!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Busso
749

• Type Alfa: 147 - Giulia
    Amico del club - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Vocht in achterbak
« Gepost op: 19 november 2023, 15:55:45 »
Ik had al tijdje last van beslagen voorruit en achterruit in de ochtend. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik de auto weinig gebruik.  Gisteren deed ik de achterbak open na 1.5 week en zag dit:

Als eerst onder de bekleding gekeken bij de bijrijders- en bestuurderskant. Gelukkig kurk droog dus geen verstopte condensor.

Ik denk dat het rubber van de achterklep niet goed genoeg afdicht. Meeste schimmel/vocht zit aan de linkerzijde en dat zie ik dat de klep voor het mooie iets te hoog is.

Is de achterklep af te stellen aan de scharnier kant?  De rechterkant sluit wel mooi aan.
Overigens kan het niet veel zijn omdat ik geen water op de bodem in de achterbak zie en de bekleding ook niet zeiknat is.

Ik heb hier nog niet eerder iets over gelezen dacht ik.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Busso
749

• Type Alfa: 147 - Giulia
    Amico del club - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Vocht in achterbak
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2023, 16:33:03 »
Afstellen van de achterklep is voor zover mij bekend niet mogelijk. Ik heb met wat kracht het scharnier wat kunnen aanpassen. Nu sluit hij netjes aan de bovenzijde en tot nu toe is de auto droog. Ging om slechts een paar mm.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's