!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
De Giulia / Stelvio Club / Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Laatste bericht door NiekHgn Gepost op Vandaag om 08:17:05 »
Hai ! Ik rij al bijna 5 jaar, met inmiddels bijna 90.000 km op de teller,  in het rond met een simpelweg via Eibach veren 2 cm verlaagde Q , met daarbij óók nog is de 20" Stelvio velgen met 295 banden , en heb eigenlijk nooit ergens écht last van ... Niet kwa drempels, maar ook niet kwa 'rubben"  (aanlopen) bij volledig in/uitsturen.... Splittertje ziet er nog prima uit, wat normale krasjes aan de onderkant...  De stance is echt waanzinnig met deze set up en heeft werkelijk niéts te maken met "USA style" lowriders/te laag , of wat dan ook..  Kasten worden lang niet geraakt, maar zijn wel prachtig gevuld, precies zoals het een real sportscar van dit historische merk betaamt...Ter info.

Kijk dit is goed om te weten! Precies de normale krasjes onder de splitter is normaal dat zit er bij mij ook, belangrijkste om te weten was inderdaad kwa drempels en de wielkasten. Dus hartstikke bedankt voor het delen van je ervaring hier kan ik zeker wat mee!😎
22
De Alfa Mito club / Re: Schokdemper KW of Novitec
« Laatste bericht door GTlife Gepost op Vandaag om 07:27:49 »
Zelf ook de stradale onder mn gt. Het doet zn naam eer aan. Wat mij betreft precies de juiste hardheid voor op de weg (stradale). Aanrader
23
De Giulia / Stelvio Club / Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Laatste bericht door jan engelaar Gepost op Vandaag om 00:12:12 »
Hai ! Ik rij al bijna 5 jaar, met inmiddels bijna 90.000 km op de teller,  in het rond met een simpelweg via Eibach veren 2 cm verlaagde Q , met daarbij óók nog is de 20" Stelvio velgen met 295 banden , en heb eigenlijk nooit ergens écht last van ... Niet kwa drempels, maar ook niet kwa 'rubben"  (aanlopen) bij volledig in/uitsturen.... Splittertje ziet er nog prima uit, wat normale krasjes aan de onderkant...  De stance is echt waanzinnig met deze set up en heeft werkelijk niéts te maken met "USA style" lowriders/te laag , of wat dan ook..  Kasten worden lang niet geraakt, maar zijn wel prachtig gevuld, precies zoals het een real sportscar van dit historische merk betaamt...Ter info.
24
De Alfa Giulietta club / Re: Blue&Me module uitgeschreven, aux weg
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Gisteren om 23:34:05 »
De aux loopt bij bepaalde radio's via de Blue&Me dus niet gek dat die nu weg is. Welk type radio heb je, met of zonder opklapscherm?
25
Technisch / Re: Giulia 2.0T 180k beurt
« Laatste bericht door Busso Gepost op Gisteren om 21:24:39 »
Precies, en omdat mijn Giulia nu tegen de 180.000km zit en omdat ik er wat mij betreft net zoveel km's bij wil rijden, wil ik het preventief laten onderhouden. Zeker omdat ik geen problemen ervaar met schakelen, bokken enz. Want dan heeft spoelen geen zin

Dat was ook mijn gedachte toen ik het heb laten doen bij 153K. Ik wil nog lekker lang door kunnen met de Giulia. Op naar de 250k 😀
26
De Alfa Giulietta club / Blue&Me module uitgeschreven, aux weg
« Laatste bericht door Oasis Gepost op Gisteren om 18:34:58 »
Hallo allen,

Sinds ruim een jaar in het bezit van een rode Giuletta (170pk) uit 2012. Hartstikke tevreden, geweldige wagen en al 25k fijne kilometers gehad, zonder echte problemen. Na wat zoekwerk hier weet ik dat dit niet het eerste topic is over dit onderwerp, maar ik kon nergens echt antwoord vinden.
Tijdje terug echter de knipperende kilometerstand gekregen en dus een issue met de Blue&Me. Het verbinden van de telefoon, dus echte Bluetooth, functioneerde vanaf dat moment ook niet meer. Geen probleem, gebruikte ik niet. Aux kabeltje (in het handschoenenvak, zat er origineel in) heeft alle tijd gewerkt.
Gisteren is de auto bij de dealer geweest ivm een ander, ongerelateerd, issue (DNA-schakelaar). Toen meteen de B&M module laten uitprogrammeren. Het vervangen vond ik veel te prijzig voor iets wat ik niet gebruik, maar aangezien ik er toch was, vond ik het verhelpen van de knipperende km-stand wel fijn. Echter, nu werkt de aux kabel dus ook niet meer. Display geeft (als ik op de Media knop klik) aan geen media te vinden. Dit had ik niet verwacht. Mijn vraag aan jullie: wat is exact de link tussen Bluetooth, de B&M module en de aux kabel? Heeft de dealer mij simpelweg vergeten te vertellen dat de aux nu ook weg is? Of kan het dat er iets verkeerd is 'uitgeschreven'?
En belangrijker: wat zou een oplossing zijn? Is het wellicht mogelijk het bluetooth gedeelte uit te schrijven, en dus het knipperen van de km-stand op te lossen, maar de aux te behouden? Of is dit niet te splitsen?

Ik hoop dat iemand mij wat kan verhelderen en allicht adviezen heeft. Ik zal nog even de dealer bellen, maar ik heb ook geen idee of het "terug inschrijven" van de module, incl knipperen, om aux terug te krijgen, een optie is.

Alvast hartstikke bedankt!
27
De Alfa Giulietta club / Re: Welke olie voor 1.4 Multiair 170PK TCT
« Laatste bericht door Niels G60 Gepost op Gisteren om 18:04:05 »
Voor dat bedrag kan je idd uitgaan dat er een fabriek nieuw motor in is gekomen, en daar zit de module al op.

De 2015 zou normaal gesproken op 0W30 gaan. Zou dat aanhouden, net als wanneer de module zelf vervangen zou zijn.
28
De Giulia / Stelvio Club / Re: ABS-sensor voorwielen Stelvio
« Laatste bericht door DirkQv Gepost op Gisteren om 17:56:44 »
Tweedehands sensor bij RRR vandaan, die een paar weken eerder was dan die van Stellantis, en direct gemonteerd en geen problemen meer gehad.
De nieuwe heb ik nu maar als reserve liggen voordat ik het nog een keer aan de hand heb.
Duurt mij te lang, 1,5 maand wachten op een sensor.

@JP: met doormeten kwam naar voren dat de oude sensor afweek van de waardes van wat de andere aangeven,  dus die is stuk.

Maar goed om te onthouden voor het geval dat de sensor niet stuk is.
29
De Alfa Giulietta club / Re: Welke olie voor 1.4 Multiair 170PK TCT
« Laatste bericht door Robert77 Gepost op Gisteren om 14:23:57 »
Die 5.800 is na korting. Voor korting komen de kosten op 13.040. Lijkt mij dat voor dat geld er geen gebruikte motor in is gegaan. Ook gezien het feit dat dit slechts 3 jaar na aanschaf heeft plaatsgevonden. Zijn ook nog eens Duitse prijzen. Ik kan proberen meer info in te winnen bij de Duitse dealer maar ik acht de kans klein dat ze daar na al die jaren nog iets over weten te vertellen. De losse motor staat voor 7.190,29 ex BTW op de factuur. De rest is kleine materialen en arbeid.

Op de rekening staat ook Ansaugkruemmer (€ 384,53), Ueberh Turbolader € 874,54) en Waermetausher (€ 259,79).  Als ik het goed heb is dat het inlaatspruitstuk, de turbo en die derde vertaalt Google naar warmtewisselaar??? Alle prijzen na korting.

Bij de papieren zitten ook wat groene kaarten met naam en adres van de vorige eigenaar (dat was niet de persoon waarvan ik hem hem gekocht). Misschien eens een ouderwetse brief sturen om wat meer info te achterhalen :-)
30
De Alfa Giulietta club / Re: Welke olie voor 1.4 Multiair 170PK TCT
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Gisteren om 13:16:10 »
De Multiair module vormt een groot deel van de kop van het motorblok en behoort tot de basis van de motor. Als een nieuwe motor is geplaatst, was de multiair module ook nieuw.
Mocht je meer informatie kunnen vinden of een nieuwe motor of een ruilmotor is geplaatst, dan weet je dus ook over de staat van de multiair destijds.

Of bij een rekening van €5800 (dit is het totaal vóór de 55% er af ging?) een nieuwe motor is geplaatst vind ik lastig te zeggen. Beetje jong gebruikte ruilmotor kom je rond de 3K tegen, dan zou de rest het demonteren en monteren kunnen zijn, inclusief dan ook gelijk misschien nieuwe koppeling etc. Zou me niet verbazen als er een gebruikt blok is ingegaan maar misschien weten anderen beter de kosten van een ongebruikt 1.4MA blok?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10