!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2018, 17:16:21 »
normaal kun je de standaardzetels hoger zetten, tenminste toch bij de Stelvio, zoals eerder vermeld verbeterd de bovenbeen ondersteuning door vooraan 14 mm te ondervullen, is makkelijk zelf te doen, ik wacht mijn rit naar Spanje af deze week, dan eventueel Recaro's of Sparco... de SPX is een optie bij de 2.9.. deze zijn los te koop bij Sparco zelf, kosten dan 5k... bij Alfa 18k.... klein verschilletje.
*

Jorre
34

  • Type Alfa: Giulia Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #31 Gepost op: 26 maart 2018, 19:15:29 »
Als ik het goed begrijp gewoon bouten losmaken vooraan de zetel en wat onder steken waardoor hij wat naar achter kantelt? Ga ik ook eens proberen :-)
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2018, 19:41:58 »
Ja inderdaad, vooraan de bouten wegnemen, achteraan los, je hebt een inbus torx nodig, dan voor rondsels van M12 onder vullen, bij mij in totaal 12mm. Een wereld van verschil, uiteraard de zijdelingse is nog altijd niet ok.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #33 Gepost op: 27 maart 2018, 13:52:55 »
Jimmy, was de torx schroef lang genoeg om er een 1,2 cm opvulling tussen te zetten?? Ik wil dat namelijk dit weekend even gaan doen!!
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #34 Gepost op: 27 maart 2018, 13:59:55 »
Dag Ruud, ja dat ging nog goed, je kan dan ongeveer 10mm indraaien, wat ruim voldoende is, je zal zien er is onderaan de rail is een fixatieblokje... deze zit dan wel niet meer in een zitting, maar de stoel zit vast met vier dikke M12 schroeven, ruim stevig genoeg.

Je zal merken, een groot verschil, je bovenbeen heeft nu steun. Toch wel jammer dat we dit zelf moeten uitvlooien. Succes!!
*

Jorre
34

  • Type Alfa: Giulia Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2018, 15:08:07 »
Dag Ruud, ja dat ging nog goed, je kan dan ongeveer 10mm indraaien, wat ruim voldoende is, je zal zien er is onderaan de rail is een fixatieblokje... deze zit dan wel niet meer in een zitting, maar de stoel zit vast met vier dikke M12 schroeven, ruim stevig genoeg.

Je zal merken, een groot verschil, je bovenbeen heeft nu steun. Toch wel jammer dat we dit zelf moeten uitvlooien. Succes!!

Ik zal er een van volgende dagen naar kijken. Ik ben tijd terug gekwetst geweest aan mijn hamstrings, en als ik langer dan een halfuur rijd dan verkrampt heel die spier helemaal... Aangenaam is het niet.
Waarom heeft die verkoper mij dat niet gezegd van die Sport packs, dan had ik tenminste mijn sportzetels  :-[
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2018, 15:27:06 »
tja, als je alles op voorhand weet, wil je elke week de lotto ;-), maar in denk dat je uiteindelijk evenduur bent met na inbouw van bv Recaro's. Ik ga morgen even langs om de juiste prijs op te vragen bij een verdeler hier in Belgie, natuurlijk het is niet origineel dan, maar hij wist me te vertellen dat het geheel goed samen gaat met de rest, ook site airbags ed. Deze stoelen kun je nog beter op je lichaam afstellen.. ik hou je op de hoogte.
*

Jorre
34

  • Type Alfa: Giulia Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #37 Gepost op: 27 maart 2018, 16:47:59 »
tja, als je alles op voorhand weet, wil je elke week de lotto ;-), maar in denk dat je uiteindelijk evenduur bent met na inbouw van bv Recaro's. Ik ga morgen even langs om de juiste prijs op te vragen bij een verdeler hier in Belgie, natuurlijk het is niet origineel dan, maar hij wist me te vertellen dat het geheel goed samen gaat met de rest, ook site airbags ed. Deze stoelen kun je nog beter op je lichaam afstellen.. ik hou je op de hoogte.

Dat is waar :) Maar toch, geeft beetje wrang gevoel. Ik had veel meer "bang for buck" kunnen hebben.
Mijn zetels hebben zetelverwarming, dus een andere zetel is volgens mij dan geen optie?
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #38 Gepost op: 27 maart 2018, 16:55:48 »
Tja, ik heb verwarming en leder, dus vervangen is dan jammer, zeker in een nieuwe auto, maar beter nu en vier jaar gelukkig zijn dan een pijnlijke rug en uiteindelijk de auto vervloeken. Recaro is verwarmt, verlucht, airbag....
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2018, 16:57:17 »
Dankjewel voor de uitleg Jimmy. Ik ga van het weekend maar eens aan de slag!!

*

Jorre
34

  • Type Alfa: Giulia Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #40 Gepost op: 28 maart 2018, 09:18:49 »
Laat ons weten wanneer je die aanpassing laat doen, ben zeker ook geïnteresseerd :)
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #41 Gepost op: 29 maart 2018, 08:55:34 »
heb vandaag naar een recaro stoelcenter geweest...De Sparco stond er ook, even verslag: De Sparco is niet gemaakt voor Belgische en Nederlandse mannen  O:-), zit veel te krap, blijkbaar een Italiaans model geweest... dan Recaro.... je hebt deze in diverse prijsklassen, en ben toch een beetje verschoten van de totaalprijs. Wil je hoogteverstelling dan kom je bij de duurdere elektrisch verstelbare stoelen terecht, in leder zit je dan toch aan 8000 euro voor de twee stoelen. Ik vond de Recaro Sportster cs een heel goede, de hoogte moet je aanpassen met busjes, dus eens hij goed staat, blijft hij staan, moeilijk wanneer er verschillende bestuurders zijn, maar ze zitten als gegoten, je kan eventueel de airbag in optie nemen, ik kwam op 4600 geplaatst in leder, dus met stoelverwarming maar zonder airbags, is 300 euro extra per stoel. Een behoorlijk bedrag... de man vertelde me dat hij nu al stoelen van de Giulia binnenkrijgt om het schuim te vervangen...auto's die amper 60000 km gereden hebben.
Re: sportzetels
« Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2018, 09:01:52 »
Die Recaro Sportster CS zit o.a. af fabriek (als optie) in een Megane RS of Mini JCW. Hele fijne stoel. De Sparco kun je krijgen in verschillende breedte maten toch? Zit vast wel een breedte maat bij waar de Noord Europese man ook in past  :039:
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #43 Gepost op: 29 maart 2018, 09:07:26 »
Dan klopt in vergelijking tot recaro de prijs van de veloce stoelen die ze je gaven dus toch wel aardig ...... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2018, 12:21:53 »
ja inderdaad in vergelijking met de duurste Recaro's scheelt het " maar 2000 euro"... natuurlijk hebben ze nog meer mogelijkheden... toch een dure hap uit het budget.