!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Andre2018
3

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • *
    - Startende Alfist
  • Vrooommmmm
Infotainment 8.8
« Gepost op: 14 maart 2018, 22:07:19 »
Dag iedereen,

Ik heb sinds een week een Giulia 2.2 Diesel.. Rijd echt geweldig zeker met de extra PK's.
Mijn eerste ervaringen met het infotainment systeem is goed. Ik mis t.o.v. mijn vorige auto (volvo v60 plugin) een aantal dingen. Ik zie ze ook niet in de handleiding wellicht dat jullie het wel weten.

1. kan je met de telefoon terwijl je aan het bellen bent uitstappen waarbij de verbinding automatisch naar te telefoon gaat.
2.ik heb twee telefoon. Kan ik via het systeem wisselen per toestel wat is aangesloten.
3.is er ergens een overzichtslijst van alle files te vinden.

Alvast bedankt.
*

Dijkstra
135

  • Type Alfa: Giulietta exclusive tct
  • ***
    - Alfist
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2018, 23:06:35 »
Punt 1 kan je gesprek overnemen naar telefoon is ja.
Dat is iets wat je in de telefoon regelt en niet via de carkit. Bij Android (iPhone geen ervaring) kan je kiezen audio uitvoer en al op de carkit zit druk je op speakers of een andere optie in dat menu, als het al geautomatiseerd kan worden moet Je het in de gsm zoeken.
Ex Alfa's Sud sprint 1978, 33 1.3 1987, 75  2.0 twin spark 1988, 33 1.7 qv 1991, gtv 6 1981, 155 2.0 td 1993, 147 1.6 2001
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2018, 15:38:18 »
Een ander vraagje over 8.8.... is het normaal dat mijn berichten niet te zien zien op het scherm...het icoontje staat er, berichten staat aan... toch wordt een bericht niet op het scherm getoond... of ligt dit aan de telefoon zelf( iPhone).?


grtz
*

Andre2018
3

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • *
    - Startende Alfist
  • Vrooommmmm
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2018, 19:34:31 »
Punt 1 kan je gesprek overnemen naar telefoon is ja.
Dat is iets wat je in de telefoon regelt en niet via de carkit. Bij Android (iPhone geen ervaring) kan je kiezen audio uitvoer en al op de carkit zit druk je op speakers of een andere optie in dat menu, als het al geautomatiseerd kan worden moet Je het in de gsm zoeken.

Ja dit heb ik ook gemerkt. Bij mijn Volvo kon ik zo uitstappen en nam de telefoon het automatisch over als ik de deur van de auto open deed.
Maar als het niet anders is.... is het zo...
*

Andre2018
3

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • *
    - Startende Alfist
  • Vrooommmmm
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2018, 19:35:41 »
Punt 2 heb ik inmiddels zelf uitgevonden.
Moet je vanuit het telefoonmenu op de knop options drukken. Daar staan de gekoppelde telefoons. Als je dan de bewuste telefoon selecteer kan je hem wisselen.
*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2018, 16:15:40 »
ik kan ook op het infotainment systeem aangeven waar het gesprek gevoerd moet worden. kan hem daar switchen naar mijn telefoon toe. gewoon uitstappen werkt volgens mij niet.. maar dat heb ik nog niet geprobeerd eigelijk.. Display blijft wel even aan totdat de verbinding met je telefoon verbroken is.. ( lees: buiten bereik is)
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Infotainment 8.8
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2018, 10:57:17 »
op punt 2 kan ik be-amen dat het niet ideaal werkt. Als je ergens parkeert en je bent nog in gesprek, maar je wilt alvast uitstappen, dan blijft de telefoon over de carkit gaan. Je moet op dat moment de bluetooth handmatig uitzetten, waardoor je met de hand kunt bellen. Is mij in ieder geval niet gelukt om het anders te doen. Toen ik de auto afgesloten had en wegliep van mijn auto, werd ik nog gebeld, en ik hoorde hem overgaan in de auto, maar hij ging dus niet over naar de telefoon... Dus, handmatig bluetooth uitzetten werkte voor mij goed, maar is niet ideaal...
Vwb de files, sinds een van de laatste updates, geeft hij in ieder geval geen filelijsten meer aan. Ik hoop dat dat gauw weer terugkomt. Of als het er weer inzit, hoor ik ook graag hoe ik deze lijst weer zichtbaar kan maken.
mvg,
Zoef
Wie later remt, rijdt langer hard