!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Alfa Giulietta club / Gezocht: Alfa specialist in Noord-Nederland
« Laatste bericht door Robert69 Gepost op Vandaag om 15:23:50 »
Goedemiddag mede-alfisten,

Omdat mijn vaste monteur momenteel niet beschikbaar is ben ik op zoek naar een goede Alfa-specialist in Noord-Nederland (liefst Groningen of Friesland). Bij voorkeur veel ervaring met Giulietta 1.4 MA. Wie heeft een goed adresje voor mij?

Thanks in advance!
2
159 / Re: Is dit normaal bij de TBI motor?
« Laatste bericht door Bjorn159 Gepost op Vandaag om 14:02:38 »
Ik heb geen idee vandaar dat ik het vroeg…
3
159 / Re: Is dit normaal bij de TBI motor?
« Laatste bericht door ArjanB Gepost op Vandaag om 13:59:59 »
is dat niet altijd het geval bij carterontluchting, en precies de reden dat mensen een oil catch can installeren?
en dus waarom de inlaat dicht slibt bij direct ingespoten motoren zoals de TBi?

(by the way: oil catch can is bij TBi nogal lastig te installeren; ik heb er nog geen werkend gezien. Hier wordt ook best wat over gediscussieerd op 1750 TBi Tuning facebook pagina)
4
159 / Is dit normaal bij de TBI motor?
« Laatste bericht door Bjorn159 Gepost op Gisteren om 23:57:34 »
Liefhebbers,

Ik heb een vraagje. Na het controleren van het membraan wat boven op de carteronluchter zit zag ik dat er wat olie aanwezig was. Membraan is goed en niet gescheurd oid. Hoort dit? Waar kan dit door komen?

Grtz
5
De Alfa Giulietta club / Re: Tuning topic Giulietta!
« Laatste bericht door ArjanB Gepost op Gisteren om 16:40:04 »
precies dat - en chiptuning klinkt zo goedkoop en ook een beetje shabby, ik krijg er associaties mee met duistere aanbieders die voor 200,- wat aanklooien met wat getallen, turbo druk verhogen waarna je auto inderdaad anders aanvoelt dan ervoor haha.
"voor alle merken, altijd veel meer vermogen, en zuiniger en sneller en beter en ... "  yeah right...

In het engels (bijv op alfaowner.com) wordt meestal de term remap gebruikt.

Wat je ook nog hebt is een piggy box, of losse module, zoals bijv racechip levert. Deze zet je voor de ecu, en zo'n kastje manipuleert de data van de diverse sensoren, waardoor de ecu denkt dat de auto nog niet vol vermogen levert en bijvoorbeeld nog wat extra turbodruk toestaat. Absolute no-go dus want nuttige en belangrijke signalen worden gefilterd en de ecu weet niet exact wat er gebeurt!
Een goede remap houdt met alle sensoren rekening, en staat vervroeging van ontsteking toe, meer benzine (als er ook meer lucht binnen komt), extra turbodruk etc zodat de prestaties daadwerkelijk geoptimaliseerd worden.
Is dus echt wel specialistisch werk
6
Technisch / Re: Kantelbare stoel
« Laatste bericht door Buzz_NL Gepost op Gisteren om 08:43:37 »

Afgelopen zaterdag geïnstalleerd voor de bestuurdersstoel, half uurtje werk (super eenvoudig, zijn maar 4 boutjes en de instructie is duidelijk) koste me meer moeite om een 8mm Inbus en T50 torx te vinden

Eerste bevinding na uurtje gereden te hebben;
- Onderbenen krijgen meer steun, dus missie geslaag. Persoonlijk had de hoek nog wel iets groter gemogen.
- Het verhoogt je zit (logisch...) daarom zou ik twijfelen om het bij Veloce stoelen te doen, deze zitten standaard al hoger dan de Sparco's.


7
De Alfa Giulietta club / toeren teller
« Laatste bericht door loeki Gepost op 13 juni 2021, 20:28:56 »
Kan iemand me vertellen wat de oorzaak kan wezen nl motor maakt een brommen geluid en als de motor warm is dan schommel de toeren tussen 1000 / 1300 toeren en motor loop niet lekker het lijk of de motor te snel loop. normaal moet de motor plus min 1000 toeren.
8
De Alfa Giulietta club / Re: Tuning topic Giulietta!
« Laatste bericht door Jetronic Gepost op 13 juni 2021, 18:09:05 »
De vroegere ecu's haden Eproms die je met UV licht moest wissen, deze werden dan vervangen door EEPROM chips die electrisch zijn te wissen => gechipte wagen.

Op die chips staan tabellen waar de ecu na wat berekeningen en vergelijken van sensor data bepaalde waarden uithaald om te bepalen hoeveel in te spuiten, wanneer te onsteken, hoever de gsklep open moet etc...  deze tabellen noemen ook wel maps in het engels => remappen.

Gaat dus om hetzelfde, maar betreft een oudere en recentere term.
9
De Alfa Giulietta club / Re: Tuning topic Giulietta!
« Laatste bericht door Robert69 Gepost op 13 juni 2021, 17:55:16 »
Goedemiddag iedereen.

Misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen chiptunen en remappen?

Chiptuning is optimaliseren van de standaard af-fabriek afstelling?

Remappen is optimaliseren van chiptuning na een hardware aanpassing?

Volgens mij is het gewoon hetzelfde: softwarematige aanpassingen. Chiptuning is wat algemener, remappen is meer vaktaal of zoiets.
10
De Alfa Giulietta club / Re: Tuning topic Giulietta!
« Laatste bericht door Marcel1979 Gepost op 13 juni 2021, 13:35:49 »
Goedemiddag iedereen.

Misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen chiptunen en remappen?

Chiptuning is optimaliseren van de standaard af-fabriek afstelling?

Remappen is optimaliseren van chiptuning na een hardware aanpassing?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Qverde Italian parts Klavertje7