!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Deksel bekerhouder defect?
« Gepost op: 8 juni 2021, 20:35:27 »
Wat is de juiste werking van het schuifpaneel voor de bekerhouder? Ik neem aan dat wanneer deze in de open stand staat, je er even tegen aan hoeft te drukken, waardoor het paneel vanzelf dicht schuift. Bij mijn (tweedehands) Giulia loopt dit helaas niet zo soepeltjes en ik moet het paneel echt handmatig helpen open en dicht te schuiven, maar er is daar toch wel wat weerstand alsof je ergens doorheen moet drukken.

Ik vermoed dus dat dit met een veermechanisme soepeler zou moeten werken, wat dus zeer waarschijnlijk nu defect is. Is dit paneel makkelijk te verwijderen? Ik ben eigenlijk bang dat de midden tunnel verwijderd moet worden. Ik heb op Giuliaforums.com al wat instructie documenten gevonden en het ziet er uit als  veel werk.

Misschien heb ik al beter zicht als ik het USB paneel boven het schuifpaneel kan verwijderen, maar daarvoor heb je volgens mij een soort haakje nodig om dat paneel links en rechts uit het klipmechanisme te trekken. Heeft iemand dat hier al gedaan? Dit zou mij eerste stap zijn....misschien heeft de vorige eigenaar wel een bankpas of visitekaartje op het schuifpaneel gehad, wat nu ergens in het binnenwerk blokkeert.
 
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2021, 22:48:46 »
Als je dan ook nog ergens een briefje met de pincode vindt, zit je gebakken!
Maar serieus, dit mechanisme zou inderdaad gewoon soepel moeten lopen. Ik heb de laatste jaren veel gelezen over de bouwkwaliteit van de middelconsole. Vooral m.b.t. kraakjes en piepjes. Maar dit probleem ben ik volgens mij nog niet eerder tegengekomen.
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2021, 10:15:24 »
Ja, dat dacht ik eigenlijk wel. Vrees dus dat ik hier naar moet (laten) kijken, want het loopt dus erg stroef en het is een kwestie van tijd  dat het gewoon vast blijft steken (en dan is dat vast niet in de helemaal open positie)
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2021, 17:58:56 »
Vandaag toch nog even bezig geweest met het schuifpaneel. Een paar keer open en dicht gedaan, maar zoals eerder aangegeven moest dat geforceerd gebeuren alsof iets de beweging blokkeert. Op een gegeven moment kon ik het paneel wel openschuiven, maar niet tot het einde om vast te klikken, waardoor het paneel vanzelf terugbewoog. Dat is natuurlijk ook niet handig, dus heb ik er maar even een flinke duw tegen aangegeven en toen leek het net of er iets van het console afviel (zeker geen brekend geluid, meer het geluid van een muntje dat in een bakje valt).

Dus ik ben zeer benieuwd als ik het USB frontje verwijder of ik dan daarachter kan kijken of ik iets kan vinden. Daarvoor heb ik deze handige link gevonden:
https://inkocraft.weebly.com/plastic-covering-above-cup-holder-sliding-door-removal.html
Zo te zien op de foto's van deze site weinig kans om onder/achter het midden console te kijken.

Het mechanisme lijkt in ieder geval weer te werken.Nu maar hopen dat wat er gevallen is (als dat het al is) niet gaat rollen.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2021, 10:53:16 »
Hoi Dave,

Dat is inderdaad vervelend. Ik weet nog dat een collega mijn auto een keer mee had en het pasje voor de toegangspoort bij ons op het werk op de deksel had gelegd. Toen is die er tussen gekomen en had ik hetzelfde gedoe als wat jij beschrijft. De dealer heeft het er toen tussenuit weten te krijgen. Hoe ze dit gedaan hebben weet ik ook niet maar volgens mij hebben ze dat vrij simpel en snel voor elkaar gekregen. Mocht het dus weer terugkomen of het muntje gaan rollen kun je wellicht het beste even langs de dealer rijden om het te laten verhelpen.
*

numerata75
1

  • Type Alfa: 75TS ASN Giulia 2.2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2022, 19:33:35 »
Hallo,
Ik zag deze oude topic en pik hierop in .
Ik heb ook een probleem met het dekeltje van de bekerhouder. Het zat ook bij mij vast en een paar keer proberen te openen kwam het ineens vrij maar bleef niet meer open. Ik heb het front usb cover verwijderd met 2 schroevendraaiers en zag mijn oude bankkaart liggen. Ik heb deze kunnen verwijderen met een tang. In zag ook een klein onderdeel liggen en vermoed dat dit een mechanisme is om het deksel open te houden? Garantie periode is voorbij..is dit iets wat de dealer toch nog voor zou tussenkomen om te herstellen? Ik vermoed dat de middenconsole volledig moet verwijderd worden om aan de bekerhouder unit te geraken?



*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2022, 23:14:48 »
Ik zou persoonlijk niks van de dealer verwachten. Zélfs als de garantie nog niet verlopen was, is het denk ik discutabel of dit onder de garantie valt.
*

Wenceslaus
9

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Savali
  • *
    - Startende Alfist
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2022, 15:34:40 »
er staat een handleiding voor het verwijderen van de dekselhouder op: INKO-Craft  Alfa Romeo Giulia Plastic covering above cup holder (sliding door) removal
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Deksel bekerhouder defect?
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2022, 14:31:43 »
Ik had laatst dat zo'n potje met kauwgompjes die ik altijd in de houder laat staan ervoor zorgde dat de deksel niet meer open ging. Gelukkig kon ik dit wat pielen met een schroevendraaier de deksel weer open krijgen :-)
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's