!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Easy Entry uitzetten?
« Gepost op: 16 februari 2023, 08:57:18 »
In mijn Giulia (2018) staat het Easy-Entry systeem aan. Helaas ontbreekt in het menu de optie om dat uit te zetten. Voor mij een irritante functie, want ik ben niet zo groot of weinig mobiel dat ik die ruimte nodig heb, maar het plet wel de spullen die ik achter mijn stoel net in de auto heb gezet .

De dealer bij mij in de buurt kijkt alsof hij water ziet branden als ik er naar vraag of dit ook kan worden uitgezet, maar het lijkt me toch gewoon te moeten kunnen, via de OBD?

Weet iemand hoe dit zit, en/of iemand rondom Utrecht die hierbij kan helpen?

Alvast dank!
*

Gerben84
20

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2023, 09:58:35 »
Met multicuscan kan me de stoel opnieuw calibreren en dan cancel je de procedure halverwege en dan zal hij niet meer automatisch naar voor of achter gaan.
Helaas is er geen andere mogelijkheid (zo ver ik weet)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2023, 10:07:09 »
geen elegante oplossing, maar indien je de memory knop op de stoel indrukt op het moment  dat hij naar achteren gaat, cancel je de operatie
Verder is het afhankelijk van je standaard positie van de stoel (voor of achter de B-stijl) of easy access geactiveerd wordt

Op het USA forum zijn ze er mee bezig geweest, maar er is geen eenvoudige oplossing. Er is het zetten van een custom proxy voor nodig, alsmede meestal het vervangen van de stoel besturing ECU om de aan/uit functie mogelijk te maken als je deze niet hebt
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

martin10500
24

  • Type Alfa: Stelvio montecarlo blue
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2023, 18:31:53 »
vreemd in mijn Stelvio van 2018 kan ik in het menu de functie wel uitzetten.
Alfa 75, 155, 166, Brera tbi, Stelvio
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2023, 21:45:42 »
Is afhankelijk van o.a. je cswm versie.
In de nieuwe versies kan het dus wel uitgezet worden, met de oudere niet (netjes zonder afbreken van de calibratie van de stoel dan)
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2023, 08:57:30 »
Met multicuscan kan me de stoel opnieuw calibreren en dan cancel je de procedure halverwege en dan zal hij niet meer automatisch naar voor of achter gaan.
Helaas is er geen andere mogelijkheid (zo ver ik weet)

Er is dus blijkbaar geen simpele oplossing ☹. Ik heb geen kabel voor de MultiEcuScan, die zou ik daarvoor dus moeten kopen ..

Dank iedereen voor de reacties.
*

Gerben84
20

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2023, 09:23:28 »
Ik heb de kabels en multiecuscan.
Zou het voor je kunnen doen als je wilt.
Ik zat met hetzelfde. Vet irritant als de kleine achterin gaat zitten en vervolgens klem zit met der voeten. En ook vind ik het irritant want de stoel gaat ook veel te ver naar achter.
De presets doen het verder prima alleen naar voor of achter moet je dan met de hand (knopje) doen.
Maar als de vrouw erin rijd gaat die wat naar boven en dan gaat hij ook naar voor waardoor we er geen last van hebben met verschillende bestuurders.
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2023, 11:05:11 »
Let even op mocht je een sgw er op hebben zitten, weet niet of je dan zonder sgw bridge een aligment kunt doen?

Met een sgw erop, volgens zeggen vanaf okt 2017-maart 2018 geproduceerde giulia's kans dat het er op zit en voor daarna geproduceerde giulia's een zekerheid, kun je wel info lezen van de canbus maar geen fouten wissen of een proxy alignment uitvoeren tenzij je een sgw bridge plaatst.

Weet dus niet of een calibratie van de stoel wel kan.

Mocht je in de buurt van Breda zitten heb ik ook MES.
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2023, 10:18:57 »
Ik heb de kabels en multiecuscan.
Zou het voor je kunnen doen als je wilt.
Ik zat met hetzelfde. Vet irritant als de kleine achterin gaat zitten en vervolgens klem zit met der voeten. En ook vind ik het irritant want de stoel gaat ook veel te ver naar achter.
De presets doen het verder prima alleen naar voor of achter moet je dan met de hand (knopje) doen.
Maar als de vrouw erin rijd gaat die wat naar boven en dan gaat hij ook naar voor waardoor we er geen last van hebben met verschillende bestuurders.

Dank voor je aanbod, ik begrijp nu dat het voor- en achteruit via de presets dan ook niet meer werkt, ik ga er nog even over nadenken!
*

Gerben84
20

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Easy Entry uitzetten?
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2023, 10:59:05 »
Alleen het naar voor en achter gaan met de presets werkt niet meer. Dit moet dan handmatig via het knopje gebeuren. Omhoog en omlaag en de leuning vaan voor of achter werkt wel.