!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Pfoe wat een pech zeg!
Eerst nieuwe turbo, nu dit. Gaat de nieuwe turbo mee over naar het 'nieuwe' blok, hoeveel heeft dat blok trouwens gelopen?

En is er een oorzaak te geven waarom de cilinders krom zijn geworden?

Turbo gaat mee en het nieuwe blok heeft 80K gelopen. Oorzaak ovale cilinders niet echt duidelijk.
2
Leuk @brinkerik ik heb ook paar jaar een 100HP gereden, erg lekker en stoer autootje

Wel vrij stug, maar rijd vlotter als ik verwacht had.

Stug, ach dat went. Ik had er K+W schroefset onder gezet en die helemaal op standje laag staan. Dat was stug. Maar....super strak door de bochten, echt een kart, heerlijk!
3
Leuk @brinkerik ik heb ook paar jaar een 100HP gereden, erg lekker en stoer autootje

Wel vrij stug, maar rijd vlotter als ik verwacht had.

Complete auto, 63k km, goede historie en binnen slaper..    Credits naar m`n buur Jorrit voor het markplaats speurwerk!
4
Te koop / K04 gereviseerde turbo Giulietta QV
« Laatste bericht door Giulietta QV Gepost op Gisteren om 22:45:30 »
K04 gereviseerde turbo te koop.
Voor Giuletta QV facelift ( aluminium blok )

200 km onder mijn QV gezeten, maar toch voor nieuwe gekozen.

€1750 en sta open voor een bod.
5
Pfoe wat een pech zeg!
Eerst nieuwe turbo, nu dit. Gaat de nieuwe turbo mee over naar het 'nieuwe' blok, hoeveel heeft dat blok trouwens gelopen?

En is er een oorzaak te geven waarom de cilinders krom zijn geworden?

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ga je voor een volledig nieuw blok (crate engine)? Zou me meevallen als dat überhaupt nog te krijgen is.
6
Algemene Alfa topics / Re: Turbo voor Giulietta QV 1750 (gezocht)
« Laatste bericht door GT1986 Gepost op Gisteren om 22:31:53 »
Revisie is vaak niet mogelijk omdat het uitlaathuis 9 van de 10 keer gescheurd blijkt. Nieuw is momenteel niet te krijgen.

Stap 1 lijkt me om eerst maar eens diagnose te laten stellen, mogelijk heb je geluk en is het toch iets anders.
7
Leuk @brinkerik ik heb ook paar jaar een 100HP gereden, erg lekker en stoer autootje
8
Algemene Alfa topics / Turbo voor Giulietta QV 1750 (gezocht)
« Laatste bericht door Guus156TS Gepost op Gisteren om 22:23:53 »
Beste mede Alfisti,

Sinds 2 maanden eigenaar van een 2012 Giulietta QV.

Huidige symptonen doen een lekke/defecte turbo vermoeden. Hoe langer ik in bezit ben van de auto hoe meer ik erachter komt dat hoogswaarschijnlijk de turbo niet meer fris is...

Bij (koude) start een lichtelijk blauwe rookbluim, en onder vermogen is het minimaal even erg. Bestuurders achter mij hebben last van olie stank. Ik heb er een korte video bijgevoegd: https://youtube.com/shorts/qPRvW-bpYJQ?si=lsyMjMSkADM6Tk_X

Olieverbruik is wel degelijk aanwezig, uitlaten zijn binnen minimale tijd pikzwart en MAP sensor was zeiknat van de olie. Morgen de inlaatbuis demonteren en bekijken op olie.

Lang verhaal kort, als de turbo daadwerkelijk defect is:

Wie weet een goed adress waar ze de 1750 turbo's reviseren of verkopen?

Alvast bedankt!
9
Balen.

Onze Juul gaat het ook niet redden,  hardnekkige MM storing, waar mijn garage (en ik) slapeloze nachten van hebben.

Maar, heb vorige week een Panda 100 HP gekocht, omdat ik het fietsen beu was! 




Dus, ben wel van plan om te komen!
10
Pfoe wat een pech zeg!
Eerst nieuwe turbo, nu dit. Gaat de nieuwe turbo mee over naar het 'nieuwe' blok, hoeveel heeft dat blok trouwens gelopen?

En is er een oorzaak te geven waarom de cilinders krom zijn geworden?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10