!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: sportzetels
« Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2019, 16:24:46 »
Ik wil niemand tegen het been schoppen, maar eigenlijk rij je alleen Alfa (of Italiaans) als je emotie wil :)  met 1 uitzondering. Een Lamborghini (Wel italiaan), maar een Duits moederbedrijf, rijdt emotieloos. Dit sort gesprekken zijn al decennia's hetzelfde over een Italiaanse automobiel.

En andersom valt er ook wat voor te zeggen ;) Duitse wagens zitten voor mij voor geen meter als je niet groot bent.

Volledig mee eens! Duitse auto's zijn helemaal prima, en wellicht betrouwbaarder, maar het mist de passie en emotie die italiaanse auto's hebben.

Voor mij is karakter belangrijker dan comfort. Alfa is de perfecte combinatie van beide.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2019, 18:52:58 »
Ik wil niemand tegen het been schoppen, maar eigenlijk rij je alleen Alfa (of Italiaans) als je emotie wil :)  met 1 uitzondering. Een Lamborghini (Wel italiaan), maar een Duits moederbedrijf, rijdt emotieloos. Dit sort gesprekken zijn al decennia's hetzelfde over een Italiaanse automobiel.

En andersom valt er ook wat voor te zeggen ;) Duitse wagens zitten voor mij voor geen meter als je niet groot bent.

Volledig mee eens! Duitse auto's zijn helemaal prima, en wellicht betrouwbaarder, maar het mist de passie en emotie die italiaanse auto's hebben.

Voor mij is karakter belangrijker dan comfort. Alfa is de perfecte combinatie van beide.

Om dit alles een beetje in perspectief te plaatsen: ik heb afgelopen vrijdag bijna 400 km met een nagenoeg nieuwe BMW 118i met sportonderstel en M3-pakket mogen rijden. Ik moet zeggen dat het verschil mef de Giulietta groot is. En dan bedoel ik ten opzichte van de Giulietta MY2014 1.4 MA 170 pk waar ik ook een dag mee heb kunnen rijden. Maar het verschil is, wellicht verrassend, in het voordeel van de Giulietta. Ik zal hier in een apart topic nog verder op ingaan, maar het rijkarakter, het onderstel, de wegligging, het stuurgevoel, het zitcomfort en de algehele beleving vind ik in de Giulietta absoluut beter dan in deze BMW. Absoluut dieptepunt bij de BMW was het multimediasysteem. Ik heb de laatste jaren in heel wat verschillende merken en typen kunnen rijden, maar dit was wat grafics betreft met afstand de minste. Zo zie je maar weer, niet al het Duitse spul is per definitie beter. Maar goed, dat is mijn ervaring en beleving.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #62 Gepost op: 12 maart 2019, 17:16:55 »
Ik zit zelf wekelijks in tientallen verschillende auto´s, dus ook in Audi, Mercedes en BMW. Als ik de interieurs vergelijk met mijn Giulia Super Lusso, dan vind ik alleen die van de Audi A4 er bovenuit stijgen. De 3-serie en C-klasse vind ik niet fraaier of beter, misschien als je naar de kwaliteit van de ventilatieroosters kijkt maar dat is het dan ook. Daar staat dan weer het prachtige leer in de Alfa tegenover.

Multimedia vind ik behalve bij Audi/BMW/Mercedes nergens beter, vaak veel slechter. Qua graphics zijn een aantal systemen beter (VW Golf bijvoorbeeld) maar qua bedieningsgemak en snelheid vind ik dat van de Giulia prettiger. Geen vervelend en traag touchscreen maar een goed werkende draaiknop.

Qua bouwkwaliteit...ik heb geen klachten wat dat betreft. Het is niet van de kwaliteit van Nissan uit de jaren '80/'90 (maar dat niveau heeft een Duitser toch al zelden of nooit gehaald), wel een stuk beter dan die van de Renaults die ik heb gehad. Over nieuwe VW's hoor ik meer ellende.

Iedere dag krijg ik meerdere complimenten over de auto, soms komen mensen er zelfs speciaal voor naar me toe (mannen én vrouwen). Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in deze grote mate. Nee, ik ben heel gelukkig met de Alfa. 
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #63 Gepost op: 12 maart 2019, 19:01:30 »
Ik zit zelf wekelijks in tientallen verschillende auto´s, dus ook in Audi, Mercedes en BMW. Als ik de interieurs vergelijk met mijn Giulia Super Lusso, dan vind ik alleen die van de Audi A4 er bovenuit stijgen. De 3-serie en C-klasse vind ik niet fraaier of beter, misschien als je naar de kwaliteit van de ventilatieroosters kijkt maar dat is het dan ook. Daar staat dan weer het prachtige leer in de Alfa tegenover.

Multimedia vind ik behalve bij Audi/BMW/Mercedes nergens beter, vaak veel slechter. Qua graphics zijn een aantal systemen beter (VW Golf bijvoorbeeld) maar qua bedieningsgemak en snelheid vind ik dat van de Giulia prettiger. Geen vervelend en traag touchscreen maar een goed werkende draaiknop.

Qua bouwkwaliteit...ik heb geen klachten wat dat betreft. Het is niet van de kwaliteit van Nissan uit de jaren '80/'90 (maar dat niveau heeft een Duitser toch al zelden of nooit gehaald), wel een stuk beter dan die van de Renaults die ik heb gehad. Over nieuwe VW's hoor ik meer ellende.

Iedere dag krijg ik meerdere complimenten over de auto, soms komen mensen er zelfs speciaal voor naar me toe (mannen én vrouwen). Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in deze grote mate. Nee, ik ben heel gelukkig met de Alfa.

Mooi om jouw positieve ervaringen te lezen!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #64 Gepost op: 14 maart 2019, 19:15:27 »
voor alle duidelijkheid...
ik vind de Stelvio een prachtige auto, rijdt als een van de betere, het zitcomfort was na de recaro's perfect.... anders had ik hem niet gekocht.

Alleen... ik gebruik de auto, dus als ik hem nodig heb moet hij werken ;-), kleine defecten maken een groot... en echt bij mijn Audi's heb ik dit nooit gehad...
Je moet maar eens een deur vastnemen en het verschil bezien...Maar ik denk vooral dat de service het verschil maakt... wanneer je een tik hoort bij Audi wordt dit ernstig genomen, ....bij mijn garage, maar vooral de FCA groep, wordt dit weggelachen en zeggen ze dat je hiermee moet leren leven... Dit maakt vooral het verschil in beleving.... volgens mij zijn sommige garages nog niet klaar om het duurdere gamma te verkopen, tenslotte zijn het meestal Fiat garages...

Maar inderdaad, als je een Stelvio of Guilia ziet rijden, kijk je op... ook al om dat het aantal minder is, een beetje exclusiever.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #65 Gepost op: 14 maart 2019, 20:50:43 »
Sorry, maar als er 1 merk is wat klanten niet serieus neemt is het Audi wel. Alfa is niet echt attent en proactief, maar Pon Nederland is gewoon een boevenorganisatie. Zelfs nadat Audi Duitsland het defect met de schraperveren had erkent en schadevergoedingen uitbetaalde bleef Audi Nederland doen alsof hun neus bloedde.

En laten we niet doen alsof Audi ook maar iets van kwaliteit biedt. Evenals BMW wat ongelooflijk treurig is de laatste tijd. Alleen Mercedes lijkt weer een beetje boven water. Al mag dat ook wel na de roest en rampzalige elektronica jaren begin 21ste eeuw.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #66 Gepost op: 15 maart 2019, 09:05:12 »
Helaas heeft @alfata gelijk over de service van VAG in Nederland (Pon) maar dat kan in Belgie natuurlijk anders zijn.
En de kwaliteitsbeleving (gevoel wat een knopje geeft, strakke naden in afwerking, gebruikte materialen in interieur, geluid van een deur) van een Audi is natuurlijk onovertroffen.

Maar @jimmydewitte heeft zeker een punt:
volgens mij zijn sommige garages nog niet klaar om het duurdere gamma te verkopen, tenslotte zijn het meestal Fiat garages...
Om herhalingsaankoop van dure auto's te krijgen, moet service opperbest zijn. Ook op dit forum zijn diverse verhalen te lezen waar je tenen van krommen.
Al is het maar iets 'kleins' als het niet hebben van een instructieboekje voor de Q-uitvoering  van de Stelvio (link) waarop niet adequaat wordt gereageerd.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #67 Gepost op: 15 maart 2019, 09:13:55 »
Ik weet nog dat ik naar Audi A5's coupe's keek voordat ik de Giulietta kocht.
Waren allemaal binnen 2 jaar leeftijd, en toch zitting stuk en hendel om de stoel naar voren te laten gaan afgebroken bij een hoop van deze auto's.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #68 Gepost op: 15 maart 2019, 09:17:44 »
ik zei ook kwaliteitsbeleving, wat niet betekent dat het echte kwaliteit is - daarvoor ben je bij een japanner aan een beter adres (maar van een japanse auto is de kwaliteitsbeleving vaak minder, voelt blikkeriger aan etc). Lastig...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #69 Gepost op: 15 maart 2019, 16:30:03 »
Als je over sportsoelen praat... Ik heb mijn Giulietta verkocht maar de Recaro stoelen heb ik nog. Die ga ik apart verkopen (een post in de juiste forum sectie komt nog binnenkort). Maar bij deze dus :)
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #70 Gepost op: 16 maart 2019, 08:48:47 »
ik zei ook kwaliteitsbeleving, wat niet betekent dat het echte kwaliteit is - daarvoor ben je bij een japanner aan een beter adres (maar van een japanse auto is de kwaliteitsbeleving vaak minder, voelt blikkeriger aan etc). Lastig...

Helemaal mee eens. Zelf heb ik als voormalig Nissan-fanboy meer dan 10 Nissan´s gehad en zakelijk een aantal Toyota´s gereden, dus ik heb ruime ervaring met Japanse auto´s. Zeker bij de Toyota´s was de kwaliteitsbeleving niet geweldig, met veel goedkoop aanvoelende plastics, tochtende portieren en zonreflecterende sierstrips in het interieur (heel prettig dat laatste). Máár, kapot gaan deden ze zelden. Met het laatste model Auris 1.4D 3 ton op de klok gezet en alleen een kapot wiellager gehad. En het was een lesauto dus een erg lekker rustig leven heeft hij niet gehad. Maar een leuke auto was het absoluut niet.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #71 Gepost op: 16 maart 2019, 08:54:41 »
Als je over sportsoelen praat... Ik heb mijn Giulietta verkocht maar de Recaro stoelen heb ik nog. Die ga ik apart verkopen (een post in de juiste forum sectie komt nog binnenkort). Maar bij deze dus :)

Hmm welke recaro? :D
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #72 Gepost op: 20 maart 2019, 12:49:57 »
Recaro Sportster CS
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #73 Gepost op: 20 maart 2019, 18:19:05 »
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #74 Gepost op: 20 maart 2019, 19:50:24 »
Deze zijn stoelen van iemand anders, ik heb de zelfde model maar luxere uitvoering :)
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)