!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Club Alfa Romeo meetings / Re: 28 april Viva Italia circuit Zandvoort 2024 - nu met club code
« Laatste bericht door Stacey Gepost op Vandaag om 20:06:23 »
Dankjewel!
2
159 / Re: BIj aansluiten OBD scanner juist storingen
« Laatste bericht door HeMaN Gepost op Vandaag om 19:44:31 »
Naast een elm kabel heb je ook adapters nodig om alle modules te kunnen benaderen.

Als je in de buurt van komt van oosterhout nb wil ik wel voor je uitlezen.

Knipperende kilometer teller betekent dat er op de canbus een apparaat niet gevonden kan worden.
3
Club Alfa Romeo meetings / Re: 28 april Viva Italia circuit Zandvoort 2024 - nu met club code
« Laatste bericht door ArjanB Gepost op Vandaag om 19:43:02 »
We doen op volgorde van belangstelling. @DannyAarden jij was eerste, kan op plek van Sander Giulietta QV. Ik stuur je DM.

Volgende vrij te komen plek naar @Stacey ervaring leert dat er altijd mensen op laatst toch niet kunnen door omstandigheden die komt goed.
4
Club Alfa Romeo meetings / Re: 28 april Viva Italia circuit Zandvoort 2024 - nu met club code
« Laatste bericht door Stacey Gepost op Vandaag om 19:32:43 »
Kan ik er nog bij komen staan of ben ik te laat met doorgeven?
5
De Giulia / Stelvio Club / Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Laatste bericht door Ron Gepost op Vandaag om 18:51:57 »
Mss een idee om het relais preventief te vervangen omdat een relais weleens kan haperen en net even geen storing geeft als je 'm uitleest. Ik heb 'm vorige week vervangen omdat ik de bekende LIN U1008-00-storing zag bij het uitlezen. Dit is het relais dat de waterpomp van de intercooler aanstuurt. 20 minuutjes werk (ik doe erg voorzichtig en drink graag koffie tussendoor) en de auto rijdt merkbaar beter.
Omdat ik er weinig voor voelde om een vermogen uit te geven voor originele Mopar-relais bij de dealer heb ik bij autodoc meteen 3 stuks FAST FT83305 relais besteld, en jawel daar staat gewoon Mopar op....
Succes met de auto!

Waardeloos dat het niet is opgelost. Zou bovenstaande toch eens proberen, kost niet de wereld en kan je zelf doen.

Gr Ron
6
De Alfa Giulietta club / Re: Schakelen in handbak niet soepel
« Laatste bericht door MysteryAngel Gepost op Vandaag om 17:44:36 »
Bak olie vervangen zou je kunnen proberen.
Als dat niet helpt dan zou het inderdaad in de bak zelf kunnen zitten.
Zodra je die diagnose hebt dan kan je verder kijken naar de opties.
De goedkoopste optie is dan natuurlijk een gebruikte bak van de sloop met weinig km's.
Maar ja dan heb je natuurlijk niet al te veel garantie.
Anders een revisie bak of de bak zelf laten reviseren wel wat duurder,
maar wel meer zekerheid.
7
De Giulia / Stelvio Club / Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Laatste bericht door Busso Gepost op Vandaag om 16:33:52 »
Kan je niet een kleine meet organiseren met een of twee giulia rijders van het forum om te vergelijken? Dus stukje in elkaars auto rijden en ervaren.
8
De Giulia / Stelvio Club / Re: Zomerbanden trillen bij volledig insturen fenomeen
« Laatste bericht door NiekHgn Gepost op Vandaag om 14:50:44 »
Dit is een bekend probleem en ik heb er ook last van. Op 17" winterbanden geen centje pijn maar met 18" zomerbanden (Michelin Pilot Sport 4) kraakt de boel. Alfa heeft er een oplossing voor dmv het plaatsen van flinterdunne pasringen (ik vermoed van RVS) aan de achter- en voorzijde van de wielnaaf maar dit setje kost een vermogen. Ik ben overigens erg benieuwd of iemand dit al gedaan heeft en of het afdoende was?
Persoonlijk denk ik dat het te maken kan hebben met een paar factoren: meer grip van het gebruikte rubber, stijvere wang van de band, het Ackerman-principe en galvanische corrosie tussen velg en wielnaaf. Ik stond versteld van de hoeveelheid corrosie binnen 2 weken nadat ik de pasvlakken van zowel velg als wielnaaf schoon had gemaakt. Daarbij valt op dat het pasvlak van de (originele) velg eigenlijk bestaat uit 5 kleine vlakjes, rondom het gat voor de wielbouten. Veel velgen hebben een pasvlak dat rondom gesloten is, met alleen maar 5 gaten voor de wielbouten. Door de 5 kleine pasvlakjes van de originele velgen is er volop mogelijkheid voor corrosie, en corrosie heeft ongelooflijk veel kracht. Ik zou er daarom niet van opkijken dat er door corrosie zelfs een beetje "ruimte" ontstaat wat het krakende geluid kan veroorzaken. Door het plaatsen van de pasringen zou bv. de galvanische corrosie tegengegaan kunnen worden. Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die velgen gemonteerd hebben met één rondom gesloten pasvlak, en of dat verschil maakt qua krakende geluiden bij volledige stuuruitslag.

Ter verduidelijking twee foto's van de pasvlakken van de originele velg en wielnaaf, plus een foto van een velg met rondom gesloten pasvlak.





Precies, degene die dit heeft gedaan we zijn. Zeer benieuwd naar je ervaring en eventuele oplossingen
9
De Giulia / Stelvio Club / Re: Zomerbanden trillen bij volledig insturen fenomeen
« Laatste bericht door Romeer Gepost op Vandaag om 14:48:06 »
Dit is een bekend probleem en ik heb er ook last van. Op 17" winterbanden geen centje pijn maar met 18" zomerbanden (Michelin Pilot Sport 4) kraakt de boel. Alfa heeft er een oplossing voor dmv het plaatsen van flinterdunne pasringen (ik vermoed van RVS) aan de achter- en voorzijde van de wielnaaf maar dit setje kost een vermogen. Ik ben overigens erg benieuwd of iemand dit al gedaan heeft en of het afdoende was?
Persoonlijk denk ik dat het te maken kan hebben met een paar factoren: meer grip van het gebruikte rubber, stijvere wang van de band, het Ackerman-principe en galvanische corrosie tussen velg en wielnaaf. Ik stond versteld van de hoeveelheid corrosie binnen 2 weken nadat ik de pasvlakken van zowel velg als wielnaaf schoon had gemaakt. Daarbij valt op dat het pasvlak van de (originele) velg eigenlijk bestaat uit 5 kleine vlakjes, rondom het gat voor de wielbouten. Veel velgen hebben een pasvlak dat rondom gesloten is, met alleen maar 5 gaten voor de wielbouten. Door de 5 kleine pasvlakjes van de originele velgen is er volop mogelijkheid voor corrosie, en corrosie heeft ongelooflijk veel kracht. Ik zou er daarom niet van opkijken dat er door corrosie zelfs een beetje "ruimte" ontstaat wat het krakende geluid kan veroorzaken. Door het plaatsen van de door Alfa bedachte pasringen zou bv. de galvanische corrosie tegengegaan kunnen worden. Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die velgen gemonteerd hebben met één rondom gesloten pasvlak, en of dat verschil maakt qua krakende geluiden bij volledige stuuruitslag.

Ter verduidelijking twee foto's van de pasvlakken van de originele velg en wielnaaf, plus een foto van een velg met rondom gesloten pasvlak.



10
De Giulia / Stelvio Club / Re: Zomerbanden trillen bij volledig insturen fenomeen
« Laatste bericht door NiekHgn Gepost op Vandaag om 14:40:02 »
Ik heb ook Pirelli's eronder en het knoepen en knakken is echt asociaal. Bij hogere temperaturen is het zo goed als weg. Maar hier in de poolcirkel ter hoogte van Friesland is het momenteel tamelijk fris. En dus weer vrolijk knakkende bandjes.

Aha! Dat zal denk ook schelen de temperatuur en weersomstandigheden. Met de winterbanden nergens last van en nu met die zomerbanden eronder vreselijk geluid bij het insturen
Pagina's: [1] 2 3 ... 10