!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
kraken en piepen interieur
« Gepost op: 8 maart 2018, 11:34:43 »
Dag allemaal,

ben nieuw op het forum...
Na jaren met audi gereden te hebben, me laten verleiden door de schoonheid van de Stelvio.... maar wat me opvalt tov de Duitse auto's waar ik in reed, het constant "leven" van de materialen.

Je hoort altijd wel een piepje of kraakje.
Hebben jullie er ook last van? Of moet ik zoals ze bij de dealer zeggen, de radio iets luider zetten :-).

Voor de rest is de Stelvio een leuke auto, die heel aangenaam rijdt, jammer van de mindere zetelondersteuning.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2018, 12:00:27 »
Heb geen ervaring met de stelvio, heb zelf een giulia, maar totaal geen last van piepjes, kraakjes of rammeltjes. Zit allemaal prima in elkaar.  Ook zeer tevreden met de (veloce) stoelen.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2018, 12:06:33 »
Hier ook een Giulia zonder piepjes en kraakjes..
Veloce stoelen zijn inderdaad prima en op behoorlijk wat punten in te stellen.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2018, 12:36:53 »
Hier ook geen kraakjes maar ik heb ook pas 2400 km gereden, welkom op het forum we zijn trouwens gek op foto’s.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2018, 18:30:13 »
Zodra het beter weer wordt zal ik een paar foto's posten. Moet nog even zoeken hoe het werkt.

Ik jammer genoeg de standaardstoelen, wel in leder.
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2018, 12:09:45 »
ik ben uitermate tevreden over (het ontbreken van) piepjes, kraakjes en rammeltjes in mijn Giulia. Valt mij heel erg mee ten opzichte van mijn Giulietta en mijn mercedes A klasse (!)
Imiddels ruim 50.000 km ermee gereden.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2018, 15:33:54 »
het komt vooral uit de rechter zetel en de armsteun... ga dit weekend eens op onderzoek, hoogstwaarschijnlijk een kleinigheid...

Of mijn oren zijn te gevoelig :-)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2018, 16:34:46 »
Citaat van: jimmydewitte op  9 maart 2018, 15:33:54
Citaat van: jimmydewitte op  9 maart 2018, 15:33:54
het komt vooral uit de rechter zetel en de armsteun... ga dit weekend eens op onderzoek, hoogstwaarschijnlijk een kleinigheid...

Of mijn oren zijn te gevoelig :-)

had bij mijn vorige auto, een 147 GTA met leer interieur in het begin probleem dat het leer van de zitting tegen de tunnel aanschuurde, en geluid veroorzaakte. Heb toen klein stukje vilt tussen tunnel en stoel geplakt op kontaktvlak waarmee het opgelost was.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2018, 14:35:43 »
Hoewel ik mijn Stelvio First Edition absoluut geen rammelbak zou willen noemen, herken ik wel wat van wat je zegt:
- Er lijkt wat frictie te zitten in de middentunnel en in de sluiting van het deksel van het opbergvak onder de armsteun. Waardoor daar soms wat knisperende/schurende geluiden vandaan komen onder bepaalde omstandigheden.
- De gesp van de veiligheidsgordel van de bijrijder hangt ongebruikt met erg veel bewegingsvrijheid tussen de stoel en de deurstijl. Bij bepaalde oneffenheden in de weg die je met hoge snelheid neemt - bijvoorbeeld van die aansluitdelen op de snelweg - tikt de gesp dan net even tegen de deurstijl aan en dit klinkt gek genoeg als een rammel die door de hele rechterkant van de auto trekt. Dit gebeurt veelvuldig op mijn dagelijks woon-werk route. Maar zodra is een passagier bij me heb is het geluid weg.
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2018, 17:13:11 »
ja inderdaad, de gordel speelt een rol in de bijgeluidjes.

Ik heb vandaag al aan het zoeken geweest, en moet zeggen door tussen de aanzetten siliconespray te spuiten is het een pak beter.

Ook kwam er een rammel uit de armsteun van de achterbank te komen, een doosje viltjes bracht de redding.

En ja, met een bijrijder op de bank is het een pak beter.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2018, 18:29:36 »
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Panigale
35

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2019, 21:39:25 »
Hallo allemaal,

Even een schopje aan dit topic geven - ik heb namelijk ook wel last van wat gekraak in het interieur van mijn Stelvio, en dan in het specifiek in de middentunnel rond de bekerhouders; die zwarte 'zijkanten' naast de bekerhouders lijken gewoon een beetje gammel; mijn rechterbeen rust daar op en dat zorgt dan natuurlijk voor nog meer gekraak. Maar ook als ik over drempels ga enzo komt daar geluid vandaan.

Ik was benieuwd of mensen met soortgelijke problemen dit uiteindelijk opgelost hebben en hoe?
Zelf zit ik eraan te denken om eens langs de dealer te gaan om te kijken of hier iets aan gedaan kan worden nu ik nog in de fabrieksgarantie zit.

Alvast dank
Huidig: 2018 Stelvio Quadrifoglio
Vorig: 2006 147 2.0 twin spark, 2010 159 SW 1750 TBi, 2017 Stelvio 2.0T 280pk
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2019, 02:52:05 »
Ik heb bij mij links achter, bij de B-stijl aan de binnenkant last van kraakjes. Dit wanneer ik over een omhoogging naar links of rechts rijden of over een hobbelige weg rijd.

Heb laatst dat plastic paneel eraf gehaald en van alles ingevet, maar nog is het er. Wordt er gek van!
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2019, 12:34:49 »
Citaat van: Panigale op  8 februari 2019, 21:39:25
Citaat van: Panigale op  8 februari 2019, 21:39:25
Hallo allemaal,

Even een schopje aan dit topic geven - ik heb namelijk ook wel last van wat gekraak in het interieur van mijn Stelvio, en dan in het specifiek in de middentunnel rond de bekerhouders; die zwarte 'zijkanten' naast de bekerhouders lijken gewoon een beetje gammel; mijn rechterbeen rust daar op en dat zorgt dan natuurlijk voor nog meer gekraak. Maar ook als ik over drempels ga enzo komt daar geluid vandaan.

Ik was benieuwd of mensen met soortgelijke problemen dit uiteindelijk opgelost hebben en hoe?
Zelf zit ik eraan te denken om eens langs de dealer te gaan om te kijken of hier iets aan gedaan kan worden nu ik nog in de fabrieksgarantie zit.

Alvast dank

Herkenbaar. Ik heb "last" van dezelfde geluiden uit de tunnel. Wil er ook de dealer maar eens naar laten kijken voor het einde van de garantie. En zelf binnenkort eens wat experimenteren door er hier en daar iets van vilt ofzo tussen de steken. Dat helpt de dealer mogelijk ook makkelijker op het goede spoor.

Ook op Italiaans forum wordt er over gesproken: https://forum.clubalfa.it/threads/scricchiolii-tunnel-centrale-alfa-romeo-stelvio.118684/
 
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: kraken en piepen interieur
« Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2019, 10:06:25 »
Hier na 10000km geen kraakjes op piepjes in het interieur, tenzij het vriest buiten. Het enige wat rammelt zijn die speakers in de voorportieren van het HK systeem, daar gaan we maar eens voor naar de dealer als hij richting de 15000km gaat. Het is al minder geworden vergeleken met toen hij net nieuw was. Vraag me niet hoe dat kan.