!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2018, 18:02:44 »
Het lijkt erop dat het sowieso wel een "Giulia-dingetje" is, die stoelen. Heb de 1e x proefgereden met een Giulia met de standaard stoelen (met leer, handmatig verstelbaar) en ik vond ze erg slecht zitten. Met name doordat ik de zitting te vlak vond staan. Na een tijdje kreeg ik pijn in mijn rug en in mijn knieën.

De 2e x heb ik proefgereden met Giulia met een Veloce-interieurpakket, en hoewel die stoel mij wel beter beviel vond ik de zitting ook daarin te vlak staan. Mijn vrouw kreeg daarin echter zoveel last van haar rug (en ze vond de wangen niet prettig, ze had het gevoel dat de stoel veel te groot voor haar was) dat we besloten hebben de Lusso-stoelen te nemen. Die zijn wel kantelbaar en wat meervoudig verstelbaar.

Ik heb daar nog niet op gezeten dus ik hoop maar dat dat beter zal bevallen...
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2018, 19:36:59 »
...
De 2e x heb ik proefgereden met Giulia met een Veloce-interieurpakket, en hoewel die stoel mij wel beter beviel vond ik de zitting ook daarin te vlak staan. Mijn vrouw kreeg daarin echter zoveel last van haar rug (en ze vond de wangen niet prettig, ze had het gevoel dat de stoel veel te groot voor haar was) dat we besloten hebben de Lusso-stoelen te nemen. Die zijn wel kantelbaar en wat meervoudig verstelbaar.
...

(een) voordeel van de veloce stoelen is dat de wangen elektrisch nauwer en wijder te zetten zijn .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2018, 20:12:53 »
Intussen zoals beloofd, de test na 1800 km rijden naar Spanje.... In de hoop dat de ondervulling hulp zou brengen..... VERGEET het, ik heb nog nooit zo een helse rit gehad... misschien ik 30 jaar terug kijk met mijn Talbot van toen,... alhoewel... een geseling voor de rug, achterwerk, knieën, nek... is niet te doen met deze auto in 1 ruk naar Spanje, met de A6 lukte dit perfect, nochtans de auto rijdt super, enkel de zittingen ;-(... buiten dat de NAVI tweemaal is uitgevallen, eigenlijk het hele 8.8 ding... zodra ik terug in regenland ben een bezoek aan de dealer, hopelijk krijgen ze dat opgelost, een uitvallende Navi in Parijs ... plezant. Nu twee weken rust en dan de zoektocht naar beter zitcomfort.
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2018, 21:08:05 »
(een) voordeel van de veloce stoelen is dat de wangen elektrisch nauwer en wijder te zetten zijn .....

Dat vond ikzelf wel handig, maar mijn vrouw zat met haar ellebogen voortdurend tegen die wangen te stoten, hoe wijd of nauw ze ook stonden. Ze zat er gewoon niet lekker in, dus ze heeft haar veto uitgesproken :-) . De standaard stoelen vond ze prettiger, en als voor mij de zitting gekanteld kan worden (zoals bij de Lusso het geval is) denk ik (hoop ik) dat het grootste bezwaar is weggenomen.  De Thesis-stoelen zijn ook niet bepaald sportief, maar wel erg comfortabel. Het gebrek aan zijdelingse steun heeft mij in ieder geval geen parten gespeeld.

Wél heb ik vrijwel in iedere auto de stoelverwarming continu aan.
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #49 Gepost op: 12 mei 2018, 16:52:14 »
hoi,

dit weekend de stap gezet, recaro sportster stoel in de Stelvio, man wat een verschil, die recaro's zijn gemaakt voor Duitsers, dus je hebt iets meer plaats :-).

Wel een serieus werkje....
*

alfist33
29

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS/ 33 QV/ Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfisti
Re: sportzetels
« Reactie #50 Gepost op: 27 juni 2018, 20:25:34 »
die standaard stoelen zitten inderdaad niet top, maar om nu te zeggen dat het 3x niks is, is ook overdreven. En met Dacia vergelijken  :sign0135:

Ooit in een BMW 320d gezeten (laatste type en type ervoor)? Zelfs in Luxury line niks beter, sterker nog, voor mij bijna identiek aan de stoelen in my Juul in Luxury line.  :coffee2:
Prive:
GT 2.0 JTS (2e eigenaar sinds 2007)
33 QV 1991 (? eigenaar sinds 2006)
Giulia 2.2 JTDM Vulcano Nero (1e eigenaar sinds 2018)
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #51 Gepost op: 27 juni 2018, 20:42:29 »
ja en toch, de stoelen in de Stelvio, dus de standaard lederen stoelen zijn identiek aan die van een duster...komen zelfs van dezelfde leverancier... en nu ben ik geen fan van de BMW, maar als ik daar mee op reis vertrok lag ik geen twee dagen met rugpijn in mijn bed... nu met de DUITSE recaro's is het zit comfort prima... aan ieder aan te bevelen. Dus probleem opgelost, hopelijk is de rest van de auto minstens de kwaliteit van de Duster... ik moet zeggen als je een Duits gewoon bent, begin je elke week meer en meer twijfels te krijgen... dat krijg je als je voor de schoonheid valt :-)
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #52 Gepost op: 27 juni 2018, 21:49:59 »
Tsja, ik denk toch dat het zitcomfort voor een ieder anders is. Logisch ook, niet iedereen is hetzelfde gebouwd. Ik had vorig jaar een hele dag een nieuwe BMW 316 mee, maar ik vond de stoelen ronduit beroerd zitten.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: sportzetels
« Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2019, 20:36:44 »
@jimmydewitte heb je toevallig ook wat foto’s? ☺️ Ben erg benieuwd naar het resultaat. Vermoed dat het er ook nog gaaf uit ziet recaro’s in het interieur!

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #54 Gepost op: 14 februari 2019, 10:04:03 »
Beste,
ik heb intussen de Stelvio van de hand gedaan, ik kijk of ik nog foto's heb...
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #55 Gepost op: 25 februari 2019, 21:07:55 »
Beste,
ik heb intussen de Stelvio van de hand gedaan, ik kijk of ik nog foto's heb...


Dat is rap, wat is de reden van de verkoop als ik zo vrij mag zijn? Is de liefde niet overgegaan in houden van...?
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #56 Gepost op: 10 maart 2019, 20:50:35 »
sorry van het late bericht, ik ben niet meer actief op het forum.... 6maand was voldoende om de kwaliteit van Alfa te leren kennen :-)
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: sportzetels
« Reactie #57 Gepost op: 10 maart 2019, 21:10:33 »
sorry van het late bericht, ik ben niet meer actief op het forum.... 6maand was voldoende om de kwaliteit van Alfa te leren kennen :-)

Niet tevreden?
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #58 Gepost op: 11 maart 2019, 12:24:24 »
sorry van het late bericht, ik ben niet meer actief op het forum.... 6maand was voldoende om de kwaliteit van Alfa te leren kennen :-)

Niet tevreden?

lijkt er wel op, als je na 6 maanden je auto weer verkoopt...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

MvtAlfa
63

  • Type Alfa: 156 1.8 twinspark
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: sportzetels
« Reactie #59 Gepost op: 11 maart 2019, 14:49:30 »
Ik wil niemand tegen het been schoppen, maar eigenlijk rij je alleen Alfa (of Italiaans) als je emotie wil :)  met 1 uitzondering. Een Lamborghini (Wel italiaan), maar een Duits moederbedrijf, rijdt emotieloos. Dit sort gesprekken zijn al decennia's hetzelfde over een Italiaanse automobiel.

En andersom valt er ook wat voor te zeggen ;) Duitse wagens zitten voor mij voor geen meter als je niet groot bent.