!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

GT1986
1.185

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #60 Gepost op: 24 januari 2024, 21:29:49 »
Als ie afgetrapt is en het blok lagerschade heeft opgelopen, mag je er 25 mille voor een nieuw blok bij optellen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.707

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #61 Gepost op: 25 januari 2024, 12:55:12 »
Als ie afgetrapt is en het blok lagerschade heeft opgelopen, mag je er 25 mille voor een nieuw blok bij optellen.

mja die kans zit er natuurlijk wel in.
*

Robert69
1.337

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #62 Gepost op: 25 januari 2024, 13:13:27 »
Je weet het niet he. Kan ook gestolen zijn door een liefhebber die er ooit eens in wilde rijden. Netjes warm gereden en niet meteen het pedaal door de vloer. En na er uitgebreid van genoten te hebben netjes achtergelaten. ;)

Maar dat ze bij een schadebedrijf staan en niet bij de laatste eigenaar doet het ergste vermoeden. Helemaal als je de disclaimer leest dat je onder geen enkele voorwaarde ook maar het minste of geringste kunt reclameren. M.a.w.: we hebben m optisch hersteld, succes ermee.

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #63 Gepost op: 25 januari 2024, 13:59:18 »
Maar dat ze bij een schadebedrijf staan en niet bij de laatste eigenaar doet het ergste vermoeden.
Ben het met je eens dat dit een auto is om heel goed na te denken waar je aan begint. Ik persoonlijk zou 'm 'voor de zekerheid' laten staan.

Maar dat 'ie door zo'n bedrijf wordt aangeboden zegt feitelijk niet zoveel in dit geval. Als een gestolen auto pas na langere tijd wordt teruggevonden, gaat 'ie sowieso niet meer naar de eigenaar terug. Die is dan al door de verzekeraar uitbetaald. De teruggevonden auto vervalt dan aan de verzekeraar en die gooit 'm in de handel. En dan staat zo'n handelaar in schade-auto's natuurlijk goed voorgesorteerd, omdat 'ie continu zaken doet met verzekeraars en daar de juiste lijntjes heeft. Zegt verder niks over of de auto daadwerkelijk schade heeft gehad door de diefstal.

EDIT: Dit soort auto's worden pas echt ellendig als ze vervolgens weer worden doorverkocht aan een 'normale' handelaar. Die rept met geen woord meer over 'schade' en 'teruggevonden na diefstal', en als potentiële koper heb je totaal geen idee meer waar je aan begint.
*

Barman
89

  • Type Alfa: 159
  • **
    - Junior Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #64 Gepost op: 12 maart 2024, 10:37:05 »
Alles klopt aan deze schoonheid: https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-97/:

Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #65 Gepost op: 12 maart 2024, 21:33:40 »
Alles klopt aan deze schoonheid: https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-97/:
Inderdaad, een prachtig exemplaar. Die kleur, op een verkoop-site of in de showroom: wow!!! Maar als je 'm koopt... Na een half jaar....Ik weet het niet....
*

Posthumus
230

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #66 Gepost op: 12 maart 2024, 23:04:17 »
Denk dat ik eindelijk een combi heb gevonden waarin ik de Stelvio wel écht mooi vind:

Link naar Klomp

155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

Barman
89

  • Type Alfa: 159
  • **
    - Junior Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #67 Gepost op: 13 maart 2024, 08:40:09 »
Alles klopt aan deze schoonheid: https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-97/:
Inderdaad, een prachtig exemplaar. Die kleur, op een verkoop-site of in de showroom: wow!!! Maar als je 'm koopt... Na een half jaar....Ik weet het niet....

Bedoel je dat na een half jaar die Okra gaat vervelen ofzo?
Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #68 Gepost op: 13 maart 2024, 13:39:51 »
Alles klopt aan deze schoonheid: https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-97/:
Inderdaad, een prachtig exemplaar. Die kleur, op een verkoop-site of in de showroom: wow!!! Maar als je 'm koopt... Na een half jaar....Ik weet het niet....

Bedoel je dat na een half jaar die Okra gaat vervelen ofzo?
Ik weet niet of vervelen echt het juiste woord is. Maar ik bedoel dus inderdaad dat je het op een gegeven moment wel genoeg gezien hebt. Zoals je de kerstboom op een gegeven moment ook weer de deur uit wilt.
*

Barman
89

  • Type Alfa: 159
  • **
    - Junior Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #69 Gepost op: 13 maart 2024, 13:57:12 »
Aha, helder!
Dat herken ik niet, kan mij na al die jaren oprecht nog dagelijks vergapen aan die heerlijke Rosso kleur van mij :)
Een kerstboom is natuurlijk ook wat anders, misschien hangt het van het voorwerp af (ik heb bijvoorbeeld wel drie exxen)



Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #70 Gepost op: 13 maart 2024, 14:36:03 »
Met Rosso heb ik het inderdaad ook niet. Diverse rode Alfa's gehad, waaronder ook een keer Rosso Competizione.
Maar het Okra vind ik daarmee niet te vergelijken. Vele malen sterker aanwezig/uitgesprokener dan Rosso.
*

Robert69
1.337

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #71 Gepost op: 13 maart 2024, 15:15:18 »
Aha, helder!
Dat herken ik niet, kan mij na al die jaren oprecht nog dagelijks vergapen aan die heerlijke Rosso kleur van mij :)
Een kerstboom is natuurlijk ook wat anders, misschien hangt het van het voorwerp af (ik heb bijvoorbeeld wel drie exxen)

Ik vind het ook een prachtige kleur maar denk dat het na een half jaar niet meer zo bijzonder is. Dat heb ik vaak met uitgesproken kleuren. Zo'n kleur als Rosso Competizione, Nero Etna, Bianco Lunare of Argento Silverstone lijken op het oog niet zo bijzonder maar veranderen met de lichtval gedurende de dag en seizoenen. Daardoor zijn ze wat mij betreft veel gevarieerder dan uitgesproken kleuren
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

alfata
3.420

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #72 Gepost op: 13 maart 2024, 15:25:55 »
Ik vermoed niet dat ik na de huidige nog een Stelvio Quadrifolio koop, maar als ik er één koop is het absoluut in Giallo ocra. Geweldige kleur!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.008

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #73 Gepost op: 13 maart 2024, 21:22:44 »
Inderdaad super mooie kleur. Minder variërend in diverse lichtinval als bijv Bianco Lunare maar zo'n Q mag hier wel voor de deur geparkeerd worden.
Als staat het op een GTAm met witte strepen nog mooier...

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Dutchdriftking
435

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #74 Gepost op: 14 maart 2024, 16:47:50 »
Denk dat ik eindelijk een combi heb gevonden waarin ik de Stelvio wel écht mooi vind:

Link naar Klomp



Ik vind deze van Klomp anders nog veel mooier:


https://www.klompcars.nl/occasions-kopen/37125421?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral