!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jurr
2

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Tik bij gordelspanner op oorhoogte Stelvio
« Gepost op: 6 januari 2020, 21:21:30 »
Beste Alfa liefhebbers,

Sinds een half jaar ben ik de blije eigenaar van een Stelvio (februari 2018).
Wat een feestje om in deze auto te rijden.
Helaas wordt het plezier regelmatig verstoord door een tik bij de gordelspanner. Precies op oorhoogte dus je kunt het ook niet echt negeren.
Het huis van de gordelspanner is reeds vervangen maar de tik is er nog steeds.

Kent iemand van jullie dit probleem en heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Thnx
Jurriaan

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tik bij gordelspanner op oorhoogte Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2020, 16:08:36 »
Hallo Jurriaan,

Herkenbaar. Mijn Stelvio van maart 2017 had in haar jeugd ;-) hetzelfde euvel. Het tikje was heel zacht, maar direct bij je oor en daardoor dus toch erg irritant.

Het klonk een beetje als een veertje waar continu iets langs bewoog, of dat steeds aan-/ontspande. Als ik een ruk aan de gordel gaf, zodat die écht moest aanspannen, was het vaak weg. Maar even later begon het weer.

Bij mij is er nooit iets aan gedaan. Op een gegeven moment is het probleem vanzelf verdwenen. Wellicht omdat de dingen die elkaar raakten zijn ingesleten?!? De auto gaat inmiddels richting de 3 jaar en 95.000 km en ik schat in dat ik het al zeker 2 jaar/70.000 km niet meer gehoord heb.
Re: Tik bij gordelspanner op oorhoogte Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2020, 17:03:44 »
Ik heb dit probleem na ruim 1,5 jaar gebruik nog niet ervaren en hoop dat dit ook zo blijft .... ;-))
*

dmakily
63

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Tik bij gordelspanner op oorhoogte Stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2020, 18:22:22 »
Ik hoor idd ook een heel zacht klikkend geluid uit het gat waar de gordel uit komt. Ligt irritant, maar als ik de muziek aan heb geen last van.........Misschien een idee om de rugleuning meer naar voren te doen. Niet te ver natuurlijk
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Jurr
2

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tik bij gordelspanner op oorhoogte Stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2020, 08:46:35 »
Dank voor jullie bijdrage.
Goed te horen dat het waarschijnlijk ooit zal verdwijnen. Maar ik hoop eigenlijk dat de dealer eerder een oplossing heeft.
Mocht dat zo zijn dan zal ik dat hier melden.