!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Te koop / Re: Te Koop: Prachtige GT 3.2 V6 Busso Rood
« Laatste bericht door rdbr Gepost op Vandaag om 16:52:36 »
De nieuwe auto komt er aan, dus de prijs nog verder verlaagd.
12
159 / Re: 159 Upgrade naar electrisch inklapbare spiegels
« Laatste bericht door zuluman Gepost op Vandaag om 16:03:15 »
Aan de hand van dit topic ook mijn spiegels vervangen door de elektrisch inklapbare varianten! Bij deze dacht ik nog eventjes mijn bevindingen te delen.

Voor de deurmodules heb ik 50510086  voor links en 60693263 voor rechts aangeschaft via Ebay. Die hebben mij bij elkaar 105 euro inclusief verzenden gekost. Mogelijk had dat goedkoper gekund als ze bij dezelfde verkoper vandaan kwamen en de verzendkosten gecombineerd werden.

Aanvankelijk had ik twee nieuwe namaakspiegels van Van Wezel gekocht. Die kosten op dat moment 216 euro. Daarna las ik online dat veel mensen problemen hadden met spiegels van dit merk, ze zouden erg veel trillen. Mijn spiegel aan de bestuurderskant trilt al sinds ik de auto heb gekocht ruim een jaar geleden en wat bleek, er zat al een Van Wezel spiegel op! Om die reden toch maar teruggestuurd en twee gebruikte originele spiegels gekocht van de onderdelenlijn via Maresiaparts. 142 euro inclusief verzenden. Betrof de set met 13 draden voor de linkerkant, dat werkt prima ook al hebben mijn stoelen geen geheugen feature. Kost minder en werkt beter dan de imitatiespiegels!

Eventjes via MultiEcuScan getest, de spiegels kon ik al via de software elektrisch laten inklappen! Succes! Een proxyalignment verder en de knipperende km-stand was ook weer opgelost.

Dan het knopje voor het inklappen onder de spiegelverstelling.

Het klopt dat je deze open kan schroeven en de blokkade kan verwijderen zodat je het knopje in kan drukken. Echter doet deze niks.
Onder het rubber mist bij het knopje voor het inklappen het geleidende zwarte rubber wat contact maakt met het printplaatje. Ik heb geprobeerd dit te fabriceren door wat zwart geleidend rubber uit een oude afstandsbediening te vissen, maar geen succes. Ook mist het rode LEDje wat logisch is omdat er natuurlijk geen afbeelding op de knop zit.

Wat blijkt, naast het ontbreken van het geleidende rubber, ontbreken er ook een aantal van wat ik aanneem dat capacitors zijn. Tenzij je nog verder wil gaan en deze op je bestaande printplaat gaat solderen, kan je beter een gebruikte aanschaffen waar die al op zit. Helaas wel ontzettend duur, 70 euro inclusief verzenden.


Links is origineel, rechts is met de inklapknop.

Al met al dus voor 317 euro klaar als je de MES software al hebt. Installatie was ontzettend makkelijk, paar boutjes los en je kan zo overal bij. Ik was plezant verrast door hoe makkelijk en handig Alfa het heeft gemaakt om de deurpanelen van een 159 los en vast te maken.
Qua modificaties vind ik dit soort fabrieksopties toevoegen toch altijd wel erg leuk. Nu nog eventjes nadenken over wat het volgende gaat worden!

Mooie toevoeging. Ik irriteer me ook aan de spiegels van van Wezel. Ik denk maar dat ik ook een setje originele gebruikte ga kopen. Dat van die drukknop wist ik niet. Ik ga meteen mijn oude unit bekijken.
13
De Alfa Giulietta club / Radio geeft geluid
« Laatste bericht door Harun25 Gepost op Vandaag om 16:02:32 »
Gulietta1.4
Radio en mp3 geeft geen geluid je ziet dat het word afgespeeld maar geen geluid kab iemand mij helpen
Als ik via Bluetooth verbinding heb wel geluid
14
159 / Re: 159 Upgrade naar electrisch inklapbare spiegels
« Laatste bericht door stsweerts Gepost op Vandaag om 14:47:58 »
Aan de hand van dit topic ook mijn spiegels vervangen door de elektrisch inklapbare varianten! Bij deze dacht ik nog eventjes mijn bevindingen te delen.

Voor de deurmodules heb ik 50510086  voor links en 60693263 voor rechts aangeschaft via Ebay. Die hebben mij bij elkaar 105 euro inclusief verzenden gekost. Mogelijk had dat goedkoper gekund als ze bij dezelfde verkoper vandaan kwamen en de verzendkosten gecombineerd werden.

Aanvankelijk had ik twee nieuwe namaakspiegels van Van Wezel gekocht. Die kosten op dat moment 216 euro. Daarna las ik online dat veel mensen problemen hadden met spiegels van dit merk, ze zouden erg veel trillen. Mijn spiegel aan de bestuurderskant trilt al sinds ik de auto heb gekocht ruim een jaar geleden en wat bleek, er zat al een Van Wezel spiegel op! Om die reden toch maar teruggestuurd en twee gebruikte originele spiegels gekocht van de onderdelenlijn via Maresiaparts. 142 euro inclusief verzenden. Betrof de set met 13 draden voor de linkerkant, dat werkt prima ook al hebben mijn stoelen geen geheugen feature. Kost minder en werkt beter dan de imitatiespiegels!

Eventjes via MultiEcuScan getest, de spiegels kon ik al via de software elektrisch laten inklappen! Succes! Een proxyalignment verder en de knipperende km-stand was ook weer opgelost.

Dan het knopje voor het inklappen onder de spiegelverstelling.

Het klopt dat je deze open kan schroeven en de blokkade kan verwijderen zodat je het knopje in kan drukken. Echter doet deze niks.
Onder het rubber mist bij het knopje voor het inklappen het geleidende zwarte rubber wat contact maakt met het printplaatje. Ik heb geprobeerd dit te fabriceren door wat zwart geleidend rubber uit een oude afstandsbediening te vissen, maar geen succes. Ook mist het rode LEDje wat logisch is omdat er natuurlijk geen afbeelding op de knop zit.

Wat blijkt, naast het ontbreken van het geleidende rubber, ontbreken er ook een aantal van wat ik aanneem dat capacitors zijn. Tenzij je nog verder wil gaan en deze op je bestaande printplaat gaat solderen, kan je beter een gebruikte aanschaffen waar die al op zit. Helaas wel ontzettend duur, 70 euro inclusief verzenden.


Links is origineel, rechts is met de inklapknop.

Al met al dus voor 317 euro klaar als je de MES software al hebt. Installatie was ontzettend makkelijk, paar boutjes los en je kan zo overal bij. Ik was plezant verrast door hoe makkelijk en handig Alfa het heeft gemaakt om de deurpanelen van een 159 los en vast te maken.
Qua modificaties vind ik dit soort fabrieksopties toevoegen toch altijd wel erg leuk. Nu nog eventjes nadenken over wat het volgende gaat worden!
15
Technisch / Re: Soms houd ik even niet van mijn merk
« Laatste bericht door Xela Gepost op Vandaag om 14:14:54 »
Dat is wel een dingetje, extreem laag als ik de andere aantallen zie.  +/- 60K
16
Technisch / Re: Soms houd ik even niet van mijn merk
« Laatste bericht door Bertonebianco Gepost op Vandaag om 12:25:58 »
welke km stand heb je?

17
Technisch / Re: ACC / FCW Storing Stelvio
« Laatste bericht door Bertonebianco Gepost op Vandaag om 12:25:07 »
Succes, niet iedere specialist kan dit overigens zelf.
Uitlezen wel, maar uitlijnen/calibreren vaak niet.
Daarom moest ik naar de Alfa dealer in Dordrecht terwijl ik de auto bij Wim Prins had gekocht en daar ook de garantie nog liep.
Ook Alfa specialist Goos van Pelt kan/doet dit niet zelf.


18
Club Alfa Romeo meetings / Re: Fotomeeting CAR 6 juli 2024
« Laatste bericht door Barman Gepost op Vandaag om 11:22:07 »
Hangt voor mij van de datum af, fijn dat ik mag aansluiten met de Spider :)
19
Technisch / Re: ACC / FCW Storing Stelvio
« Laatste bericht door Panigale Gepost op Vandaag om 09:56:33 »
Dat is nuttige info, bedankt!

Ik ga even informeren bij mijn Alfa specialist over uitlezen en uitlenen.
20
Technisch / Re: Soms houd ik even niet van mijn merk
« Laatste bericht door Xela Gepost op Vandaag om 08:04:24 »
Helaas een herkenbaar probleem, inmiddels ook bij mij onder garantie de Multiair module vervangen na meldingen motormanagement, uitval van cilinders, vervangen injector/bobines/bougies en daarna terugkerende meldingen.
Van wat ik begrijp dus meer "flipperen"  en vaker op zijn staart trappen om alles goed schoon te houden, ik zal het ter harte nemen ;-)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10