!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
De Giulia / Stelvio Club / Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Laatste bericht door laurens94 Gepost op Vandaag om 17:39:10 »
Beste mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren met het volgende...

Zoals jullie weten rijdt de Giulia alweer een behoorlijke tijd niet goed. Twee weken geleden dan eindelijk bij Zeeuw in Zwijndrecht voor elkaar gekregen om met de chef van de werkplaats een ritje in mijn auto te maken en vervolgens gelijk in een andere Giulia. Zoals verwacht rijdt de andere Giulia totaal anders en ook kon de chef werkplaats een log maken tijdens het rijden en hier kwam ook naar voren dat iets in de computer van de auto zich ontregeld. Een bepaalde sensor gaf een hele verkeerde temperatuur aan (meer dan 100 graden) wat absoluut niet hoort. Hierdoor vertoont de auto vreemd rijgedrag. Het was alleen speurwerk hoe dit precies kon komen en om welke sensor dit gaat. Hier was hij nog niet over uit. Kortom, wel het bewijs dat mijn auto niet goed is.

De manager van de dealer was destijds in gesprek en ik zou hem hier later over spreken... In de tussentijd is hij nog op vakantie geweest en ook toen hij weer terug aan het werk was nam hij maar geen contact met mij op. Nu twee weken verder heb ik zelf gebeld en de kwestie voorgelegd.
Nu beweert hij dat de Giulia gewoon goed is! Dat er niks mee aan de hand is en dat de andere Giulia misschien een stuk beter rijdt omdat deze flink minder kilometers had. Ook dat de auto elke keer voor twee weken wel goed rijdt en daarna niet vindt hij heel gek en dat gelooft hij niet. Terwijl ik duidelijk bewijs op een log heb staan dat die niet goed is die door de chef werkplaats is gemaakt! Echt belachelijk en nu zit ik een jaar later nog steeds met een auto die zeker met warm weer ontzettend slecht rijdt.

Hoe nu verder?? Ik zit echt met m'n handen in het haar en ben behoorlijk pissig. Ik zal absoluut nooit meer zaken doen met de Zeeuw in Zwijndrecht.
De auto is niet goed en ik blijf er problemen mee hebben. Ik vind dat de dealer zijn verantwoordelijkheid moet nemen en de auto moet terugkopen. Of met een vergelijkbaar alternatief moet komen. Maar ze nemen mijn probleem niet serieus, en ZELFS met de log die door HUN is gemaakt blijft de manager met het verhaal dat de auto gewoon goed is.

12
Technisch / Re: Start/stop systeem
« Laatste bericht door Bottas Gepost op Vandaag om 16:59:48 »
Vergeet mij niet Marcel!
13
Technisch / Re: Start/stop systeem
« Laatste bericht door Marcel1979 Gepost op Vandaag om 16:48:18 »
Hé, een mede Roosendaler!


Volgens mij heb ik die van jou wel eens bij basisschool Ziezo gezien

Hmm nee, dat zal ik niet geweest zijn.

Wel fijn dat er in die omgeving ook iets moois rijdt😃
14
Te koop / Re: 18" 8C Giulietta velgen met zomerbanden
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Vandaag om 16:29:40 »
Hele mooie set, en een nog mooiere prijs gezien het resterende profiel op de banden.
Zelf deze prijs betaald voor een vergelijkbare set maar dan met 4 banden die op waren.
Echt een koopje, die ben je snel kwijt!
15
Technisch / Re: ACC / FCW Storing Stelvio
« Laatste bericht door Larsvb Gepost op Vandaag om 14:48:23 »
Ik heb hetzelfde probleem. Twee jaar terug nieuwe voorruit laten plaatsen. Kon kiezen voor een naamak in de verzekeringsdekking if een originele alfa met 450 euro bijbetaling. Heb toen helaas voor de goedkope gekozen. Sindsdien problemen met de camera. Steeds geeft ie meldingen dat hij niet uitgelijnd is. Auototaalglas heeft er twee dagen over gedaan. De dealer drie uur maar werkt nog steeds niet. Spijt van mijn keuze destijds.
16
Technisch / Re: Start/stop systeem
« Laatste bericht door Robert69 Gepost op Vandaag om 14:41:58 »
Paar maanden geleden heb ik een Giulia diesel 2018gekocht. Ik weet dat start stop systeem er op zit.  Had mijn fiat 500 ook. Nu heeft dat systeem nooit ook maar een keer in de afgelopen 5000 km iets gedaan en vanaf vandaag is het systeem uit het niks tot leven gekomen. Klinkt leuk maar levert dit nu daadwerkelijk iets op?

Volgens mij ligt het eraan hoe hard je de rem intrapt bij het stoplicht. Heb je 'losjes'.je voet op het rempedaal dan werkt start/stop niet, trap je de rem stvig in dan werkt start/stop wel. Gek genoeg heb ik die theorie nog niet echt getest omdat ik een hekel heb aan start/stop en dus de knop telkens uit zet.

Edit: Op verzoek van mezelf heb ik het zojuist getest. Maakt dus geen bal uit of je de rem hard of zacht intrapt, dat ding doet maar wat, zowel in D als N.
Volgens mij gaat het erom met welke voet je de rem intrapt. En ik heb op het internet gelezen dat ook het merk schoenen dat je draagt invloed kan hebben.

Je zit me toch niet in de maling te nemen he?

ps: Nike en Cruijff sneakers hebben in elk geval geen invloed.
17
Te koop / 18" 8C Giulietta velgen met zomerbanden
« Laatste bericht door Sander Peters Gepost op Vandaag om 14:25:36 »
Hierbij verkoop ik mijn originele 18" 8C Giulietta velgen met zomerbanden.

De set komt onder mijn Giulietta vandaan. De velgen zijn netjes, hier en daar een paar kleine beschadigingen.

Banden: Vredestein Ultrac Satin uit 2020 met 6/7 mm profiel.

Vraagprijs: € 695,-
Locatie: Dokkum, Friesland.









18
Technisch / Claxon werkt niet op alle drukpunten
« Laatste bericht door Marcel1979 Gepost op Vandaag om 13:22:22 »
Titel is misschien niet helemaal duidelijk, sorry daarvoor.

Ik moet echt precies in het midden van de knop drukken om de claxon te laten werken. Als ik ook maar iets uit het midden druk, doet ie het niet óf héél even.

Nou heb ik volgens mij een keer in de Giulia groep op FB gelezen dat er bij het voorwiel een aantal relais zitten. Iemand had een ander probleem, had toen 1 van die relais vervangen en dat probleem was toen opgelost. Daarbij zei hij ook dat zijn claxon het ook weer goed deed. Ik kan dat bericht alleen niet meer vinden.

Iemand hetzelfde probleem met de claxon? Of kennis van dat relais?
19
Technisch / Re: Start/stop systeem
« Laatste bericht door DanaBanana Gepost op Vandaag om 10:56:04 »
Paar maanden geleden heb ik een Giulia diesel 2018gekocht. Ik weet dat start stop systeem er op zit.  Had mijn fiat 500 ook. Nu heeft dat systeem nooit ook maar een keer in de afgelopen 5000 km iets gedaan en vanaf vandaag is het systeem uit het niks tot leven gekomen. Klinkt leuk maar levert dit nu daadwerkelijk iets op?

Volgens mij ligt het eraan hoe hard je de rem intrapt bij het stoplicht. Heb je 'losjes'.je voet op het rempedaal dan werkt start/stop niet, trap je de rem stvig in dan werkt start/stop wel. Gek genoeg heb ik die theorie nog niet echt getest omdat ik een hekel heb aan start/stop en dus de knop telkens uit zet.

Edit: Op verzoek van mezelf heb ik het zojuist getest. Maakt dus geen bal uit of je de rem hard of zacht intrapt, dat ding doet maar wat, zowel in D als N.
Volgens mij gaat het erom met welke voet je de rem intrapt. En ik heb op het internet gelezen dat ook het merk schoenen dat je draagt invloed kan hebben.
20
Technisch / Re: Start/stop systeem
« Laatste bericht door aukemuis Gepost op Vandaag om 10:48:55 »
Hé, een mede Roosendaler!


Volgens mij heb ik die van jou wel eens bij basisschool Ziezo gezien
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10