!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
USB boven bekerhouder
« Gepost op: 20 december 2021, 10:48:19 »
Hoi,
Ik zag laatst op een buitenlands forum dat sommige Giulia's een USB aansluiting hebben boven de bekerhouder. Mijn Giulia heeft dat niet, maar ik vind dat in ieder geval een meer logische plek dan in de armsteun.
Weet iemand of dat aftermarket in te bouwen is? Of hoe doen jullie dat met je telefoon?

Rene
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2021, 12:36:45 »
Ik heb hem voor wel zitten, dat is inderaad handiger dan in de armsteun.
Het was volgens mijn folder onderdeel van het "8LV Climate Upgrade Pack" (edit... meerprijs 200 euro)
  • 384 AQS Luchtkwaliteitsbewakingsfunctie airco-systeem
  • 6NT Gekoeld dashboardkastje
  • 693 Luchtventilatie, achter
  • 83X USB aansluiting, achter
  • RSX USB aansluiting, voor
  • 57J Warmtewerend glas, voorruit
Geen idee of het makkelijk achteraf in te bouwen is.
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2021, 19:24:38 »
Was bijna geen meerprijs kon ik mij herinneren. Zonde dat het er niet op zit.
Zal vast wel iets van voorbereiding zitten achter het paneel.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2021, 08:12:18 »
Bedankt voor de reacties.
Ik zal eerdaags eens kijken of er iets van voorbereiding achter zit. Aan de ene kant lijkt me dat ook wel weer vreemd. Waarom alle kabels al leggen, maar dan precies stoppen bij de aansluiting van €0,50. :-)
*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2021, 15:21:17 »
Weet iemand hoe ik dit bewuste deel kan verwijderen? Ik heb al voorzichtig met wat haakjes geprobeerd, maar het ding zit best goed vast.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2021, 15:38:40 »
Zie volgende :
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2022, 10:19:49 »
Dat is een duidelijke uitleg, maar in de Giulia zijn de 2 inkepingen niet aanwezig; het afdekplaatje is helemaal dicht. Het zal heus wel los komen, maar ik moet even kijken welk stukje gereedschap ik het best kan gebruiken
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2022, 17:17:46 »
Citaat van: Guilia_66 op  3 januari 2022, 10:19:49
Citaat van: Guilia_66 op  3 januari 2022, 10:19:49
Dat is een duidelijke uitleg, maar in de Giulia zijn de 2 inkepingen niet aanwezig; het afdekplaatje is helemaal dicht. Het zal heus wel los komen, maar ik moet even kijken welk stukje gereedschap ik het best kan gebruiken
Ik heb van een aluminium afdekstrip (voor een glazenblokken wand, dus zo'n 10 cm breed) een stukje van een halve centimeter afgezaagd en vervolgens aan het uiteinde een gat geboord en daar een vrij grote sleutelring in gestoken. 2 stuks op deze manier gemaakt en vervolgens andere uiteinde achter klepje zetten, zowel boven als onder vinger door de ring en dan heel hard trekken (komt er echt bijna niet uit). Wel eerst de afdekklep van je bekerhouder goed beschermen met schilderstape, want als het paneel dan eindelijk loskomt, heb je zo maar eens een kras op de klep.

Je kan ook een pick en haak set aanschaffen, dat werkt ook vast wel. Feit is dat het paneel enorm vast zit.
*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2022, 22:21:28 »
Weet iemand al meer hierover? Heb ook maar 1 usb aansluiting in de armsteun. Ik gebruik deze voor het afspelen van muziek van de usb stick, maar als ik de telefoon aansluit om Android auto te gebruiken, is er dus geen meer over voor de usb stick. Ik gebruik dan wel weer een mp3 speler op mijn telefoon die herkend wordt door Android auto, dus het gaat wel zo, maar nog 1 usb aansluiting erbij maakt het wel gemakkelijker.

Ik zie dat je die plaatjes met usb aansluiting al voor een paar tientjes op eBay koopt, dus voor de kosten hoef je het niet te laten.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

Fries74
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2024, 20:48:34 »
Is hier al meer over bekend? Ik heb ook maar 1 usb aansluiting in de armsteun. Als het echt plug en play is (dus kabeltje ligt er al en geen software aanmelding nodig) dan schaf ik dat kapje ook aan.
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Busso
883

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2024, 22:11:39 »
Houdt er wel rekening mee dat de USB af fabriek een (te) lage amperage heeft. Telefoon laden gaat langzaam en laad nauwelijks op als ik maps en Spotify gebruik.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Fries74
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB boven bekerhouder
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2024, 15:27:52 »
Hiermee is mijn vraag jammer genoeg nog niet beantwoord. Als ik zo'n kapje bestel met de usb poort, is de voorbereiding al aanwezig in een Giulia zonder usb aansluiting in het dashboard en is het dan plug en play of moet hij aangemeld worden.

Alvast bedankt voor het antwoord
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd