!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Merchietje
4

  • Type Alfa: Guilia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfist tot in de kist
Harman kardon systeem in Veloce
« Gepost op: 19 juni 2021, 15:15:50 »
Hallo,

Sinds 2018 heb ik een Veloce met harman kardon systeem.
Alle luidsprekers werken perfect behalve de 2in de deuren vooraan.
Die beginnen te kraken vanaf stand 25.
Bijna 10 keer is hij nu al binnen geweest.
Technische resultaat fiches willen ze me niet geven.
De voorste luidsprekers finetunen doen ze niet want dit valt niet onder hun “bevoegdheid” en ik moet me daarvoor wenden tot FCA.
Ik ben een alleenstaand geval “zeggen ze”
Alle andere luidsprekers spelen PERFECT. Waarom kraken die dan niet mee???
Als ik surround af leg is het al stukken beter en nu staat de fader ook veel meer naar achteren wat qua geluid niet ideaal is maar toch beter als al dat gekraak.
Wat zijn jullie meningen op die irritante probleem.
Soms is het een hele tijd goed en dan plots is het niet te doen!!!
Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
*

Buzz_NL
30

  • Type Alfa: Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2021, 08:04:15 »
Ik zou naar een andere AR garage gaan voor een 2nd opinion.
*

Merchietje
4

  • Type Alfa: Guilia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfist tot in de kist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2021, 09:34:12 »
Heb ik al gedaan, ze gaan daar overal hun zelfde versje voorlezen…
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2021, 12:04:49 »
ik ben destijds naar een goed audio inbouw bedrijf geweest. men hun expertise, konden ze gelijk vasstellen dat het lag aan filtering etc. afhankelijk van je relatie met dat inbouwstation, kunnen ze misschien een kostenloze prijsopgaaf geven voor de oplossing.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2021, 21:19:47 »
Uit welk jaar is jouw Veloce? Meen ergens gelezen te hebben dat ook voor het H-K een software update is geweest.

Mijn Giulia uit '17 heeft ook de H-K. Als je hem vrij hard zet -wat ik normaal niet doe- dan zijn de lage tonen uit de deurspeakers wat dreunend. Hoewel het niet kraakt.
Gezien de meerprijs die wordt gevraagd voor dit systeem is het eigenlijk zijn geld niet waard. Dat geldt natuurlijk wel voor meer opties. Maar heb 'm niet nieuw gekocht.

Over een paar weken breng ik mijn Giulia voor de software updates naar de dealer. Dan kan ik nagaan of het verschil maakt qua geluid. Mijn auto heeft blijkbaar nauwelijks updates gehad bij de dealer van de vorige eigenaar.
*

Merchietje
4

  • Type Alfa: Guilia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfist tot in de kist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2021, 22:47:22 »
Uit 04/11/2018 nieuw gekocht.
Hij gaat nu voor de 10e keer binnen en ze weten als het nu niet opgelost is dat ik via mijn raadsman alles terug eis, tot mijn KMS zullen ze vergoeden!!!
Nu zouden ze in samenwerking met Italië het probleem verhelpen na 3 jaar want op 26/10 is hij uit garantie, dan is hij in de garage toe gekomen, heeft nog een week geduurd met al het papierwerk tegen dat ik erachter kon…
*

Merchietje
4

  • Type Alfa: Guilia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfist tot in de kist
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2021, 22:51:08 »
Ik ga nog geen kosten in die wagen steken als ik 1500€ betaal heb voor die installatie, ze moeten het oplossen of mijn centen, mijn tijd en mijn benzine gaan ze terugbetalen, mijn raadsman zal dat wel oplossen, daarna met die centen gewoon 2 nieuwe degelijke speakers en opgelost, fader staat naar achteren nu, oplossen of betalen, ik lach daar niet mee, moeten er al genoeg voor werken…
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: Harman kardon systeem in Veloce
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2022, 01:34:47 »
en , is je probleem opgelost ?
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9