!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wederom in de verkoop. Vorige keer welgeteld nul interesse, maar wellicht nu wel? Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo Multiair 170pk, Business executive uitvoering.28-12-2012 op kenteken gezet (lease) en dus pas vanaf 2013 rijdend.Ik ben de 2e eigenaar, gekocht in 2017 bij 101.000 km.Huidige KM stand: 144.196 (loopt nog op, wordt nog mee gereden)APK tot 28-12-2020.Complete onderhoudshistorie aanwezig (dealer/alfaspecialist en aankoopfacturen). Nooit bespaard op onderhoud. oa elke 10.000 km motor geflusht en olie + filter ververst, ruitenwissers telkens op tijd vervangen, bougies vervangen, interieurfilter vervangen etc etc.Airco is ijskoud (en stinkt niet). Verder werkt alles, geen gekke dingen, geen elektrische storingen.Start stop systeem is softwarematig gedeactiveerd (door vorige eigenaar).1 week geleden zelf nog nieuwe Brembo remschijven en remblokken voorzijde gemonteerd. Binnenkort wordt de remvloeistof nog ververst.Verder ook een origineel (modificiatie) motorsteun geplaatst tegen trillingen van de motor.Auto is nu voorzien van een uniek Injen cold-air intake luchtfilter (plug en play), geeft een mooi aanzuig en blow off geluid, en meer vermogen. (originele luchtfilterhuis is nog aanwezig, en kan indien gewenst teruggemonteerd worden)Nieuwe originele vloermatten.Nieuwe accu.Trekhaak (demontage van de trekhaak is eventueel bespreekbaar).Plastic kofferbakmat. Nieuwe Brembo remschijven en blokken voorzijde (30-8 uitgevoerd)Remvloeistof service (18-9 uitgevoerd).4 Nieuwe Continental PremiumContact6 banden worden dit weekend gemonteerd.Volle tank V-power benzine.Aandachtspuntjes:Voorbumper heeft steenslag en lakschade, tegen meerprijs van 300 euro kan ik de bumper opnieuw laten spuiten.Deukje in linker voordeur, tegen meerprijs van 350 euro kan ik dit laten uitdeuken zonder spuiten, deur moet helaas gedemonteerd worden en op de richtbank aldus de specialist, vandaar de hogere prijs.Uitlaat einddemper, tegen meerprijs van 150 euro kan ik een nieuwe originele einddemper monteren (huidige is nog gewoon goed en kan nog een paar jaar mee, maar het sierstukje is niet echt mooi meer).Prijs: 10.950 euro.Inruil van een leuke en goede Alfa met een lagere waarde (tot max 6000 euro) zoals bijv een fase2 GTV of Spider 916 met 2.0 16v Twinspark of 3.0 V6 of een GT 1.8 TS of 2.0 JTS zonder selespeed of 3.2 V6 wordt in overweging genomen.
Een snelle berekening leert dat eventueel verkopen in onderdelen ook steeds interessanter wordt qua opbrengst, en degene die mij kennen weten dat dat geen loze woorden zijn.Verwachte opbrengst van slopen in onderdelen ligt nu op ongeveer 14.000 euro, en als ik op dezelfde prijzen ga zitten als de diverse sloopbedrijven dan gaat het bedrag al snel naar de 18000. Dus voorlopig gaat de prijs niet omlaag.
Verloot de auto! Gewoon loten van 10 euro verkopen, 1100 loten in totaal. Mensen bepalen zelf hoeveel loten ze afnemen. Duurt eventjes (wel korter dan dit totale verkoopproces) en je hebt gegarandeerd je prijs. Dan de loting door een notaris laten doen. Lekker origineel. In Engeland wordt er op deze wijze grof geld verdiend.
Citaat van: alfata op 30 september 2019, 15:25:58Verloot de auto! Gewoon loten van 10 euro verkopen, 1100 loten in totaal. Mensen bepalen zelf hoeveel loten ze afnemen. Duurt eventjes (wel korter dan dit totale verkoopproces) en je hebt gegarandeerd je prijs. Dan de loting door een notaris laten doen. Lekker origineel. In Engeland wordt er op deze wijze grof geld verdiend.Wel een heel geinig idee hahaMaar zie maar eens 1100 personen die een allemaal een lot willen kopen 😅
Citaat van: Milan.M op 30 september 2019, 16:41:28Citaat van: alfata op 30 september 2019, 15:25:58Verloot de auto! Gewoon loten van 10 euro verkopen, 1100 loten in totaal. Mensen bepalen zelf hoeveel loten ze afnemen. Duurt eventjes (wel korter dan dit totale verkoopproces) en je hebt gegarandeerd je prijs. Dan de loting door een notaris laten doen. Lekker origineel. In Engeland wordt er op deze wijze grof geld verdiend.Wel een heel geinig idee hahaMaar zie maar eens 1100 personen die een allemaal een lot willen kopen 😅We hebben hier toch meer dan 5000 forumleden?
Citaat van: bekkie op 30 september 2019, 19:12:43Citaat van: Milan.M op 30 september 2019, 16:41:28Citaat van: alfata op 30 september 2019, 15:25:58Verloot de auto! Gewoon loten van 10 euro verkopen, 1100 loten in totaal. Mensen bepalen zelf hoeveel loten ze afnemen. Duurt eventjes (wel korter dan dit totale verkoopproces) en je hebt gegarandeerd je prijs. Dan de loting door een notaris laten doen. Lekker origineel. In Engeland wordt er op deze wijze grof geld verdiend.Wel een heel geinig idee hahaMaar zie maar eens 1100 personen die een allemaal een lot willen kopen 😅We hebben hier toch meer dan 5000 forumleden? Ja dat is waar, maar hoeveel daarvan zijn dagelijks/wekelijks actief vraag ik mij meer af.@Paul K ?
Citaat van: Rainier155 op 29 september 2019, 18:51:50Een snelle berekening leert dat eventueel verkopen in onderdelen ook steeds interessanter wordt qua opbrengst, en degene die mij kennen weten dat dat geen loze woorden zijn.Verwachte opbrengst van slopen in onderdelen ligt nu op ongeveer 14.000 euro, en als ik op dezelfde prijzen ga zitten als de diverse sloopbedrijven dan gaat het bedrag al snel naar de 18000. Dus voorlopig gaat de prijs niet omlaag. Interessant! Waar zet jij de onderdelen af? Als ik iets probeer te verkopen houd ik de helft altijd over en eindigt het bij het afval 😬