!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Conquestador
55

• Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Radio gaat niet meer uit en trekt accu plat
« Gepost op: 29 januari 2025, 17:34:40 »
Maandagavond klein stukje gereden, en toen ik de auto uitzette en dichtdeed viel me op dat de radio nog bleef spelen. Terug de auto in, en bewust met de aan-uit knop alles uitgezet.
Uur later naar huis gereden, en toen had infotainment systeem zwart scherm, en geen radio meer. Dit heb ik wel vaker gehad, mijn vermoeden was dat deze het later wel weer ging doen.

Vandaag wilde ik wegrijden, zodra ik de deur opentrok begon de radio al te spelen, toen zou ik auto starten: accu plat.

Ik heb 'm dus aan de lader gehangen, maar hij blijft raar doen:
Vaak gaat de radio al spelen als ik de deur open doe, en moet ik bewust met de startknop alles uitzetten. Tevens paar keer gehad dat hij speelde, en bij het starten van de auto juist weer op zwart ging.

Ik heb de accu er even afgehad, en uiteraard had ik daarna een hele reeks aan foutmeldingen. Deze weggewerkt door meermaals te starten, maar hij lijkt nog steeds niet helemaal goed te werken.

Ter info: Ik heb een aftermarket androi auto module ertussen zitten.

Iemand een idee waar dit in kan zitten ? Helaas heb ik geen warme banden meer met specifieke alfa garages (omdat er geen in de buurt zitten), en ik heb weinig vertrouwen dat een universele garage dit gaat snappen.

Extra info: het lijkt alsof de hele auto niet gaat slapen.. ik kijk net even en zie dat handrem lampje op dashboard nog brandt. Net als de knipperledjes bij de deuren die aangeven dat de deuren op slot zitten. Ook de sfeerverlichting op de versnellingspook en rondom de ring van het infosysteem blijft branden.

Net weer even gestart: radio gaat nu correct aan-uit, auto geeft geen storingen, maar er blijven meer lampjes branden dan ik zou verwachten.
Gemarkeerd als beste antwoord door Conquestador Gepost op 31 januari 2025, 08:35:47
*

AdT
117

• Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
    - Alfist
Re: Radio gaat niet meer uit en trekt accu plat
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2025, 19:08:27 »
Kijk even of je de volumeknop iets omhoog kunt trekken nadat hij ingedrukt is geweest. Dit veroorzaakte bij mij dezelfde symptomen. Sinds ik bewust die knop omhoog trek als ik hem gebruikt heb, geen enkel probleem meer gehad. Ook de knopjes op de buitenkant van de portier grepen kunnen de oorzaak zijn.
*

Conquestador
55

• Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2025, 08:39:48 »
Kijk even of je de volumeknop iets omhoog kunt trekken nadat hij ingedrukt is geweest. Dit veroorzaakte bij mij dezelfde symptomen. Sinds ik bewust die knop omhoog trek als ik hem gebruikt heb, geen enkel probleem meer gehad. Ook de knopjes op de buitenkant van de portier grepen kunnen de oorzaak zijn.
Je bent een held!!!!

Ik heb uren op internet zitten zoeken, en kon wel mensen met hetzelfde probleem vinden, maar geen oplossing (hoogstens iemand die de volume knop had laten vervangen, maar die oplossing kon ik toen niet plaatsen). Ik stond al op het punt zaterdag de startrelais en consorten te gaan wisselen in de verwachting dat die misschien wat bleven plakken ofzo.

Maar nee, gisteravond gecheckt nadat ik je berichtje zag, en inderdaad: de volumeknop bleef plakken in de ingedrukt stand. Deze kon ik uittrekken. Daarna de auto op slot gezet en vanochtend was hij mooi in deep sleep en stonden alle lampjes binnen uit. Tevens was de druppellader eindelijk netjes op 14.4V.

De knop blijft nog steeds wel plakken als ik deze indruk, ik moet 'm dus zelf weer omhoog trekken. Normaliter gebruik ik die knop helemaal nooit, maar misschien is hij per ongeluk een keer ingedrukt ofzo. Even aankijken, anders die knop maar vervangen.

Hoe dan ook, dit was het probleem! Ik ben echt superblij dat het geen eindeloze speurtocht is geworden :)
*

Rohit
309

• Type Alfa: Giulia 2.2
    - Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2025, 13:27:15 »
Je bent een held!!!!

Ik heb uren op internet zitten zoeken, en kon wel mensen met hetzelfde probleem vinden, maar geen oplossing (hoogstens iemand die de volume knop had laten vervangen, maar die oplossing kon ik toen niet plaatsen). Ik stond al op het punt zaterdag de startrelais en consorten te gaan wisselen in de verwachting dat die misschien wat bleven plakken ofzo.

Maar nee, gisteravond gecheckt nadat ik je berichtje zag, en inderdaad: de volumeknop bleef plakken in de ingedrukt stand. Deze kon ik uittrekken. Daarna de auto op slot gezet en vanochtend was hij mooi in deep sleep en stonden alle lampjes binnen uit. Tevens was de druppellader eindelijk netjes op 14.4V.

De knop blijft nog steeds wel plakken als ik deze indruk, ik moet 'm dus zelf weer omhoog trekken. Normaliter gebruik ik die knop helemaal nooit, maar misschien is hij per ongeluk een keer ingedrukt ofzo. Even aankijken, anders die knop maar vervangen.

Hoe dan ook, dit was het probleem! Ik ben echt superblij dat het geen eindeloze speurtocht is geworden :)
contact spray tussen doen. Anders losmaken en schoonmaken.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍