!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Zoro
5

• Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Alfa Romeo Stelvio type code
« Gepost op: 22 juni 2025, 16:08:42 »
Mensen,

Even een vraagje. Ik heb contact gehad met Stellantis (eigenaar Alfa Romeo) en zij kwamen bij mij aan met een document en informatie dat mijn auto behoort tot het typenummer 949AXA2A 5. Volgens Stellantis kunnen ze dit achterhalen n.a.v. mijn chassisnummer. Nu ben ik naar diverse Alfa Romeo dealers gegaan. Geen enkel van hen is op de hoogte van zo'n soort nummer. Zij komen allen aan met MVC of MCV code. Dit komt bij lange na niet overeen met het nummer die Stellantis heeft opgegeven. Weet iemand waar ik kan achterhalen of het gegeven nummer vanuit Stellantis (949AXA2A 5) klopt? Ik heb begrepen dat je n.a.v. dit nummer exact kan achterhalen wat de technische specificaties van je voertuig zijn. Is er een website of document waar ik die koppeling tussen 949AXA2A 5 en chassisnummer kan achterhalen?
*

airhead
17

• Type Alfa: 2018 Stelvio 2.0T Q4
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio type code
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2025, 17:24:46 »
Geen idee of je er wat aan hebt, maar als ik mijn kenteken invul bij tuynder.nl krijg ik ook die code.
In mijn geval 2.0 Q4 (949.AXA2A).

Bij ovi.rdw.nl idem
*

DanaBanana
1.088

- Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio type code
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2025, 20:30:03 »
Misschien ook even uitleggen wat de context van je vraag is. Waarom heb je contact opgenomen met Stellantis? Naar welke informatie ben/was je op zoek die je niet op basis van je VIN nummer kon achterhalen? En waarom ben je naar dealers gegaan? Wat wilde je van hen?