!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Tonale club / Re: Problemen met Tonale PHEV
« Laatste bericht door jochemstr Gepost op Vandaag om 06:55:07 »
Weer wat anders aan de hand.... Vorige week is mijn Tonale voor onderhoud geweest. Nu lijkt het alsof na het onderhoud de komlampen (matrix 3+3) anders afgesteld staan. Ik heb regelmatige seinende tegenliggers en op verkeersboorden zie ik ook dat de koplampen flink omhoog schijnen. Dit is natuurlijk een kwestie van tijd tot in staande wordt gehouden door een agent vanwege het voeren van groot licht.

Wie is hier bekend mee of bekend met hoe dit af te stellen?

Daarnaast is de interieurverlichting weer gereset en na 4 dagen werkt het uiteraard weer niet meer. Heeft iemand hier al een oplossing voor gezien?
2
Technisch / Re: Band lek wel of niet alle banden vernieuwen
« Laatste bericht door Bottas Gepost op Gisteren om 22:24:02 »
Als jij een goed gevoel krijgt om alle 4 de banden te vervangen, dan moet je dat gewoon doen.
Opgelost.
3
Technisch / Re: Band lek wel of niet alle banden vernieuwen
« Laatste bericht door John Stelvio Gepost op Gisteren om 22:01:27 »
@ Danabana

Is idd de techniek die je beschrijft. Gevoelsmatig denk ik dat het niet verkeerd is om een soort van gelijke profielhoogte te hebben. Zoals jij dat in de basis doet door tijdig voor naar achteren te wisselen. 


Alfa’s Q4 four-wheel drive system and torque vectoring technology features in the Stelvio. Under normal driving conditions the Stelvio sends 100% of its power to the rear axle, but the Q4 system continuously monitors torque split between the front and rear wheels. An active transfer case and front differential allow up to 50% of the engines power to be transferred to the front axle.
Combined with torque vectoring technology – a first on any Alfa Romeo – torque can then be optimised between the rear wheels individually thanks to two clutches in the rear axle
4
Ik ben er bij met mijn Giulietta. Hopelijk dit keer wel en beetje zon!
5
Club Alfa Romeo meetings / Re: Fotomeeting CAR 6 juli 2024
« Laatste bericht door jt Gepost op Gisteren om 20:59:19 »

Hoe schrijf ik me in?
Reageer ff op dit topic en geef gerust aan met wat voor bella machina je komt! Dan houdt ik hieronder het lijstje bij!


Het was een leuk uitje vorig jaar met prachtige foto's en dus voor herhaling vatbaar. Zet mij en mijn Stelvio Q maar op de 'reservelijst' want zij die nog niet hebben deelgenomen gaan natuurlijk voor.

Super, leuk om te horen! Gelijk het lijstje toegevoegd/aangevuld!
6
Club Alfa Romeo meetings / Re: Fotomeeting CAR 6 juli 2024
« Laatste bericht door PeeJay Gepost op Gisteren om 20:51:36 »

Hoe schrijf ik me in?
Reageer ff op dit topic en geef gerust aan met wat voor bella machina je komt! Dan houdt ik hieronder het lijstje bij!


Het was een leuk uitje vorig jaar met prachtige foto's en dus voor herhaling vatbaar. Zet mij en mijn Stelvio Q maar op de 'reservelijst' want zij die nog niet hebben deelgenomen gaan natuurlijk voor.
7
Club Alfa Romeo meetings / Re: Kleine fotomeeting 13 mei
« Laatste bericht door jt Gepost op Gisteren om 20:22:21 »
Even ter promotie: De 2024 editie staat online!!
8
Technisch / Re: Band lek wel of niet alle banden vernieuwen
« Laatste bericht door DanaBanana Gepost op Gisteren om 20:15:53 »

De omtreksnelheid van alle wielen is gelijk tijdens het rijden.
Als de profielhoogte behoorlijk verschilt is de diameter van een wiel anders in vergelijking met de andere wiel(en).  Het toerental van de as van dat wiel is dan anders want de afrolomtrek is niet gelijk.
Als de diameter bijvoorbeeld groter is, is het astoerental van dat wiel lager. Dit moet ergens verwerkt worden.  Dat schijnt  de tussenbak niet lekker te vinden.

Zoiets moet het wel zijn dan.
Dit is het inderdaad. Alleen blijft de vraag: Vanaf welke waarden is er sprake van "verschilt behoorlijk"? Dat blijft overal nogal vaag.

Verder las ik ergens dat dit alles eigenlijk vooral van toepassing is op 4WD die gebaseerd is op een limited slip diff of een locking diff. Q4 schijnt gebaseerd te zijn op de torque vectoring techniek, waarbij het allemaal veel minder nauw luistert qua marges.

"What Cornbeef wrote about the AWD activating is true. However does that mean you NEED to replace them all to match? No, not unless you have limited slip and or locking differentials which is what quattro uses in most of their setups. The Stelvio uses a torque vectoring setup that allows for far more adaption from the system. You aren't going to hurt anything, you might wind up wearing your brakes a bit more, however my experience the way the system works it wears down the new tire to match the old one pretty quick...maybe 1000 miles or so."

9
Club Alfa Romeo meetings / Re: Fotomeeting CAR 6 juli 2024
« Laatste bericht door alfata Gepost op Gisteren om 20:07:14 »
Leuk idee en goed aanbod. Daar moet veel interesse in zijn!
10
Gezocht / GEZOCHT 4 wielen alfa 33 1990-1994
« Laatste bericht door JRalfa Gepost op Gisteren om 20:06:39 »
Om mijn huidige 13" velgen weg te brengen om op te knappen, zoek ik 4 wielen die tijdelijk onder de alfa gezet kan worden tot opgeknapte velgen terug zijn.


Mag leen, huur of koop zijn voorkeur in de regio Rotterdam
Pagina's: [1] 2 3 ... 10