oem mic system.

Restiamo a disposizione per eventuali chiarimenti e porgiamo,

Cordiali saluti.

ENG-CUSTOM

Ben nu toch benieuwd welke versie ik 2 weken geleden heb ontvangen. Heb de unit nog niet geinstalleerd, maar na/tijdens installatie eens kijken of ik de versie kan achterhalen.

Het kunnen werken met de standaard mic klinkt overigens wel interessant.

Zou ze terug mailen of je deze niet kunt terug sturen en wachten op de V3 versie van ze met de verbeterde microfoon systeem.

Ik heb die van mij vorige week binnen gekregen, ben benieuwd of ze dit met hardware of een software update gaan doen.