!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Campi150
3

  • Type Alfa: Spider 3
  • *
    - Startende Alfist
Vervangen tapeind bij motorblok 2 liter Spider 3
« Gepost op: 10 oktober 2017, 19:20:40 »
hallo,

ik heb een Spider 3 - 2 liter versie - waarvan ik de rubbers tussen carburator en tussenstuk heb vervangen. Bij de montage van dat tussenstuk merk ik dat een tapeinde tegen het schutbord aan de carburatorzijde dient vervangen: de draad in het midden is grotendeels weg en de moer kan niet meer aangedraaid. Deze tapeind is vrij makkelijk bereikbaar. Punt is dat het de eerste keer wordt dat ik een tapeinde vervang. Vandaar mijn vraag: is dit doenbaar voor de sleutelaar? Zijn deze tapeinden in de regel vrij makkelijk los te maken? Wat is hier de ervaring gemiddeld? Ik heb ook de indruk dat deze tapeinde iets langer is dan de andere, klopt dat of zijn die allemaal even lang? Er is nog een tweede tapeinde waar de moer nog strak opzit maar die toch ook wat beschadigd is. Deze uit voorzorg ook vervangen of niet?
Ik ga er van uit dat dit soort herstellingen wel regelmatig voorkomt?