!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Gepost op: 24 februari 2019, 10:47:29 »
Mijn Giulia is inmiddels 9 maanden oud met ruim 11000km op de klok, en uitgerust met beige leer en tapijt (Lusso). Het ziet er schitterend uit, maar uiteraard wordt het behoorlijk snel vies, ook door het afgeven van spijkerstof op het leer. Hebben jullie een idee hoe je dit het beste kunt schoonmaken en het leer kunt onderhouden?

De matten heb ik voor de winter al omgekeerd, en het beste kan ik daar een donkere mattenset voor aanschaffen, maar de bestuurdersstoel is wel aan een schoonmaak- en onderhoudsbeurtje toe.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2019, 12:43:30 »
Een goede leerreiniger en -conditioner kopen. Goede producten zijn bijv. Poorboys Leather Stuff of Chemical Guys Liquid Leather Conditioner & Cleaner. Ik heb die laatste toevallig net aangeschaft, ga ik binnenkort het interieur van de Giulietta eens mee doen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2019, 08:56:05 »
Ik ben benieuwd naar de resultaten @GT1986

Mijn lederen interieur (kleur zwart/grijs) begint lichtelijk te glimmen en krijg minimaal “krakkelee” en wil ik dus weer netjes mat krijgen
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2019, 16:57:26 »
Een goede leerreiniger en -conditioner kopen. Goede producten zijn bijv. Poorboys Leather Stuff of Chemical Guys Liquid Leather Conditioner & Cleaner. Ik heb die laatste toevallig net aangeschaft, ga ik binnenkort het interieur van de Giulietta eens mee doen.

Dankje, ik ga het eens opzoeken en aanschaffen, dan kan ik er thuis mee aan de gang. Het is zonde om zo´n prachtig leren interieur te laten versloffen.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2019, 17:40:25 »
Ik gebruik zelf meestal de producten van Meguiar's. Je betaald een flinke prijs, maar het werkt echt super.

https://www.meguiars.nl/
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2019, 18:02:10 »
Maken de producten je leder ook weer mat qua looks?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2019, 19:29:53 »
Ik gebruik zelf meestal de producten van Meguiar's. Je betaald een flinke prijs, maar het werkt echt super.

https://www.meguiars.nl/

Van wat ik op diverse forums gelezen heb werkt Meguiar’s minder prettig bij geperforeerd leer.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #8 Gepost op: 27 februari 2019, 15:03:57 »
Colourlock.nl werkt ook goed. Eerst reinigen en den protectie aanbrengen.
*

twido
38

  • Type Alfa: Giulia veloce Q4 2.2 JTD
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2019, 10:42:26 »
Ik gebruik zelf meestal de producten van Meguiar's. Je betaald een flinke prijs, maar het werkt echt super.

https://www.meguiars.nl/

Van wat ik op diverse forums gelezen heb werkt Meguiar’s minder prettig bij geperforeerd leer.

Heb jaren met dit spul gewerkt maar het was niet zo schitterend. Nu gebruik ik SPRAYABLE LEATHER CLEANER & CONDITIONER IN ONE van Chemical Guys.
Daar ben ik veel meer tevreden van.
*

MvtAlfa
63

  • Type Alfa: 156 1.8 twinspark
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2019, 14:30:40 »
Maken de producten je leder ook weer mat qua looks?

Ik gebruik al Jaren Meguiar’s en dat doet het in zekere zin, maar vergeet niet dat je helemaal dof krijg zoals nieuw want het is net als mate lak dat uiteindelijk gaat glimmen bij veel gebruik.. Eerst cleaner op een grove (hand)doek en dan met conditioner.


Krakkele krijg je er niet uit. Dat zou je opnieuw moeten (laten) spruiten, maar gebruik van een conditioner beperkt de slijtage. Ik ben ga van de zomer de leren bekleding die ik heb losliggen opnieuw spuiten en dan de huidige stiffen bekleding swappen in mijn 156


Ik gebruik zelf meestal de producten van Meguiar's. Je betaald een flinke prijs, maar het werkt echt super.

https://www.meguiars.nl/

Van wat ik op diverse forums gelezen heb werkt Meguiar’s minder prettig bij geperforeerd leer.

Ik gebruik het al jaren en ik heb daar geen problemen mee zolang je maar een grove (hand)doek gebruikt om de cleanen. Dus niet direct opspuiten en ook niet met een spons. ;)
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #11 Gepost op: 8 april 2019, 17:38:13 »
Inmiddels had ik wat spullen besteld, maar ik zat nog even te twijfelen of ik wel voor het juiste had gekozen. Ik vroeg me namelijk af wat voor leersoort Alfa Romeo gebruikt heeft. In dit geval is het pieno fiore leer, iets wat zich als volnerfleer laat vertalen als ik google translate gebruik.

Zijn de producten van Gliptone dan wel de juiste keuze?
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #12 Gepost op: 9 april 2019, 08:52:57 »
Ik heb dit pakket van gyeon besteld, ga hebt dit werken proberen op mijn  half leer/alcantara stoelen.

https://www.carclean.com/nl/q-m-leatherset-strong.html
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #13 Gepost op: 9 april 2019, 12:21:43 »
Ik gebruik zelf meestal de producten van Meguiar's. Je betaald een flinke prijs, maar het werkt echt super.

https://www.meguiars.nl/

Deze gebruik ik ook, top spul!
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderhoud interieur/leer + cleaning
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2019, 23:24:40 »
Citaat van: Paul K op  9 april 2019, 08:52:57
Citaat van: Paul K op  9 april 2019, 08:52:57
Ik heb dit pakket van gyeon besteld, ga hebt dit werken proberen op mijn  half leer/alcantara stoelen.

https://www.carclean.com/nl/q-m-leatherset-strong.html

Mooi setje! Prijs is ook netjes. Ben benieuwd hoe het je bevalt.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)