!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Vloermat schiet snel los
« Gepost op: 13 juli 2019, 18:37:31 »
De vloermat aan de bestuurderskant wordt bij mij heel knullig met 2 stukjes klitteband op zn plek gehouden. Maar als je instapt en je achterover laat zakken in de diepe kuipstoel dan duw je met de hak van je voet de mat erg snel los...  bijzonder dat alfa voor klittenband heeft gekozen ipv kunstof noppen zoals bijna alle andere merken, maar dat terzijde..  heeft iemand toevallig andere matten in zn giulia gelegd en er 2 noppen in gezet?

Tevens ziet de mat er wat goedkoop uit want hij is vrij kort (komt net tussen de pedalen uit) en daar krult hij wat omhoog. Iemand toevallig langere matten erin gelegd? Wellicht wordt daar het eerste 'probleem' ook mee opgelost.

Aan de passagiers kant hebben ze hier wel netjes gedaan door de combinatie tussen noppen aan de voorkant, de mat ver door laten lopen omhoog en klittenband aan de achterkant. Dit zou toch bij de bestuurderskant ook kunnen?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vloermat schiet snel los
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2019, 18:52:58 »
Bedankt! Ziet er idd goed uit! Zal ze binnenkort even bellen!
*

jan engelaar
118

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Vloermat schiet snel los
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2019, 04:53:30 »
De vloermat aan de bestuurderskant wordt bij mij heel knullig met 2 stukjes klitteband op zn plek gehouden. Maar als je instapt en je achterover laat zakken in de diepe kuipstoel dan duw je met de hak van je voet de mat erg snel los...  bijzonder dat alfa voor klittenband heeft gekozen ipv kunstof noppen zoals bijna alle andere merken, maar dat terzijde..  heeft iemand toevallig andere matten in zn giulia gelegd en er 2 noppen in gezet?

Tevens ziet de mat er wat goedkoop uit want hij is vrij kort (komt net tussen de pedalen uit) en daar krult hij wat omhoog. Iemand toevallig langere matten erin gelegd? Wellicht wordt daar het eerste 'probleem' ook mee opgelost.

Aan de passagiers kant hebben ze hier wel netjes gedaan door de combinatie tussen noppen aan de voorkant, de mat ver door laten lopen omhoog en klittenband aan de achterkant. Dit zou toch bij de bestuurderskant ook kunnen?


Hey Jorn!  Ik heb deze , staat érg vet, en ze hebben ook nog andere varianten, kwa kleur en zo! In m n Giulietta QV had ik ook al matten van hun, zijn echte eyecatchers en erg goede kwaliteit!

https://www.ebay.com/itm/TAPPETINI-ALFA-ROMEO-GIULIA-BORDI-PERSONALIZZABILI-NO-ORIGINALI/152891274930?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649



*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vloermat schiet snel los
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2019, 09:58:04 »
Bedankt Jan!
Ik zal eens kijken wat ze nog meer hebben! Giulia deel vind ik erg mooi op die matten, het alfa logo mag van mij iets kleiner.
Had overigens op een BMW forum gevonden (waar ook mensen problemen hebben met vloermatten die niet vast blijven zitten / klitteband) dat je het klitteband ook eenvoudig kan vervangen door noppen zodat de matten wel blijven liggen:

Hierbij het stukje mocht iemand dit probleem ook hebben:
https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1551&sid=a93ecabad50c0b3bf43b7ee2e23bae13&start=15

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Vloermat schiet snel los
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2019, 10:54:14 »
...
Ik zal eens kijken wat ze nog meer hebben! Giulia deel vind ik erg mooi op die matten, het alfa logo mag van mij iets kleiner.
.....

Volgens mij kan je het logo (of wat je maar als plaatje wilt) in iedere maat krijgen ;)

https://youtu.be/EhyY2L06nco
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA