!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2023, 12:48:51 »
Citaat van: alfata op  2 maart 2023, 10:42:10
Citaat van: alfata op  2 maart 2023, 10:42:10
Nou, het werkt zoals naar behoren en dus met een widescreen. Enige beperking is dat de cursor soms niet vanuit de app naar de linkerkant wil. De ene app wel, de andere niet. Dat is wel een beperking waar ik even naar wil kijken. Het limiteert het gebruik deels, maar de voordelen zijn toch wel heel erg fijn. Op spraak is toch bijna alles te doen en dat werkt prima.
Ik ga dus nog even kijken of er nog te doen is aan de cursor.



Is dit Andriod Auto of Apple Carplay?
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2023, 13:27:01 »
Dit is Android Auto
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #17 Gepost op: 6 maart 2023, 15:52:35 »
Citaat van: DanielH92 op  6 maart 2023, 13:27:01
Citaat van: DanielH92 op  6 maart 2023, 13:27:01
Dit is Android Auto
Inderdaad. Daar ging de hele discussie over. Vooral Flitsmeister is een lastige app. Je kunt hem opstarten maar met de cursor er niet meer uit. Wat helpt is via voicecontrol dan een andere app op te starten (bijvoorbeeld Deezer) en vanuit daar kun je wel weer verder scrollen. Flitsmeister start je vaak maar 1 keer op dus dat scheelt.
Navraag gedaan bij Ottocast. Die zeggen een bluetooth remote control te gebruiken. Wat is het mag Joost weten, maar bij navraag geen reactie helaas. Iemand die dag weet? Al lijkt een remote control sowieso niet zo handig rijdend. Over het algemeen wel super tevreden, want het doet wat het moet doen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Android auto widescreen
« Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2023, 16:52:30 »
Haha, bij mij reageerden ze wel snel. Maar niet volledig/cryptisch:

Dear customer, we have checked the model and found that your model is compatible with our products, and it can also be full-screen. Even if a small percentage of the probability is not good, it can also be solved by email. We will help you.


Best Regards,
Ottocast Service Team

Original:
Subject:Pre sale info
Good evening,

I have a 18 alfa romeo Stelvio with wired aa/carplay option. So the ottocast should be compatible. However there is an issue with both older Giulia and Stelvio. For carplay the display is widescreen. But for AA it is not, it shows the AA logo on the right. Searching the internet shows that using a wireless dongle enables widescreen AA. But the catch is that you need a dongle that connects trough Carplay. Does the ottocast do this? If so I can make a lot of alfa friends happy 😁.
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2023, 22:24:49 »
Citaat van: alfata op  6 maart 2023, 15:52:35
Citaat van: alfata op  6 maart 2023, 15:52:35
Citaat van: DanielH92 op  6 maart 2023, 13:27:01
Citaat van: DanielH92 op  6 maart 2023, 13:27:01
Dit is Android Auto
Inderdaad. Daar ging de hele discussie over. Vooral Flitsmeister is een lastige app. Je kunt hem opstarten maar met de cursor er niet meer uit. Wat helpt is via voicecontrol dan een andere app op te starten (bijvoorbeeld Deezer) en vanuit daar kun je wel weer verder scrollen. Flitsmeister start je vaak maar 1 keer op dus dat scheelt.
Navraag gedaan bij Ottocast. Die zeggen een bluetooth remote control te gebruiken. Wat is het mag Joost weten, maar bij navraag geen reactie helaas. Iemand die dag weet? Al lijkt een remote control sowieso niet zo handig rijdend. Over het algemeen wel super tevreden, want het doet wat het moet doen.

Ik dacht dat navigatie nooit helemaal in breedbeeld kon in AA, dat je altijd je muziekspeler ernaast zou zien, ook in andere merken auto's met breedbeeldscherm, vandaar mijn vraag. Maar dit ziet er wel heel erg mooi uit op de foto. Wil best zo'n kastje hebben, maar dan moet ik wel zeker weten dat het goed werkt in mijn Giulia, anders vind ik het zonde. Ik blijf dit topic dus met interesse in de gaten houden.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Android auto widescreen
« Reactie #20 Gepost op: 23 maart 2023, 12:41:42 »
Ik heb de Ottocast inmiddels ook binnen. Duurde even, omdat ik 'via reguliere post' had gekozen zoals altijd. Maar me niet gerealiseerd had dat dit ding uit China komt (ben best een beetje anti wat dat betreft). Qua gebruik is het inderdaad mooi widescreen navigeren of Maps/Spotify zoals ik het standaard heb staan. Ik onderschrijf de issue van Alfata, de cursor wil af en toe niet naar de app. Bij mij bijv. als ik aan het navigeren ben en ik wil hem uitzetten, dan kom ik niet in het Maps scherm. Oplossing is dus vaak spraakgestuurde commando's, hetgeen verrassend goed werkt.  Grappig dingetje is dat op Alfa hoofdscherm hij nu de optie Carplay geeft, terwijl het in werkelijkheid dus AA is. Maar goed, waarschijnlijk heb ik daardoor nu widescreen.   
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

martin10500
24

  • Type Alfa: Stelvio montecarlo blue
  • *
    - Startende Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2023, 20:17:57 »
Heb hem gisteren ook aangesloten met de zelfde kenmerken als hierboven al vermeld.
Ben er alleen nog niet uit hoe in te zoomen op de navigatie kaart.
Alfa 75, 155, 166, Brera tbi, Stelvio
*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2023, 23:09:33 »
Heb hem nu ook en gaat niet goed. Verbinden ging goed, alles in breedbeeld (daar ging het me om), geluid goed, goede resolutie en maakt snel verbinding. Scherm is wel iets uitgerekt en je bent de navigatiemeldingen op het scherm tussen de tellers kwijt, maar dat vind ik niet onoverkomelijk. Echter, nadat ik hem 2-3 keer had gebruikt, maakte hij geen verbinding meer. Lampje bleef ook rood branden ipv blauw. Enige wat hielp, wat om hem uit de USB te halen en er opnieuw in te doen en dan ging het weer een paar keer goed.

Vervolgens maar de update gedaan (dat ging niet heel gemakkelijk), maar sindsdien maakt hij helemaal geen verbinding meer. De telefoon lijkt wel verbinding te maken, want die geeft keurig aan "ga verder op het scherm van de auto", maar de auto herkent niets meer. Ben al bezig geweest met opnieuw verbinden, reset naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. En verbinden met een kabel kan helaas niet. Ik heb nog een mail gestuurd, maar als ik daar niets van hoor, gaat ie terug. Jammer, want ALS hij werkt, werkt hij ook goed. Iemand hier nog een idee?
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2023, 14:21:19 »
Heb hem nu ook en gaat niet goed. Verbinden ging goed, alles in breedbeeld (daar ging het me om), geluid goed, goede resolutie en maakt snel verbinding. Scherm is wel iets uitgerekt en je bent de navigatiemeldingen op het scherm tussen de tellers kwijt, maar dat vind ik niet onoverkomelijk. Echter, nadat ik hem 2-3 keer had gebruikt, maakte hij geen verbinding meer. Lampje bleef ook rood branden ipv blauw. Enige wat hielp, wat om hem uit de USB te halen en er opnieuw in te doen en dan ging het weer een paar keer goed.

Vervolgens maar de update gedaan (dat ging niet heel gemakkelijk), maar sindsdien maakt hij helemaal geen verbinding meer. De telefoon lijkt wel verbinding te maken, want die geeft keurig aan "ga verder op het scherm van de auto", maar de auto herkent niets meer. Ben al bezig geweest met opnieuw verbinden, reset naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. En verbinden met een kabel kan helaas niet. Ik heb nog een mail gestuurd, maar als ik daar niets van hoor, gaat ie terug. Jammer, want ALS hij werkt, werkt hij ook goed. Iemand hier nog een idee?

Ik gebruik zelf zonder problemen de eng-custom module met navigatie in de volledige schermbreedte.



Voor de auto van mijn vrouw (geen Alfa overigens) heb ik ook een Ottocast kastje aangeschaft en hoewel dat prima werkt, herken ik het uitvallen ook. Enige dat dan inderdaad werkt is de USB kabel eruit en weer in. Wel vervelend, maar het gebeurt echt niet zo vaak. Zit ook een reset knop op, maar die is zo klein dat ik deze niet gebruik.

Wat me tevens is opgevallen, is dat wanneer ik thuis kom met haar auto, de connectie met de Ottocast ook wordt verbroken wanneer mijn telefoon verbinding maakt met de huis Wifi. Voor mij verder geen probleem, tenzij je net in een gesprek zit.

*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #24 Gepost op: 29 april 2023, 22:40:10 »
Het was bij mij na elke 2, 3 keer dat ik hem had gebruikt er geen verbinding meer was. Het reactie gekregen op mijn mail; geadviseerd werd het systeem in de auto te herstellen naar fabrieksinstellingen, maar hielp niet. Vervolgens kon ik in de instellingen waar je via je telefoon in kunt een aanpassing doen. Het gaf hoop toen hij even verbinding maakte en ik even beeld had, maar na een seconde of 5 viel het weer weg... Ik denk dat het kastje gecrasht is ofzo na de update. Dit ook nog gemeld en kon waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen als ik hem naar Ottocast zelf opstuurde en een goede review schreef op Amazon... Beetje vaag, dus dat gean we niet doen, hij is terug naar Amazon en al met al enkele tientallen euro's verzendkosten betaald en geen Ottocast.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #25 Gepost op: 2 mei 2023, 13:38:10 »
Het was bij mij na elke 2, 3 keer dat ik hem had gebruikt er geen verbinding meer was. Het reactie gekregen op mijn mail; geadviseerd werd het systeem in de auto te herstellen naar fabrieksinstellingen, maar hielp niet. Vervolgens kon ik in de instellingen waar je via je telefoon in kunt een aanpassing doen. Het gaf hoop toen hij even verbinding maakte en ik even beeld had, maar na een seconde of 5 viel het weer weg... Ik denk dat het kastje gecrasht is ofzo na de update. Dit ook nog gemeld en kon waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen als ik hem naar Ottocast zelf opstuurde en een goede review schreef op Amazon... Beetje vaag, dus dat gean we niet doen, hij is terug naar Amazon en al met al enkele tientallen euro's verzendkosten betaald en geen Ottocast.
Jammer, dat het niet heeft gewerkt. Hoewel het bij ons ook niet feilloos werkt, heb ik het meerendeel van de tijd gewoon connectie met mijn Android telefoon. Heel af en toe lukt de connectie niet en aangezien ik over het algemeen korte ritjes met de auto van de vrouw maak, laat ik het maar zo aangezien meestal het de eerstvolgende keer wel gewoon werkt. Ik heb dus niet dat de verbinding na 5 seconden wegvalt. Hij doet het wel of niet. Als ik iets soortgelijks zou hebben, dan zou ik het apparaat waarschijnlijk ook terugsturen.
*

alki
62

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2023, 10:53:12 »
Heb je dat touchscreen achteraf ingebouwd?
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2023, 11:27:34 »
Heb je dat touchscreen achteraf ingebouwd?
Auto van mijn vrouw heeft Android Auto en touch screen, maar mijn Giulia heeft helaas geen touch screen....en het gebeurt maar al te vaak dat ik zonder resultaat op het scherm probeer te 'klikken'.

Ik heb destijds zelf het kleinere 6.6" display vervangen voor de grotere 8". Dit was plug and play, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je zelf een touch screen achteraf kan inbouwen - zou wel mooi zijn.
*

alki
62

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2023, 11:44:11 »
Heb je dat touchscreen achteraf ingebouwd?
Auto van mijn vrouw heeft Android Auto en touch screen, maar mijn Giulia heeft helaas geen touch screen....en het gebeurt maar al te vaak dat ik zonder resultaat op het scherm probeer te 'klikken'.

Ik heb destijds zelf het kleinere 6.6" display vervangen voor de grotere 8". Dit was plug and play, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je zelf een touch screen achteraf kan inbouwen - zou wel mooi zijn.
Wil ook mijn 6"vervangen door een grotere idd
*

Jules5235
9

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Android auto widescreen
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2023, 20:24:31 »
Beste Alfisten,  hierbij een link naar een petitie om Alfa zover te krijgen om de software te updaten naar wide-screen. Je vind er ook verdere tekst en uitleg.

 https://chng.it/Dc2HQxhNtn

Maak er gebruik van.