!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: sportzetels
« Reactie #76 Gepost op: 8 maart 2020, 09:01:26 »
Zat nog even dit bericht na te lezen. Vroeg me 1 ding af: is Jimmy soms een incognito Audi verkoper? 🤔😬🤣
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

MarioDelMonaco
39

  • Type Alfa: Giulia 2.0 & Spider 3.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #77 Gepost op: 17 augustus 2020, 16:42:23 »
Toch is het best vreemd dat een n.b. sportief merk als Alfa Romeo, waarbij toch altijd bovengemiddeld goed ondersteunende stoelen in de diverse modellen zaten, de laatste jaren met dit soort problemen kampt. Het begon met de stoelen in de Giulietta, nu vervolgens ook bij de Giulia en de Stelvio. Het lijkt me toch dat Alfa Romeo deze problemen serieus moet nemen en eens meer aandacht aan het ontwerp van de stoelen moet gaan besteden. Het is natuurlijk volslagen belachelijk dat je bij een nieuwe auto van 40k+ fratsen als het plaatsen van ringetjes uit moet gaan halen om überhaupt fatsoenlijk zitcomfort te kunnen hebben :rolleyes: :rolleyes:

Klinkt wel vertrouwd. Ik heb (vanaf 1988) twee maal een nieuwe Alfa 33 geleased. Na circa 20.000 km was de bestuurdersstoel doorgezeten (dus in de garantieperiode). In die tijd had ik zeker geen overgewicht (rond de 75 kg). Weet je wat de Alfa dealer deed ? Een stuk gipsplaat onder de stoel !
2 x 33 1.3, 155 1.7, 155 2.0, 166 v6, spider v6, Giulia 2.0
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #78 Gepost op: 21 augustus 2020, 17:42:29 »
heyhey,

zelf rij ik een Giulia Super, En vind de zijdelingse steun nogal flauw. Is er iemand die weet of het al gedaan heeft om de wangen van de zetels te vergroten zodat er veel meer steun is? Geen idee of dat uberhaupt wel mogelijk is...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Powerreserve
6

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #79 Gepost op: 23 augustus 2020, 11:32:59 »
De stoelen van mijn Giulia QV uit 2017 zijn recent wat langer gestest door naar Parijs te rijden: ik ben 1.88m en had na 250km al last van onderrug en knieen. Maar ook mijn dochter kon niet ontspannen meer zitten na een uur of 2 rijden. In eerste instantie lijken de standaard Alfa stoelen prima te zitten maar voor lange ritten blijkt het comfort ver te zoeken te zijn.

Zijn er inmiddels meer leden die varing met de Sparco SPX or Recaro stoelen hebben opgedaan?

Ik las dat een vd leden Sparco wat krap vond zitten? Wordt deze mening breder gedeeld?

Grt
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: sportzetels
« Reactie #80 Gepost op: 24 augustus 2020, 10:21:56 »
@Powerreserve Mocht je wisselen van stoelen; stuur je mij dan even een berichtje?
Ik neem graag je huidige set over ;)
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #81 Gepost op: 25 augustus 2020, 15:07:54 »
Toch is het best vreemd dat een n.b. sportief merk als Alfa Romeo, waarbij toch altijd bovengemiddeld goed ondersteunende stoelen in de diverse modellen zaten, de laatste jaren met dit soort problemen kampt. Het begon met de stoelen in de Giulietta, nu vervolgens ook bij de Giulia en de Stelvio. Het lijkt me toch dat Alfa Romeo deze problemen serieus moet nemen en eens meer aandacht aan het ontwerp van de stoelen moet gaan besteden. Het is natuurlijk volslagen belachelijk dat je bij een nieuwe auto van 40k+ fratsen als het plaatsen van ringetjes uit moet gaan halen om überhaupt fatsoenlijk zitcomfort te kunnen hebben :rolleyes: :rolleyes:

Klinkt wel vertrouwd. Ik heb (vanaf 1988) twee maal een nieuwe Alfa 33 geleased. Na circa 20.000 km was de bestuurdersstoel doorgezeten (dus in de garantieperiode). In die tijd had ik zeker geen overgewicht (rond de 75 kg). Weet je wat de Alfa dealer deed ? Een stuk gipsplaat onder de stoel !

Hopelijk wel vastgezet met ductape? :D

Ik heb QV-stoelen in mijn Juul. Prachtige stoelen en zitten wat mij betreft behoorlijk lekker, zonder problemen kan ik er een uur of 2 in doorbrengen zonder rugklachten (nog geen langere rit gemaakt)

Maarrrrr....heb eerder een 147 gehad met roodlederen sport stoelen en die zaten me toch een partij comfortabel...niet normaal! Na een rit van 17 uur kwam ik nog soepel uit die stoel. Zaten echt als gegoten.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #82 Gepost op: 25 augustus 2020, 15:18:54 »
Zelfde ervaring met de zetels uit een GT... Zaten wonderbaarlijk goed... Mocht ik zeker weten dat die passen in een Giulia, ik steek ze er direkt in
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #83 Gepost op: 26 augustus 2020, 18:44:05 »
De sportstoelen (veloce) zijn gewoon fantastisch in Giulia.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #84 Gepost op: 30 augustus 2020, 00:41:09 »
De sportstoelen (veloce) zijn gewoon fantastisch in Giulia.


Eens, en voor de langere medemens (zelf ben ik 1.96m) is het aan te bevelen de voorste inbusbouten van de sledes even los te maken en een stapel carrosserieringen onder de slede te leggen. Daarmee gaat je zitting iets meer achterover staan. Doe ook de rechter stoel, dan ziet het er gelijk uit.
Nu bijna een jaar zo gereden, ook in 1 ruk 930 km) en zit erg goed.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #85 Gepost op: 31 augustus 2020, 12:30:33 »
Alfisiti, ik zou vooraan 2 goede niet al te dure sportzetels willen plaatsen ipv de standaard zetels. Zitten niet echt slecht maar rij soms nog eens wat sportiever en dan mis ik toch wel wat zijdelingse steun. Maar op gebied van sportzetels (geen kuipzetel want toch graag verstelmogelijkheden) plaatsen ben ik dikke noob. Zijn er bepaalde merken die goed zijn? Bepaalde modellen? Shops die aan te raden zijn? Want zou graag wel eerst ff gaan testzitten (als dat een woord is) alvorens aan te kopen. En zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten? Sledes ook aankopen? Alle tips zijn meer dan welkom
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #86 Gepost op: 31 augustus 2020, 12:48:02 »
Alfisiti, ik zou vooraan 2 goede niet al te dure sportzetels willen plaatsen ipv de standaard zetels. Zitten niet echt slecht maar rij soms nog eens wat sportiever en dan mis ik toch wel wat zijdelingse steun. Maar op gebied van sportzetels (geen kuipzetel want toch graag verstelmogelijkheden) plaatsen ben ik dikke noob. Zijn er bepaalde merken die goed zijn? Bepaalde modellen? Shops die aan te raden zijn? Want zou graag wel eerst ff gaan testzitten (als dat een woord is) alvorens aan te kopen. En zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten? Sledes ook aankopen? Alle tips zijn meer dan welkom


In jouw geval zou ik zoeken naar twee Veloce stoelen. Tweedehands moet er inmiddels in europa wel wat te vinden zijn. Hebben goede zijdelingse steun en zijn verstelbaar.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #87 Gepost op: 1 september 2020, 01:07:34 »
Zal mss aan mijn zoektalent liggen, maar vind nergens een set die te koop staan van veloce stoelen...  Mocht iemand er één tegenkomen, let me know...
Andere tips blijven uiteraard ook meer dan welkom
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Giulia_1979
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #88 Gepost op: 29 september 2020, 13:38:44 »
Dan heb ik hetzelfde zoektalent als Timothy84...

Ook ik ben al enige tijd op zoek naar (zwarte) Veloce voorstoelen. Heb enige tijd geleden een setje gevonden, maar deze kwamen helaas uit een auto met waterschade. Dat durfde ik niet aan.
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #89 Gepost op: 29 september 2020, 14:48:11 »
Ik heb die ook zien staan. Maar blijkt dat,omdat ik geen elektrische zetels heb momenteel, alle kabels nog zouden moeten getrokken worden. Kostprijs rond de 4800euro stuk....dus ik heb veloce stoelen piste verlaten.
Momenteel beetje aan het rondkijken voor een verstelbare sportieve stoel. Nog iemand die een aftermarket sparco, sabelt, Recaro,... geïnstalleerd heeft in de Giulia?
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p