!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2019, 16:39:26 »
Heb een rammeltje in het dashboard sinds ca 20k kilometer.
Al dashboardkastje vastgezet en leeg gehaald. Lijkt echt in het dashboard te zitten.
Af en toe lijkt het ook dat een van de ventilatoren een zoemend geluid maakt.
Vervelend, maar wel te hebben...
In de winter is het sowieso altijd beetje erger..
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2019, 17:42:06 »
vervelend voor je! Gelukkig heb ik geen enkele last van piepjes, kraakjes en rammeltjes in mijn Giulia. Dat was wel anders in de Giulietta...
Wel had ik een krakende bestuurdersstoel. Daar is men behoorlijk druk mee geweest en nu hebben ze besloten dat ik een nieuwe stoelzitting krijg (onder garantie)
even afwachten dus...
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2019, 21:36:35 »
@Zoef is dat de zitting van je Giulia bestuurdersstoel, toevallig ook de standaard stoel met lederen bekleding? Die van mij kraakt ook, met name de linker ‘wang’ ... benieuwd of het overeenkomt!

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2019, 10:35:21 »
Bij mij betreft het de standaard stoel met half lederen bekleding
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2019, 20:25:43 »
@Zoef  ah oke thanks! Wellicht dat ik nog wel een keer contact met je zoek via pm, maar ik wacht ff af hoe het zich gaat ontwikkelen! ;)

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Panigale
35

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #20 Gepost op: 2 april 2019, 20:47:59 »
Van de week eindelijk naar de dealer gegaan om het geraak te laten verhelpen onder fabrieksgarantie. Ze zeggen dat ze zowat de hele middentunnel eruitgehaald hebben, wat ‘opvul’ meuk toegepast en weer in elkaar gezet. Ik moet zeggen dat het gekraak wel minder lijkt - durf niet te zeggen dat het echt 100% weg is. Die zijkantjes naast de bekerhouders blijven enigszins ‘beweeglijk’. Afijn er valt nu zeker wel mee te leven.
Huidig: 2018 Stelvio Quadrifoglio
Vorig: 2006 147 2.0 twin spark, 2010 159 SW 1750 TBi, 2017 Stelvio 2.0T 280pk
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:44:29 »
@Zoef is dat de zitting van je Giulia bestuurdersstoel, toevallig ook de standaard stoel met lederen bekleding? Die van mij kraakt ook, met name de linker ‘wang’ ... benieuwd of het overeenkomt!

@Giulia M heb jij het opgelost? Ik krijg dezelfde nu... (Veloce stoelen)
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:17:56 »
@svadu nee niet opgelost als in dat er daad werkelijk iets fysiek anders is. Heb er nu geen last van de laatste maanden, maar heb het idee dat temperatuur een rol speelt. In de koudere maanden was het het ergst.

Heb inderdaad de standaard lederen stoelen, daar zit de kunststof rand (naast de verstelhendels) precies op het randje vh leer, dat is het hele euvel. Bij de elektrische zit de rand lager, op het ‘stoffen’ gedeelte en kraakt daardoor niet.

Krijg je nu de Veloce stoelen in de auto? Zelf geregeld of ter compensatie?!? Hoor graag hoe het precies zit!

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:35:45 »
@svadu nee niet opgelost als in dat er daad werkelijk iets fysiek anders is. Heb er nu geen last van de laatste maanden, maar heb het idee dat temperatuur een rol speelt. In de koudere maanden was het het ergst.

Heb inderdaad de standaard lederen stoelen, daar zit de kunststof rand (naast de verstelhendels) precies op het randje vh leer, dat is het hele euvel. Bij de elektrische zit de rand lager, op het ‘stoffen’ gedeelte en kraakt daardoor niet.

Krijg je nu de Veloce stoelen in de auto? Zelf geregeld of ter compensatie?!? Hoor graag hoe het precies zit!

De kraak die ik heb is zeker geen leer geluid - alsof iets plastic een beetje los  en speelt bij bochten of drempels.

Ik heb Giulia 2.0 T (RWD) gekocht die al af-fabriek een  met Veloce pack had (dus leer, stoelen, panelen) - fantastische combinatie (anders zou ik mijn Recaro's er inbouwen en dan losgegaan met carbon interier).
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2019, 12:47:26 »
Ik dacht toen een rammel in het dashboard te hebben.
Geluid was moeilijk te peilen.
Toen ben ik tijdens het rijden op elke plek gaan zitten en kwam erachter dat het in de achterste schuifgordijn van het p-dak zat.
Dealer heeft het toen onder garantie weer vastgezet.

Misschien hebben jullie er iets aan.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2019, 13:36:09 »
In mijn geval silicon spray op stoel rails heeft het opgelost, blijkbaar was het frictie ergens daar  tussen plastic en metal.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #26 Gepost op: 17 december 2019, 20:34:13 »
Citaat van: Panigale op  2 april 2019, 20:47:59
Citaat van: Panigale op  2 april 2019, 20:47:59
Van de week eindelijk naar de dealer gegaan om het geraak te laten verhelpen onder fabrieksgarantie. Ze zeggen dat ze zowat de hele middentunnel eruitgehaald hebben, wat ‘opvul’ meuk toegepast en weer in elkaar gezet. Ik moet zeggen dat het gekraak wel minder lijkt - durf niet te zeggen dat het echt 100% weg is. Die zijkantjes naast de bekerhouders blijven enigszins ‘beweeglijk’. Afijn er valt nu zeker wel mee te leven.
Heb hetzelfde probleem met mijn stelvio. Soms niets, maar meestal wel geluid uit se richting van de bekerhouders.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #27 Gepost op: 18 december 2019, 11:15:34 »
Ik heb in mijn Giulia uit 2018 soms last van de "kokers" van de klokkenwinkel. Die rammelen tov het dashboard of iets dergelijks. Een beetje aan deze plastic kap trekken en duwen helpt vaak wel. Inderdaad niet echt "premium" gevoel voor wat het waard is....
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #28 Gepost op: 29 december 2019, 21:23:50 »
Ik heb in mijn Giulia uit 2018 soms last van de "kokers" van de klokkenwinkel. Die rammelen tov het dashboard of iets dergelijks. Een beetje aan deze plastic kap trekken en duwen helpt vaak wel. Inderdaad niet echt "premium" gevoel voor wat het waard is....

Herkenbaar, voornamelijk bij koud weer, maar dat is gelukkig het enige bijgeluid in mijn Giulia.
*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #29 Gepost op: 25 april 2021, 18:03:25 »
Bij koud weer 'zet' zich het dashboard als de temperatuur binnen oploopt.
Het enige piepende geluid komt van mn vrouw als ik een bocht neem...
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo