!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

justme
7

  • Type Alfa: Giulietta11/Stelvio17
  • *
    - Startende Alfist
Stelvio koude start probleem/ Cilinders die niet mee doen.
« Gepost op: 13 november 2021, 14:56:43 »
Beste allen, paar weken terug problemen met auto start van mijn Stelvio (2017 75000KM). Alfa care erbij en bleek dat er 2 Cilinders niet meededen in het spel. Naar de dealer gesleept en die heeft alles los gemaakt en weer vast en toen deed hij het weer. En je raad het al, na 2 weken weer start problemen en check motor lamp die aangaat. Iemand die dezelfde problemen heeft gehad en een oplossing heeft? Ben bang dat dit anders een eindeloos gezoek gaat worden. Dank voor jullie suggesties...
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio koude start probleem/ Cilinders die niet mee doen.
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2021, 12:03:54 »
Heb bij mijn Giulia last gehad van misfires bij koude start, rond temperaturen van 10 graden gebeurde het voornamelijk.  Stond hij te schudden tot de koude loop over was en kon je ook niet wegrijden.

Na tig keer flushen en onderzoek hebben ze er een nieuwe multiair unit op gezet en toen was het over.

Bij mij gaf hij geen storingen aan overigens.
Ze hadden hem bij een koude start live uitgelezen om het uiteindelijk te zien.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

justme
7

  • Type Alfa: Giulietta11/Stelvio17
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio koude start probleem/ Cilinders die niet mee doen.
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2021, 13:54:04 »
Dank Pascal, ja Multi-aIr units, die heb ik bij mijn Giulietta ook al een keer moeten vervangen. Daar zijn ze dus nog steeds niet goed in. Ik hou jullie op de hoogte.
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio koude start probleem/ Cilinders die niet mee doen.
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2021, 09:57:53 »
Ook even goed om je type motor te vermelden. Is het een Q of een 2.0?
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)